printlogo


کد خبر: 159860تاریخ: 1395/4/12 00:00
اخبار

ممنوعیت استفاده از
مدیران ستادی در خارج کشور
انتخاب مدیران ستادی به‌عنوان هیأت‌مدیره شرکت‌ها و واحدهای خارج از کشور ممنوع شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای را به همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌ها ابلاغ کرد و به آنها نوشت: به‌منظور برقراری انضباط مالی و ایجاد شفافیت بیشتر، دستگاه‌های اداری بویژه آن دسته از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی و عمومی که برای انجام وظایف قانونی اقدام به ایجاد یا ثبت شرکت، شعبه، واحد یا عناوین مشابه در خارج از کشور می‌کنند، باید از انتخاب مدیران ستادی سازمان/ شرکت به عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت‌ها و واحدهای خارج از کشور این سازمان/ شرکت به هر نحو خودداری کنند. در موارد ضروری با تایید بالاترین مقام سازمان/ دستگاه اجرایی، بدون دریافت هرگونه وجه یا پاداش یا عناوین مشابه بابت عضویت در هیات‌مدیره، از شمول ممنوعیت موضوع این بخشنامه مستثنا است و در صورت الزام به دریافت هرگونه وجه یا پاداش یا عناوین مشابه براساس مقررات کشور خارجی موضوع فعالیت، این وجوه نیز باید به حساب سازمان/ شرکت متبوع واریز شود.


خروج طلا از فهرست کالاهای قاچاق
در سال 1394 حدود ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شد. به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با یادآوری اینکه قاچاق در بخش نساجی و پوشاک بیشترین آسیب را به تولید داخلی وارد می‌کند، خواستار تمرکز جدی‌تر وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی کشور بر اقلام اصلی قاچاق بویژه منسوجات شد. جهانگیری درباره ورود موقت طلا و تبدیل آن به مصنوعات طلا برای صادرات اظهار داشت: قاچاق طلا همواره یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بود اما خوشبختانه با سیاست‌گذاری درست و از راه واردات موقت طلا و تبدیل آن به مصنوعات و زیورآلات برای صادرات کار مهمی در این زمینه انجام شد و موانع پیش روی آن برداشته شد که امیدوارم از این طریق شاهد افزایش اشتغال و صادرات در این بخش باشیم. وی تصریح کرد: امید که شاهد خروج طلا از فهرست کالاهای قاچاق در کشور باشیم.


حذف بنزین 2نرخی در بودجه
پیشنهاد وزیر نفت درباره حذف مصوبه مجلس درباره بنزین 2 نرخی در اصلاحیه اخیر قانون بودجه گنجانده شده و به تصویب هیأت دولت رسیده است. یک مقام مسؤول دولتی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیشنهاد وزیر نفت درباره حذف مصوبه مجلس درباره بنزین 2نرخی در اصلاحیه اخیر قانون بودجه گنجانده شده و به تصویب هیأت دولت رسیده است. وی افزود: به احتمال زیاد اصلاحیه قانون بودجه 95 یکشنبه به مجلس می‌رود. وی ادامه داد: مواردی چون افزایش سرمایه بانک‌ها و استفاده از تسعیر ارز برای پرداخت بدهی دولت به بانک مرکزی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان نیز در این اصلاحیه گنجانده شده ‌است. در مصوبه مجلس به دولت برای تعیین میزان سهمیه و قیمت اول و دوم بنزین اختیار مطلق داده شده بود ولی با این وجود وزارت نفت با این مصوبه مخالف است و پیشنهاد حذف مصوبه مجلس را طرح کرده است.


 


Page Generated in 0/0060 sec