printlogo


کد خبر: 159858تاریخ: 1395/4/12 00:00
اخبار

حسین فریدون مداخله در تعیین مدیرعامل بانک رفاه را رد کرد
تکذیب  فریدونی
حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور بالاخره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور واکنش نشان داد و در حالی که ناصر سراج گفته بود «لابی و فشار فریدون موجب انتصاب علی‌ صدقی به مدیرعاملی بانک رفاه بوده است» حسین فریدون این موضوع را تکذیب کرد. دستیار اجرایی رئیس‌جمهوری مداخله در تعیین مدیرعامل بانک رفاه کارگران را تکذیب کرد. حسین فریدون در پاسخ به ایرنا درباره اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تکذیب ادعاهای طرح شده گفت: انتصاب و تغییر رؤسای بانک‌ها توسط مجمع عمومی بانک و پس از طی مراحل قانونی صورت می‌گیرد و اصولا فرآیند تعیین مدیرعامل یک بانک در حیطه اختیارات و وظایف دستیار اجرایی رئیس‌جمهور نبوده است. فریدون ضمن ابراز تأسف عمیق از اظهارات خلاف واقع قاضی سراج افزود: این اظهارات را موجب هتک حیثیت افراد در رسانه‌ها و مخدوش شدن جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور می‌دانم و در عین حال حق پیگیری قانونی به جهت هتک حرمت و افترا را برای خود محفوظ می‌دانم. وی اینگونه اظهارنظرها را غیرسازنده دانست و یادآور شد: باید برابر قانون تمکین و از اقدامات خلاف قانون و نیز اظهارنظرهای اختلاف‌افکن پرهیز کرد. این در حالی است که ناصر سراج قویاً اعلام کرده بود با وجود داشتن پرونده سنگین علی صدقی، فشار حسین فریدون باعث شده بود با مدیرعامل شدن صدقی موافقت شود. علی صدقی بنا به اعلام وزیر رفاه، به خاطر حقوق نامتعارف از مدیرعاملی بانک رفاه برکنار شده است.


چند هواپیما نمی‌توانند پرواز کنند؟
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی از ۲۷۳ فروند هواپیمای مسافری و باری ناوگان هوایی کشور ۱۱۰ فروند معادل 2/40 درصد غیرفعال است؛ بیشترین هواپیمای غیرفعال با ۳۱ فروند یعنی حدود ۶۰ درصد مربوط به ایران‌ایر و ۴۴ هواپیمای شرکت‌های ماهان و آسمان نیز غیرفعال است. به گزارش تسنیم، تعداد کل هواپیمای هما، 53 فروند است که از این تعداد 50 فروند مسافری و 3 فروند باری(کارگو) است. تعداد صندلی‌های فعال این شرکت نیز 4226 صندلی یعنی معادل 3/40 درصد است، به عبارت دیگر 60 درصد صندلی‌های ایران‌ایر غیرفعال است. همچنین میانگین عمر کل ناوگان مسافری 6/27 سال است. ماهان هم با 63 فروند بیشترین هواپیما را در میان ایرلاین‌های ایرانی در اختیار دارد. از این تعداد فقط 7 فروند غیرفعال بوده و 7563 صندلی این شرکت فعال است. میانگین عمر ناوگان هوایی ماهان 23 سال است. آسمان نیز 36 فروند (شامل 34 هواپیمای مسافری و 2 هواپیمای باری) در ناوگان خود دارد که از این تعداد 19 فروند معادل 2310 صندلی فعال و 17 فروند غیرفعال است و متوسط عمر ناوگان آن 24 سال است. در همین حال عباسعلی آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه ۱۱۰ فروند هواپیمای مسافری ناوگان کشور غیرفعال است، از غیرفعال بودن ۳۱ هواپیمای ایران‌ایر خبر داد و گفت:‌ هیچ تعهدی برای خرید ایرباس A380 نداریم. آخوندی افزود: میانگین عمر 156 فروند دیگر نیز 23 سال است.


توزیع ۱۲ هزار تن مرغ منجمد
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۱۲ هزار تن گوشت مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار توزیع شده است، گفت: عرضه گوشت مرغ با قیمت بیش از ۷۲۰۰ تومان غیرقانونی است. علیرضا ولی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه ذخیره‌سازی مواد پروتئینی و تنظیم بازار آن را برعهده دارد، افزود: این شرکت 60 هزار تن مرغ برای تنظیم بازار و ذخایر استراتژیک ذخیره‌سازی کرده است. وی ادامه داد: این شرکت هر کیلو گوشت مرغ منجمد را با قیمت عمده 4500 تومان عرضه می‌کند و در فروشگاه‌های سطح شهر هم حداکثر با قیمت 5100 تومان به فروش می‌رسد. وی تصریح کرد: متاسفانه برخی خرده‌فروشی‌ها گوشت مرغ را با قیمتی بیش از قیمت معمول عرضه می‌کنند که وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام، مسؤولیتی در قبال کنترل قیمت‌ها در خرده‌فروشی‌ها برعهده ندارند.
 


Page Generated in 0/0067 sec