printlogo


کد خبر: 159891تاریخ: 1395/4/12 00:00
چهارگوشه

دستبند الکترونیک برای کنترل حجاج
وزارت حج عربستان اعلام کرد در موسم حج سال جاری برای کنترل حاجیان از «دستبند الکترونیک» استفاده خواهد شد.  در بیانیه وزارت حج عربستان به چگونگی نصب این دستبندها و امکان برداشته شدن آن توسط خود شخص اشاره نشده است. به عقیده برخی کارشناسان حقوقی، در صورت اجباری بودن نصب دستبندها و عدم امکان جداسازی آن توسط حجاج، کاربرد این دستبندها نقض آشکار حقوق انسانی و تجاوز به حریم شخصی افراد خواهد بود.

هلاکت 100 تروریست در پاتک ارتش سوریه
ارتش سوریه ضمن خنثی کردن حمله تروریست‌های «جیش الفتح»، بیش از 100 نفر از آنها را به هلاکت رساند.  این تروریست‌ها قصد داشتند به مواضع ارتش سوریه در منطقه مزارع الملاح در ریف شمالی حلب حمله کنند. سایت‌های اطلاع‌رسانی سوریه، پنجشنبه خبر دادند یک فرمانده میدانی در «جیش الفتح» به نام عبداللطیف عبدالرحمن درویش هم در این درگیری‌ها به هلاکت رسیده است. همچنین روز گذشته یک فروند هواپیمای میگ 23 نیروی هوایی ارتش سوریه حین پرواز در منطقه القلمون در اثر نقص فنی سقوط کرد.

ترامپ غرق مصنوعی را دوست دارد
نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با درخواست برای استفاده دوباره از روش شکنجه غرق مصنوعی، تأکید کرد این روش را بسیار دوست دارد.  دونالد ترامپ این موضوع را در برنامه تبلیغاتی خود در ایالت اوهایو مطرح کرد. این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که روش غرق مصنوعی در سال 2006 در آمریکا ممنوع شد و باراک اوباما آن را نوعی شکنجه توصیف کرد.

موشک‌باران مزدوران سعودی  در یمن
فرمانده میدانی کمیته‌های انقلابی در صنعا از هدف قرار گرفتن ده‌ها تن از شبه‌نظامیان مزدور ائتلاف سعودی در شهر الحزم در استان الجوف در شمال شرق کشور توسط یگان موشکی یمن خبر داد. به گفته حسین الحوثی در جریان این حمله موشکی ساختمان فرمانداری، مقر گردان 115 و 2 پست امنیتی در مناطق آل‌ثعیب و الشجره هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفت. در اثر این حملات به تجمع نظامیان و مزدوران ائتلاف سعودی در الحزم ده‌ها تن کشته و رخمی شدند. از سوی دیگر ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با پیشروی میدانی در منطقه راهبردی نهم در شرق صنعا توانستند امنیت را به مواضع خود بازگردانند. همچنین درگیری‌ها در مناطق متعددی از استان مأرب در شرق یمن ادامه دارد.

حمله تروریستی علیه شیعیان بحرین
طی یک حمله تروریستی به شیعیان بحرین یک زن شهید و 3 کودک زخمی شدند. این انفجار روز پنجشنبه در روستای العکر شرقی واقع در جنوب منامه پایتخت بحرین روی داد و به گفته رئیس  پلیس منامه، یک زن و 3 کودکی  که همراهش در داخل خودرو بودند در پی اصابت ترکش ناشی از انفجار بمب کشته و مجروح شدند. اگرچه تاکنون فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته اما کاملا پیداست که همانند حملات داعش به استان شیعه‌نشین الشرقیه در عربستان که در فاصله نزدیکی از جزیره بحرین قرار دارد، در این جا هم تکفیری‌ها در سکوت آل‌خلیفه شیعیان را هدف قرار داده‌اند. این سومین انفجار خونین تروریستی در مناطق شیعه‌نشین بحرین طی کمتر از یک سال اخیر است.

عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر:
سعودی از شورای حقوق بشر اخراج شود
سازمان عفو بین‌الملل به همراه دیده‌بان حقوق بشر از مجمع عمومی سازمان ملل خواسته‌اند عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر  را تعلیق کند. به گزارش پرس‌تی‌وی، نهادهای مزبور این درخواست را نه فقط به دلیل نقض حقوق بشر توسط حکام ریاض در داخل این کشور بلکه همچنین به علت جنایت‌های مکرر توسط آل سعود علیه بشریت در یمن و حملات هوایی پیاپی بر فراز این کشور بحران‌زده ارائه داده‌اند که طی آن تاکنون بیش از 12 هزار یمنی شامل دست‌کم 4 هزار زن و کودک  قربانی  شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0058 sec