printlogo


کد خبر: 159804تاریخ: 1395/4/10 00:00
چهارگوشه

انفجار در شهر مرزی تل‌ابیض
منابع سوری از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر تل‌ابیض در حومه شمالی استان رقه و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن خبر دادند. منابع سوری اعلام کردند: یک خودروی بمب‌گذاری شده که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد در خیابان اصلی شهر تل‌ابیض در حومه شمالی رقه منفجر شد و در پی آن 5 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. این شهر که در مرز با ترکیه قرار دارد اکنون در کنترل کردهای سوریه است. گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفته است.

اصلاحات کابینه العبادی باطل شد
دادگاه فدرال عراق جلسه اخیر پارلمان برای رأی‌گیری درباره اصلاحات کابینه حیدر العبادی را غیرقانونی و باطل خواند و به این ترتیب مهم‌ترین تصمیم نخست‌وزیر برای حل بحران سیاسی را باطل کرد؛ بحرانی که ماه‌هاست ادامه دارد و امیدی به حل آن نیست. نخست‌وزیر عراق پیش‌تر به دنبال تظاهرات گسترده مردم اصلاحاتی در کابینه دولت انجام داد و وزرای تکنوکرات به پارلمان معرفی کرد که 5 تن از آنها رأی اعتماد گرفتند. با این حکم، العبادی بار دیگر باید به مذاکره با احزاب سیاسی برای تعیین وزاری جدید بپردازد؛ روندی که در چند ماه گذشته بی‌نتیجه بوده است.

انهدام کاروان 450 خودرویی داعش نزدیک فلوجه
پایگاه خبری الراصد عراق فاش کرد حمله دفع شده دیروز تروریست‌های داعش به شهر عامریه در 30 کیلومتری جنوب فلوجه، حمله‌ای بزرگ و مشابه یورش 2 سال پیش تکفیری‌ها به فلوجه بوده که باعث اشغال این شهر شده بود. دیروز سرهنگ فرحان طاهر، فرمانده یگان هشتم ارتش عراق از دفع حمله کاروان هجومی بزرگ داعش متشکل از 450 خودرو و انهدام آن در حد فاصل شهر عامریه در نزدیکی فلوجه و پایگاه هوایی الحباینه در شرق الرمادی خبر داد. این در حالی بود که در ساعات اولیه چهارشنبه،  او درباره دفع حمله و انهدام کاروانی از داعش تنها با 40 خودرو توسط  نیروهای حشدالشعبی (بسیج مردمی)  و عشایر که قصد ورود به عامریه را داشتند صحبت کرده بود.

نیروهای عراقی در نزدیکی پایگاه نظامی القیاره
وزارت دفاع عراق چهارشنبه از آزادسازی تقاطع شرقاط و رسیدن نیروهای عراقی به نزدیکی پایگاه نظامی القیاره خبر داد. وزارت دفاع عراق تاکید کرد که نیروهای عراقی و سازمان مبارزه با تروریسم توانستند تقاطع شرقاط و منطقه تلول‌الباج را آزاد کنند و به این ترتیب به نزدیکی پایگاه نظامی القیاره در شمال صلاح‌الدین و در جنوب موصل رسیده‌اند. آزادسازی این پایگاه برای آزادی شهر موصل بسیار مهم است. وزارت دفاع عراق افزود: مسیر ارتباطی بین شهرستان بیجی و شرقاط منتهی به استان نینوا امن شده که خط امدادرسانی داعش محسوب می‌شود و به نیروهای نظامی اجازه خواهد داد تا به آزادسازی منطقه در آینده دست یابند.  


انتقاد رهبر کاتولیک‌های جهان از حاکمیت اتحادیه اروپایی
پاپ: در اروپا جنگ است!
انتشار بخشی از گفت‌وگوی پاپ فرانسیس اول با خبرنگاران در هواپیمایی که او را یکشنبه گذشته از  ایروان به سمت رم باز می‌گرداند حاکی از نگرانی عمیق رهبر کاتولیک‌های جهان از اوضاع اروپاست و مخالفت او با حاکمیت اتحادیه اروپایی بر کشورهای عضو است. به گزارش رادیو واتیکان، در آن پرواز یک گزارشگر بریتانیایی از پاپ پرسید که آیا بریگزیت به تفرقه در اروپا یا حتی جنگ منجر خواهد شد؟پاپ آرژانتینی  هم پاسخ داد: «در اروپا الان هم جنگ است! در هوا باد تفرقه می‌وزد و این تنها در قاره اروپا نیست بلکه درون خود کشورها هم هست. حوادث سال گذشته کاتالونیا و اسکاتلند را به یاد بیاورید. به نظر من، اتحاد همیشه برتر از درگیری است. همیشه!»  او سپس نتیجه‌گیری کرد: «این گام باید به اروپا کمک کند که قوای خود را جمع کرده و نیرو بگیرد، این گام خلاقیت و جدایی سالم است یعنی دادن استقلال و آزادی بیشتر به کشور‌های اتحادیه اروپایی».


Page Generated in 0/0060 sec