printlogo


کد خبر: 159829تاریخ: 1395/4/10 00:00
نبض جامعه

پلیس فتا هشدار داد
جمع‌آوری فطریه شگرد تازه کلاهبرداران
پلیس فتا در آستانه عید سعید فطر درباره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه‌هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک‌های مردمی و خیرخواهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را پیشنهاد می‌دهند در حالی که مجوز لازم برای این منظور را ندارند. وی افزود: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان‌دوستانه کاربران روزه‌دار را تحریک و با معرفی درگاه‌های جعلی و تماس و پیام‌های ارسالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. جهانشیری با تاکید بر اینکه کاربران باید مراقب این فراخوان‌ها باشند، تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز کلاهبرداران با عنوان کمک‌های مردمی به افراد نیازمند، فعالیت‌های مجرمانه‌ای داشتند که پلیس فتا اقدام به شناسایی و دستگیری این قبیل کلاهبرداران و سوءاستفاده‌گران کرده است. رئیس پلیس فتای خراسان رضوی اظهار داشت: شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت‌بانک و سایت‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود کنند دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی مانند آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

کمبود داروهای بیماران پیوندی
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور از ناهماهنگی بیمه‌ها با سازمان‌های دارویی و بروز مشکلات در توزیع داروی بیماران کلیوی انتقاد کرد. هاشم قاسمی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با گلایه از ناهماهنگی بیمه‌ها با سازمان‌های دارویی از جمله سازمان غذا و دارو نسبت به کمبودهای دارویی بیماران پیوند کلیه انتقاد کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون هر سه نوع داروی سلسپت، ساندیمون و پروگراف بیماران دچار کمبودهای مقطعی شده است. مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در توضیح این نوع از کمبودهای دارویی به تسنیم بیان داشت: یک بیمار پیوندی باید به مقدار بیش از 2 ماه دارو مصرف کند اما هم‌اکنون به مقدار وعده یک ماه دارو پخش می‌شود. قاسمی با اشاره به گلایه‌های فراوان بیماران پیوندی عنوان کرد: متاسفانه توزیع دارو در برخی داروخانه‌های شناخته شده برای بیماران پیوندی دچار اختلال شده که این موضوع سرگردانی بیماران را به دنبال داشته است. مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی عنوان کرد: هم‌اکنون بیمارانی که بیمه خدمات درمانی ارتش دارند، مشکل کمتری دارند، چون 99 قلم داروی آنها رایگان شده است اما بیماران تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان دچار مشکلات متعددی از جمله پرداخت هزینه‌های دارویی هستند.

پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهدای مدافع حرم
عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد معبری به نام شهدای مدافع حرم در دارالشهدای تهران نامگذاری شود. به گزارش فارس، مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره اظهار داشت: این وظیفه مدیریت شهری و شورای شهر است که برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای مدافع حرم اقدام کند و موضوع نامگذاری معابر فرصت خوبی است که باید آن را مغتنم شمرد. شاکری با حضور در منزل شهید بیات یادآورشد: رشادت‌های جوانانی چون شهید بیات پیروزی‌های بزرگی برای جبهه اسلام به ارمغان آورده که جای شکر دارد.


Page Generated in 0/0060 sec