printlogo


کد خبر: 159794تاریخ: 1395/4/10 00:00
رویدادها

کتاب«شنام» به چاپ هجدهم رسید
چاپ هجدهم کتاب «شنام» که اثری خودنوشت از کیانوش گلزارراغب درباره خاطراتش از دوران اسارات توسط حزب کومله در کردستان است منتشر شد. کتاب «شنام» نوشته کیانوش گلزارراغب که در سال 1389برای نخستین‌بار منتشر شد اکنون بعد از گذشت 6 سال به چاپ هجدهم خود رسیده است. نویسنده این کتاب که 14 ماه در اسارت حزب کومله بوده است، در این‌باره گفت: اسارتم در این دوران به صورت دوره‌گردی بود و آنها 30 تا 40 نفری را که در اسارت داشتند و تعداد آنها هم در طول مسیر تغییر می‌کرد، از این روستا به آن روستا می‌بردند و همین‌طور این روند ادامه داشت تا زندان سردشت که دوران اصلی اسارت ما آنجا بود. وی درباره داستان عشقی این کتاب گفت: در دوران اسارتم قرار بود حزب کومله من را هم اعدام کند که یکی از خانواده‌ها که از ترس گروه دموکرات به حزب کومله پناه آورده بود نگذاشتند اعدامم کنند. این خانواده دختری به نام «شیلان» داشت که هیچ همکاری با کومله نداشت و بیشتر وقتش را با سگ‌ها بازی می‌کرد و در طول مسیر یک ارتباط عاطفی متقابل بین ما ایجاد شد که بنا به تعصبات حزبی گروه مقطعی بود.

معیری، کارگردان سینمای کودک و نوجوان:
مسؤولان پرونده سینمای کودک را بستند
کارگردان آثار کودک و نوجوان گفت: چرا فیلم‌هایی که ساخته شده و در آرشیو بنیاد سینمایی فارابی قرار دارد در بلاتکلیفی غرق شده است. چرا هیچ اقدامی برای اکران این فیلم‌ها صورت نمی‌گیرد؟
به گزارش فارس، محمدابراهیم معیری با انتقاد از کم‌توجهی سازمان سینمایی نسبت به آثار ژانر کودک و نوجوان افزود: حدود 50 فیلم کودک و نوجوان که در دوره‌های مختلف جشنواره کودک و رشد به نمایش درآمد، بلاتکلیف است. کارگردان فیلم سینمایی «دامنه‌های سفید» در ادامه افزود: آموزش‌وپرورش و دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان متاسفانه پرونده  این قشر  را بسته و به کناری گذاشتند و خیال خودشان را راحت کردند.

انتشار  بیلبوردهایی از جنایات آمریکا توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی
خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران با همکاری کارگاه طراحی «سه در چهار» مجموعه‌ای از بیلبوردهای مرتبط با جنایات آمریکا را به مناسبت هفته حقوق‌بشر آمریکایی منتشرکرد. به گزارش تسنیم، خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران به مناسبت هفته حقوق‌بشر آمریکایی مجموعه بیلبوردی به همین مناسبت منتشر کرده‌است. «ارزشت به زشتی...» شعار و مضمون این بیلبوردهاست. کارگاه طراحی«سه در چهار» طراح این مجموعه بیلبوردهاست که به مناسبت هفته حقوق‌بشر آمریکایی با مضمون پول آمریکا و هزینه کردن آمریکا، به یادآوری جنایات یا حمایت مالی این کشور از جانیان پرداخته ‌است.

حسین مسافرآستانه از «سینمایش» انصراف داد
حسین مسافرآستانه از مدیران و هنرمندان سینما و تئاتر از مسؤولیت خود در تدوین طرح «سینمایش» انصراف داد. به گزارش مهر، حسین مسافرآستانه که از سوی حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی به عنوان مسؤول تدوین طرح «سینمایش» انتخاب شده بود، از این سمت کناره‌گیری کرد. پیش از این از سوی سازمان سینمایی اعلام شده بود گروه «سینمایش» با هدف نمایش فیلم‌های سینمایی برگرفته از متون فاخر ادبیات نمایشی که امکان تولید داشته باشند، آغاز به کار می‌کند.

تمدید مهلت شرکت در پویش مطالعاتی روشنا
مهلت شرکت در پنجمین پویش مطالعاتی روشنا تا پایان تیرماه تمدید شد. به گزارش ستاد خبری پنجمین پویش کتابخوانی «روشنا»، مهلت شرکت در این پویش کتابخوانی تا پایان تیرماه ۹۵ از سوی دبیرخانه آن تمدید شد. پنجمین پویش مطالعاتی «روشنا» با محوریت 3 کتاب آغاز به کار کرده و رمان «ملاقات در شب آفتابی» به قلم علی موذنی، کتاب «گام‌های سلوک» اثر حسن قدوسی‌زاده و «شهر ضرب‌المثل‌ها» نوشته حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری‌ابهری عناوین کتاب‌هایی است که در این پویش به مخاطبان معرفی شده است.


Page Generated in 0/0056 sec