printlogo


کد خبر: 159768تاریخ: 1395/4/9 00:00
اخبار

شمخانی با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد
دبیر شورایعالی امنیت ملی در مسکو با وزیر دفاع روسیه درباره مسائل مختلف از جمله همکاری‌های تهران و مسکو، اوضاع منطقه‌ای و سوریه مذاکره کرد. به گزارش تسنیم، در دیدار علی شمخانی و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که شامگاه دوشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، دو طرف مسائل مورد علاقه از جمله تحولات چند ماه گذشته در سوریه و همچنین هماهنگی‌های دوجانبه برای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند. دبیر شورایعالی امنیت ملی و هماهنگ‌کننده همکاری‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی روسیه و ایران در دیدار نیکلای پاتروشف همتای روس خود نیز اوضاع منطقه‌ای و همکاری و تبادل اطلاعات بین این دو شورا را بررسی کرد. شمخانی همچنین در ادامه دیدارهای خود در مسکو، با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه مذاکره کرد که محور این نشست، شرایط کنونی و افق اوضاع این کشور و همچنین راهکارهای حل سیاسی بحران بود. شمخانی که روز  دوشنبه در راس یک هیات وارد مسکو شده بود، در پایان دیدارهای خود و پیش از ترک پایتخت روسیه گفت: در مذاکرات انجام شده، مسائل مورد علاقه از جمله منطقه‌ای، همکاری‌های دوجانبه امنیتی، بررسی تروریسم در منطقه، اوضاع سوریه و همچنین تداوم رایزنی شورایعالی امنیت ایران و شورای امنیت روسیه بررسی شد.

پیگیری‌های مسؤولان در فاجعه منا محسوس نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فاجعه منا نباید در اذهان عمومی فراموش شود، گفت:‌ نتیجه پیگیری‌های مسؤولان کشورمان درباره فاجعه منا تا به امروز محسوس نبوده است؛ وزارت امور خارجه باید پیگیری‌ها برای استیفای حقوق زائران ایرانی را انجام دهد. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد‌تقی پورمحمدی در گفت‌وگو با ذاکرنیوز درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسؤول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: فاجعه منا عدم کفایت آل‌سعود برای میزبانی مسلمانان را نشان داد و اگر اینها شایستگی داشتند و به‌خوبی مدیریت می‌کردند، چنین فاجعه‌‌ای به‌وجود نمی‌آمد. وی یادآور شد: ماموران رژیم آل‌سعود در آن روز تلخ، مانعی برای جمعیت ایجاد کردند و عدم اجازه تردد از پشت سر نیز فاجعه را شکل داد که به طور حتم مسلمانان جهان این فاجعه و عملکرد رژیم آل‌سعود در به وجود آمدن آن را از یاد نمی‌برند. عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از رویکرد برخی کشورهای اسلامی نسبت به عربستان و فاجعه منا تصریح کرد: متاسفانه برخی دولت‌های اسلامی پیگیری و حساسیت لازم را  نسبت به حجاج خود نشان ندادند اما ایران تمام حجاج خود و شهدای منا را مورد توجه قرار داد و نگذاشت عربستان سعودی آمار واقعی را مخفی نگه دارد.


«شیء مشکوک» پرواز تهران- مشهد را به تأخیر انداخت
«یک شیء مشکوک» در داخل یک فروند هواپیمای مسافری بوئینگ ۷۳۷، پرواز تهران- مشهد را به تاخیر انداخت. به گزارش تسنیم، صبح روز سه‌شنبه پرواز شماره 022 متعلق به یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان بعد از اتمام پذیرش مسافران و حرکت به سمت ابتدای باند فرودگاه به منظور پرواز به سمت مشهد مقدس بود که تیم امنیت پرواز هواپیما متوجه وجود یک شیء مشکوک در داخل هواپیما می‌شوند و با توجه به ضرورت بررسی امنیتی آن شیء ناشناس، از خلبان درخواست می‌شود هواپیما جهت بررسی دقیق توسط واحدهای چک و خنثی به محوطه فرودگاه منتقل شود. براساس این گزارش، هواپیمای مسافری به محوطه پارکینگ منتقل شده و مسافران که تعدادشان به 142 نفر می‌رسید، به سرعت از داخل هواپیما تخلیه می‌شوند و هواپیما بلافاصله پس از تخلیه مسافران، به رمپ شرقی فرودگاه مهرآباد منتقل شده و توسط تیم چک و خنثی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. پس از بررسی تمام بخش‌ها و حتی بارهای موجود در هواپیما و تمام محیط داخلی آن، مشخص می‌شود مشکل امنیتی وجود نداشته است و هواپیما مجدداً مجوز امنیتی برای سوار کردن مسافران را دریافت می‌کند.


Page Generated in 0/0063 sec