printlogo


کد خبر: 159793تاریخ: 1395/4/10 00:00
اخبار

در سومین دوره  جشنواره مردمی فیلم عمار
فیلمساز ژاپنی با موضوع حجاب می‌آید
فیلم «بین من و خدا» به کارگردانی «کیوکویوکوهاما» از کشور ژاپن، یکی از آثار حاضر در این دوره جشنواره عمار است که به مساله حجاب و اهمیت آن برای مسلمانان پرداخته است. به گزارش فارس، سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می‌شود که به‌دلیل موضوعات مختلف آن، بیش از 5000 اثر از 129 کشور جهان در آن حضور پیدا کردند. «بین من و خدا (و هرکس دیگری)» به کارگردانی «کیوکویوکوهاما» از کشور ژاپن، یکی از فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره عمار است که به مساله حجاب و اهمیت آن برای مسلمانان پرداخته است. «بین من و خدا (و هرکس دیگری)» روایت زندگی 4 زن مسلمان در شهر تورنتوی کانادا است که با تجربه جدیدی درباره قوانین پوشش در یک جامعه غربی مواجه می‌شوند. این فیلم با به کارگیری احساسات عمیق و طنز نشان می‌دهد حجاب، حامل معانی و پیام‌های گوناگونی است که برای غیرمسلمانان هم می‌تواند شگفت‌انگیز باشد و اثرات ظریف و پیچیده حجاب در زندگی زنان، خانواده و جامعه مسلمان و جامعه چندفرهنگی غرب را به تصویر می‌کشد. گفتنی است، سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت ارائه تصویری حقیقی از ایران و جهان و با موضوع ویژه «نفوذ استکبار در کشورها» از روز 28 مرداد الی چهارم شهریور در تهران برگزار می‌شود.

عیادت مدیر شبکه یک سیما از داوود رشیدی
هیاتی از مدیران رسانه ملی به نمایندگی دکتر علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما، از داوود رشیدی، هنرمند نامدار سینما، تئاتر و تلویزیون عیادت کردند.
به گزارش فارس، علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما، داوود نعمتی مدیرکل روابط عمومی رسانه‌ ملی، کامبیز اخوان صفا قائم‌مقام مدیر شبکه یک سیما و حجت‌الاسلام رحیم‎زاده مدیر گروه معارف شبکه یک، از داوود رشیدی، هنرمند باسابقه کشورمان عیادت کردند. در این دیدار، حاضران ضمن ابلاغ سلام رئیس سازمان صداوسیما و معاون سیما به استاد رشیدی، تندرستی روزافزون وی را از خداوند مسألت کردند.

رونمایی از «ماه‌گرفتگی» در جشنواره فیلم مقاومت
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس گفت: «ماه‌گرفتگی» تازه‌ترین اثر مسعود اطیابی در جشنواره فیلم مقاوت رونمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس گفت: انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی که با حمایت این انجمن ساخته شده است را در جشنواره فیلم مقاومت رونمایی خواهد کرد. وی افزود: اثر دیگر این انجمن در جشنواره فیلم مقاومت، «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی خواهد بود. چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت از 4 تا 9 مهرماه، مصادف با هفته دفاع‌مقدس در بخش‌های «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل» با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

تمدید مسابقه «کتاب و زندگی» تا پایان مرداد
با توجه به استقبال مخاطبان از دور چهارم مسابقه بزرگ «کتاب و زندگی» و روند تصاعدی شرکت مخاطبان، مهلت شرکت در این دور از مسابقه تا آخر مردادماه سال جاری تمدید شد. ضمن اینکه در هفته‌های یازدهم و دوازدهم دور چهارم مسابقه 1209 نفر شرکت کردند که اصفهان و خراسان‌ رضوی اکثریت جوایز این 2 هفته را به خود اختصاص دادند. به گزارش فارس، به گزارش دبیرخانه مسابقه سراسری «کتاب و زندگی» تاکنون 4267 نفر در دور چهارم این مسابقه با محوریت کتاب «رویای نیمه‌شب» شرکت کرده‌اند و 91 نفر صاحب جایزه شده‌اند. در هفته‌های یازدهم و دوازدهم این مسابقه نیز 1209 نفر شرکت کردند که استان‌های اصفهان و خراسان رضوی توانستند اکثریت جوایز این 2 هفته را به خود اختصاص دهند. همکاری سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان در معرفی این کتاب در تبلیغات شهری، اثر خود را در افزایش تعداد شرکت‌کنندگان به خوبی نشان می‌دهد.


Page Generated in 0/0050 sec