printlogo


کد خبر: 159916تاریخ: 1395/4/13 00:00
اخبار

معاون حقوقی پلیس فتا خبر داد
ورود پلیس به ماجرای افشای اطلاعات ایرانسلی‌ها
پلیس فتا با شکایت اپراتور تلفن همراه به دنبال انتشاردهنده اطلاعات ۲۰میلیون مشترک ایرانسل است. به گزارش
«وطن امروز» سرهنگ حسین رمضانی، معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا درباره انتشار اطلاعات مشترکان یکی از اپراتور‌های تلفن همراه گفت: این اطلاعات مربوط به 3-2 سال گذشته است که در همان زمان برخورد قانونی لازم با این موضوع انجام شد. وی عنوان کرد: بتازگی فردی با طراحی یک ربات در یکی از شبکه‌های اجتماعی موبایل پایه اقدام به انتشار اطلاعات قدیمی مشترکان آن اپراتور کرده که  بخش حقوقی اپراتور تلفن در محاکم قضایی از ایجادکننده ربات و انتشاردهنده اطلاعات شکایت کرد. رمضانی افزود: پلیس فتای ناجا با دستور مقام قضایی و همکاری اپراتور مربوط در حال بررسی و شناسایی مجرم است. معاون حقوقی و بین‌الملل پلیس فتا خاطرنشان کرد: در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و به لحاظ فنی و تخصصی، این اپراتور امنیت مناسبی را برای حفظ و رعایت حریم خصوصی کاربران خود پیش‌بینی کرده است. وی  گفت: حفظ و صیانت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتا است و این پلیس با کسانی که بخواهند حریم خصوصی افراد را نقض کنند، طبق قانون بدون هیچ‌گونه تعارف و معطلی برخورد می‌کند.

تمهیدات پلیس برای تعطیلات عید فطر
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تمهیدات سفرهای تابستانی و برنامه‌های پلیس راهور در این زمینه را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در حاشیه جلسه تمهیدات سفرهای تابستانی اظهار داشت: همه سازمان‌های درگیر در بحث سفر‌ها بویژه سفرهای تابستانی که با تعطیلات عید سعید فطر آغاز می‌شود، تمام توان خود را برای برگزاری سفرهای بدون حادثه اتخاذ کرده‌اند. جهانی با بیان این مطلب که پلیس راهور نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا سفرهای شهروندان بدون حادثه انجام شود، افزود:  با متخلفانی که باعث بروز تخلفات حادثه‌ساز خواهند شد، برخورد شدیدی می‌شود و خودروی هر راننده‌ای که 2 تخلف حادثه‌ساز را به صورت همزمان انجام دهد، تا ۷۲ ساعت متوقف خواهد شد. معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی با پلیس راهور برای سفرهای تابستانی، عنوان کرد: برای حل مشکلات اجرایی، دستگاه‌ها در کنار پلیس خواهند بود و از مدیران شهرستانی نیز درخواست می‌کنیم تا حداکثر همکاری را با پلیس راهور داشته باشند. سرهنگ جهانی تصریح کرد: رانندگان می‌توانند از طریق سامانه پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.


سقوط هواپیمای آموزشی در نظرآباد
یک فروند هواپیمای آموزشی در شهرستان نظرآباد سقوط کرد و یک کشته و یک مجروح بر جای گذاشت. حسن عباسی، سخنگوی اورژانس در این باره به مهر گفت: یک فروند هواپیمای آموزشی پیش از ظهر روز شنبه در حوالی شرکت محور خودروی نظرآباد سقوط کرد. این هواپیمای آموزشی سبک از فرودگاه پیام استان البرز برای پرواز آموزشی برخاسته بود که متاسفانه دچار سانحه شد و سقوط کرد.
به گفته عباسی، در این حادثه فرد ۳۵ ساله‌ای که تحت آموزش بود در دم جان سپرد و استاد آموزش خلبانی نیز بشدت مصدوم شده است. گفتنی است، با حضور نیروهای اورژانس، فرد حادثه‌دیده به بیمارستان و جسد مرد ۳۵ ساله تحت آموزش به پزشکی قانونی منتقل شد. علت وقوع این حادثه از سوی برج مراقبت در دست بررسی قرار دارد.


Page Generated in 0/0055 sec