printlogo


کد خبر: 159865تاریخ: 1395/4/12 00:00
اخبار

قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد
آغاز تحول در حوزه درمان ناباروری
قائم‌مقام وزیر بهداشت از ایجاد ۸۶۵ واحد یک نفره زایمان در بیمارستان‌های دولتی و آغاز تحول در حوزه درمان ناباروری خبر داد. ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت با تشریح مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت گفت: در بند 3 سیاست‌های کلی جمعیت که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده، بر اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران بویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان، درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسه‌های حمایتی تاکید شده است. سخنگوی وزارت بهداشت از ساخت ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری خبر داد و به ایسنا عنوان کرد: در حال حاضر ساخت این مراکز آغاز و در عین حال  ۲۴ مرکز درمان ناباروری تجهیز شده است.  حریرچی افزود: در همین راستا بیش از ٥٠٠ دوره آموزشی الزامی در زمینه برنامه ترویج زایمان طبیعی در کشور برگزار شده و در عین حال به بیش از ۱۵۰ هزار مادر باردار آموزش‌هایی به صورت رایگان ارائه شده است. وی با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده برای این اقدامات، تصریح کرد: بر این اساس برای ایجاد بلوک‌های زایمانی و اقدامات عمرانی 3 هزار و800 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است و همچنین اعتبار تخصیصی برای ترویج زایمان طبیعی
1080 میلیارد ریال بوده است.

حذف خدمات مادر و کودک از مراکز سلامت
دبیر انجمن علمی مامایی ایران، از حذف خدمات مادر و کودک در مراکز جامع سلامت انتقاد کرد. ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران در این باره اظهار داشت: در حالی که کشور از کاهش نرخ باروری رنج می‌برد و لزوم توجه ویژه به زنان باردار و نوزادان یک ضرورت ملی است، متاسفانه ارائه خدمات به این گروه از افراد جامعه حذف شده است. وی به مهر عنوان کرد: از طرفی ردیف استخدامی ماما هم در معاونت بهداشت دانشگاه‌ها بلوکه شده است یعنی اگر یک ماما در واحدهای بهداشتی بازنشسته شود امکان جایگزین وجود نخواهد داشت. صادقی تاکید کرد: حذف واحد مادران و بهداشت مادر و کودک، منجر به سرگردانی زنان برای دریافت خدمات بهداشتی در مراکز دولتی خواهد شد. وی ادامه داد: جامعه مامایی کشور ضمن اعلام به خطر افتادن سلامت مادران و کودکان، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقاضا دارد این مشکل را مورد رسیدگی قرار دهد. دبیر انجمن علمی مامایی ایران همچنین خواستار رسیدگی مرکز پژوهش‌های مجلس به این موضوع شد و گفت: تقاضا داریم به وضعیت پیش آمده قبل از اینکه به آسیب منجر شود، رسیدگی کنند.


تاکسی بانوان نوسازی می‌شود
نوسازی تاکسی‌هایی که مدل ساخت آنها از سال 1384 به قبل است؛ در دستور کار قرار دارد. میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی بانوان گفت: طبق مصوبه دولت هم‌اکنون نوسازی تاکسی‌هایی که مدل ساخت آنها از سال 1384 به قبل است در دستور کار قرار دارد اما خودروهای تاکسی بانوان که قدمتی بالای 10 سال دارند نیز در اولویت نوسازی قرار خواهند گرفت. وی با انتقاد از همکاری نکردن بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت به شهرنوشت بیان داشت: دولت و اداره کل اعتبارات بانک مرکزی برای تضمین وام نوسازی تاکسی ضوابطی را برای بانک‌های عامل معین کرده‌اند اما متاسفانه جدا از این ضوابط ابلاغی، بانک‌ها در حال حاضر تضامین بالاتری را مطالبه می‌کنند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: بانک‌ها علاوه بر اینکه سند تاکسی تاکسیرانان را در رهن خود قرار می‌دهند، خواستار 2 ضامن رسمی دولتی با دریافت حقوق بالای 2 میلیون تومان  و گواهی کسر از حقوق نیز هستند. مظفر با بیان اینکه این شرایط سخت باعث شده است رانندگان برای دریافت وام نوسازی تاکسی خود با مشکل روبه‌ور شوند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون  7 هزار تاکسیران پایتخت برای دریافت وام پرونده تشکیل داده‌اند اما متاسفانه کماکان همکاری خوبی را از سوی بانک‌ها شاهد نیستم.


Page Generated in 0/0059 sec