printlogo


کد خبر: 159902تاریخ: 1395/4/12 00:00
راهپیمایی باشکوه روز قدس در ایران و 80 کشور دنیا برگزار شد
مقصد دیار قدس
جانشین فرمانده کل سپاه: امروز بیش از 100 هزار موشک از لبنان آماده شلیک است

گروه سیاسی:  850 شهر در ایران و بیش از 80 کشور دنیا روز گذشته در روز جهانی قدس، فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیان آن را سر دادند. دیروز برگ زرین دیگری در پرونده هوشیاری ملت ایران ثبت شد. میلیون‌ها روزه‌دار ایرانی در یکی از گرم‌ترین روزهای سال که دما در بسیاری از شهرها بیش از 42درجه سانتیگراد بود، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر ثابت کنند همچنان پس از 37 سال، آرمان فلسطین را فراموش نکرده‌اند.  مردم دیروز آمدند تا علاوه بر اینکه خشم و نفرت‌شان را از جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهند، به طرف‌های غربی که در دوران پسابرجام امیدوار به برجام منطقه‌ای و تحدید توان موشکی کشورمان هستند، اعلام کنند هیچ‌گاه به کدخدا اعتماد نخواهند کرد و راهشان همان راه خمینی کبیر است.به گزارش خبرگزاری‌ها، سی و هشتمین راهپیمایی روز قدس امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و مردم روزه‌دار ایران پیش از ساعات اعلام شده در مسیرهای منتهی به مصلا‌های نماز جمعه حضور پیدا کردند. در قم به رسم هر ساله مراجع عظام تقلید با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس، بر اهمیت مساله فلسطین تاکید کردند.  در تهران اما روز قدس شکوه بیشتری داشت. بین راهپیمایان تهرانی که از مسیرهای 9گانه به سمت دانشگاه تهران حرکت می‌کردند، حضور نسل‌های مختلف انقلاب از نوزاد تا پیرمردی که می‌گوید از ابتدای انقلاب تا امروز در همه راهپیمایی‌های روز قدس شرکت کرده قابل توجه بود. در دست راهپیمایان روز قدس، پلاکاردهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر را نخواهد دید، بیش از شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» خودنمایی می‌کرد. در راهپیمایی روز قدس البته ابزار پایان‌دهنده به عمر رژیم صهیونیستی یعنی ماکت موشک‌های بالستیک نیز مستقر شده بود. ماکت‌های به نمایش درآمده در روز قدس، از انواع موشک‌های عماد، شهاب و سجیل بود. در این راهپیمایی مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس و همچنین رهایی 4 دیپلمات ربوده شده ایران از چنگال رژیم صهیونیستی خشم و انزجار خود را از رژیم اسرائیل اعلام کردند. همچنین کمپین مردمی حاج احمد متوسلیان با نصب بنری در میدان انقلاب خواستار رسیدگی به وضعیت 4 دیپلمات اسیر در رژیم صهیونیستی شد. راهپیمایان تهرانی در اعتراض به خباثت‌های سران رژیم آل‌سعود و آل‌خلیفه و همراهی آنها با رژیم صهیونیستی و جریان تکفیری تابوت سران این دو رژیم را به آتش کشیدند. بنابر این گزارش، غرفه‌ای نیز درباره 4 دیپلمات با حضور سید‌رائد موسوی مسؤول کمیته مردمی 4 دیپلمات در خیابان انقلاب و در مسیر راهپیمایان برپا شده بود که مردم با امضای توماری بر لزوم آزادسازی این 4 دیپلمات تأکید کردند.
کمپین جهان عاری از صهیونیست
راهپیمایان تهرانی با امضای توماری کمپین جهان عاری از صهیونیست را راه‌اندازی کردند، مخاطبان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با هشتک جهان عاری از صهیونیست در این کمپین شرکت کنند. علاوه بر مردم، دولتمردان، فرماندهان نظامی، علما و شخصیت‌های سیاسی نیز در راهپیمایی روز قدس تهران شرکت کردند.  براساس این گزارش، راهپیمایی روز قدس امسال را بیش از 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی پوشش می‌دادند. رسانه‌های خارجی حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را گسترده توصیف کردند.  به گزارش تسنیم، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به حضور مردم در این روز، در گزارشی از عشق مردم ایران برای مبارزه با اسرائیل گفت و اذعان کرد: تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی از کودک تا زنان سالخورده، سربند قرمزرنگی را بر سر داشتند که روی  آن نوشته شده بود «عاشق مبارزه با اسرائیل».  خبرگزاری فرانسه به گرمای 42 درجه تهران در روز برگزاری راهپیمایی روز قدس نیز اشاره کرد و نوشت: در این گرما تظاهرکنندگان شعارهایی را نیز علیه عربستان‌سعودی و گروه تروریستی داعش سر دادند.
آماده شلیک به رژیم صهیونیستی
