printlogo


کد خبر: 159833تاریخ: 1395/4/10 00:00
دیپلماسی

باید پاسخ دندان‌شکنی به آل‌خلیفه داد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «باید پاسخ دندان‌شکنی به آل‌خلیفه بدهیم» گفت: اگر زیر بار ظلم برویم با ظالم تشریک مساعی کرده‌ایم. آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدام دولت بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم اظهار کرد: متأسفانه محمدرضا پهلوی ملعون با همکاری انگلیس جنایتکار بحرین را در سال 50، 7 سال مانده به انقلاب به آل‌خلیفه داد و وطن‌فروشی کرد. 70 درصد جمعیت بحرین شیعه هستند اما توسط آل‌خلیفه که نوکرِ نوکر آمریکاست اداره می‌شوند. عضو مجلس خبرگان رهبری درباره وظیفه جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایات آل‌خلیفه خاطرنشان کرد: وظیفه ملت شریف و انقلابی ایران و نیروهای مسلح این است که تحت هدایت مقام معظم رهبری پاسخ دندان‌شکنی به آل‌خلیفه و آل‌سعود بدهند تا اینها دست از شرارت بردارند. گاهی زور را باید با زور جواب داد؛ چراکه قرآن کریم می‌فرماید: «لاتَظلِمونَ وَلاتُظلَمونَ». وی با بیان اینکه «اگر در مقابل این ظلم کوتاه بیاییم دامنه این ظلم به جاهای دیگر می‌کشد و کعبه را ملک طلق خود می‌کنند»، تصریح کرد: دیروز شیخ نمر را سر بریدند و امروز شیخ عیسی قاسم را خلع وطن کردند. اگر زیر بار ظلم برویم با ظالم تشریک مساعی کرده‌ایم. آل‌خلیفه از خودش چیزی ندارد و تنها به نوکری آمریکا می‌نازد. وی افزود: می‌طلبد از طریق سیاسی وارد عمل شد و اگر خدای ناکرده از طریق سیاسی جواب لازم داده نشد باید از طریق نظامی وارد عمل شد. شاخصه ما این است که با ستمگران می‌جنگیم و به‌توصیه حضرت علی(ع) شعار سیاسی ما این است که «کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً». این دستور دین ما است که از زبان رهبر شیعیان مولا علی(ع) صادر شده است.

تحریم‌های ایران را ادامه می‌دهیم
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید چند ماه پیش تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کردیم و حاضریم به این کار ادامه دهیم‎‎‎.به گزارش میزان، جان کری  طی سخنانی در جشنواره ایده‌های آسپن، با اشاره به اینکه تجارت با ایران فقط در برخی از حوزه‌ها باز شده است، اظهار داشت: تحریم‌های ایران به علت حمایت ازتروریسم، نقض حقوق بشر و افزایش توان موشکی ادامه دارد. وی حضور ایران در عراق را برای تلاش‌های آمریکا در زمینه از بین بردن تهدید داعش با توجه به اینکه دشمن مشترک محسوب می‌شود مفید دانست.  کری با اشاره به اینکه همه می‌دانند که ما با ایران چالش داریم و برای حل آن چالش‌ها کار می‌کنیم، اظهار داشت: باید بگویم که ایران به طور مشخص مفید بوده است و آنها آشکارا روی داعش تمرکز کرده‌اند.

ایران انفجارهای تروریستی فرودگاه استانبول را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجارهای تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول را محکوم کرد. بهرام قاسمی اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران این جنایت غیرانسانی را که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از انسان‌های بی‌گناه شد به دولت و ملت دوست و برادر ترکیه تسلیت گفته و با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی می‌کند. وی برای مجروحان این حادثه بهبودی عاجل و برای درگذشتگان مغفرت الهی طلب کرد. بهرام قاسمی بر این نکته تاکید کرد که افراط‌گرایی و تروریسم مرز و ملیت نمی‌شناسد و همان‌طور که دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه اظهار داشت لازم است اراده جمعی جهانی برای مبارزه با این پدیده شوم شکل گیرد. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین مجددا بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری با کشورهای منطقه برای ریشه‌کنی این پدیده شوم و خطرناک تاکید کرد. گفتنی است، به دنبال بمب‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک ترکیه که به اعتقاد مقامات ترکیه مسؤولیت آن به احتمال بسیار زیاد برعهده گروه تروریستی داعش است ده‌ها تن کشته و بیش از 140 نفر زخمی شدند. براساس اعلام حسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان، در این عملیات یک ایرانی کشته و 5 تن نیز زخمی شده‌اند.


Page Generated in 0/0045 sec