اگر چه از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تا به امروز، آمریکا و کشورهای غربی در تلاش برای تحدید توانمندی نظامی ایران با هدف تضمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند اما جمهوری اسلامی ایران نه تنها روند توسعه‌ موشک‌های خود را متوقف نکرده بلکه در آخرین رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اواخر سال گذشته برگزار شد، با نگارش جمله امام خمینی درباره محو رژیم صهیونیستی از روی نقشه زمین، عملا خط بطلانی بر آرزوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی کشید.  
دیروز یکی از محورهای سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز به بحث تهدید موشکی رژیم صهیونیستی معطوف شد.  سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز ظرفیت امحا، محو و فروپاشی رژیم‌ صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند و هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهند کرد. وی افزود: اما همه ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک در لبنان خلاصه نشده، در سرزمینی که در اشغال صهیونیسم است فلسطین با سنگ به نبرد با سربازان جنایتکار می‌پرداخت ولی امروز تمام آن سرزمین نقطه تقاطع آتش است که از کرانه باختری و نوار غزه می‌تواند هر نقطه از فلسطین اشغالی اعم از حیفا و تل‌آویو را مورد اصابت قرار دهد و این مساله همان ابهام و معمای امنیتی بزرگی است که در برابر صهیونیست‌ها قرار دارد. سردار سلامی اضافه کرد:‌ ده‌ها هزار موشک تخریب‌گر با بردهای بلند در اقصی ‌نقاط جهان اسلام فقط منتظر دستور هستند که با فشار یک ماشه اسرائیل را برای همیشه از جغرافیای سیاسی جهان حذف کنند و امروز متفاوت از گذشته ظرفیت محو و فروپاشی این رژیم از روی زمین شکل گرفته است. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم‌ صهیونیستی نیز فاقد عمق راهبردی دفاعی است و این از بزرگ‌ترین آسیب‌های این رژیم منحوس و جعلی است، گفت: عمق زمینی رژیم‌ صهیونیستی در حد 14 الی 24 کیلومتر است و با یک هجوم از زمین کمرشان خواهد شکست و اگر صهیونیست‌ها دست به خطا بزنند تمام سرزمین‌های اشغال شده توسط مجاهدان ایثارگر و فداکار آماده حمله خواهد بود و ان‌شاءالله این سرزمین‌ها آزاد خواهد شد و این واقعیت جدیداً شکل گرفته است.
مردم فلسطین تنها نیستند
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در مراسم روز جهانی قدس در تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ ملت مسلمان فلسطین 70 سال است که از وطن اصلی خود دور مانده است. اشغالگرانی ‌آنجا را اشغال کرده‌اند که متاسفانه به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند. وی افزود: رژیم‌ صهیونیستی به عنوان پایگاهی برای استکبار و آمریکا در منطقه است. امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و بخواهد ملل مسلمان منطقه دارای ثبات و امنیت باشند، این امر خوشایند استکبارجهانی نیست. رئیس‌جمهور گفت:‌ امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آ‌رمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم. روحانی اضافه کرد: برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های ترویستی و تکفیری نداریم.
براساس این گزارش، راهپیمایان روز قدس، با صدور بیانیه‌ای راهپیمایی خود را به پایان رساندند. در بخشی از این بیانیه با تاکید بر برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت فلسطین آمده است: ما ملت یکپارچه و متحد ایران، «آرمان آزادی قدس شریف» و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب‌الله و حماس و گسترش «گفتمان انتفاضه» در جغرافیای فلسطین بویژه کرانه غربی می‌دانیم.  این بیانیه می‌افزاید: امت ولایتمدار ایران اسلامی، با توجه به تخلف و بدعهدی آمریکا در برداشتن تحریم‌ها و مانع‌تراشی در مسیر تعامل بانک‌های خارجی با ایران، از مسؤولان مربوط بویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار دارد ضمن مقابله جدی با هرگونه کارشکنی و دقت و مراقبت در زمینه سوء‌استفاده طرف‌های مقابل از ابهامات سند برجام، از منافع ملت ایران دفاع و در صورت نقض عهد به فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که همانا آتش زدن برجام است عمل کنند.


Page Generated in 0/0065 sec