printlogo


کد خبر: 159917تاریخ: 1395/4/13 00:00
نبض جامعه

رئیس انجمن نجوم آماتور:
سه‌شنبه هلال ماه شوال قابل رویت است
رئیس انجمن نجوم آماتور درباره وضعیت رویت هلال ماه شوال توضیحاتی ارائه داد. مسعود عتیقی، رئیس انجمن نجوم آماتور در این‌باره به میزان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم  هلال ماه شوال در عصر سه‌شنبه در افق غربی با چشم غیرمسلح قابل رویت باشد.  وی خاطرنشان کرد: اگر آلودگی و گرد و غبار در هوا نباشد افرادی که تخصصی در رصد هلال ماه دارند، می‌توانند بدون تلسکوب یا وسایل رصد براحتی هلال ماه شوال را رویت کنند.  رئیس انجمن نجوم آماتور افزود: ماه‌های قمری 28 یا 31 روزه نیستند و هلال ماه 5/29 روز است که  نیم روز کم یا زیاد می‌شود. با توجه به این موضوع امکان رصد هلال ماه در عصر دوشنبه به هیچ وجه وجود ندارد، چرا که سن و قوس هلال نیز در حد رصد نخواهد بود.    عتیقی درباره بهترین جای رصد هلال ماه شوال تصریح کرد: بهترین مکان برای رصد هلال ماه شوال  غرب و جنوب کشور است.  

سبد کالای دولت به معلولان نرسید
سبد کالای دولت به بسیاری از معلولان تعلق نگرفت و برخی از خانواده‌ها با وجود داشتن 2 یا 3 معلول سبد کالا دریافت نکردند. علی همت‌محمودنژاد، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران درباره ارائه سبد کالای معلولان و نیازمندان بیان داشت: متاسفانه سبد کالای حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر به بسیاری از معلولان و خانواده‌های آنها تعلق نگرفته است. وی با گلایه از چگونگی ارائه سبد کالای نیازمندان و معلولان به مهر عنوان کرد: متاسفانه سبد کالا به برخی از خانواده‌ها با داشتن ۲ یا ۳ معلول فقط به دلیل داشتن دفترچه تامین اجتماعی سرپرست خانوار که ماهانه مبلغ ۸۰۰ هزار تومان حقوق کارگری دریافت می‌کنند، تعلق نمی‌گیرد. به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ایران، با توجه به اینکه معلولیت هزینه زیادی بر سبد خانوار تحمیل می‌کند، نباید قانون یکپارچگی ارائه سبد کالا و یارانه‌ها شامل حال خانواده‌های دارای معلول شود.  وی تصریح کرد: اعتراض خود را به رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرده و از وی خواسته‌ام تا پیگیری‌های لازم را به منظور تامین سبد کالای معلولان به عمل آورد.

عوارض خطرناک تاتو برای مادران باردار
برخی رنگ‌های مو، مواد هاشور و تاتو ممکن است حاوی سرب باشد و این موضوع  برای مادر و جنین خطرآفرین است. بلقیس اولادی، متخصص زنان و زایمان درباره تاتو و استفاده از رنگ مو در دوران بارداری اظهار داشت: از لحاظ علمی و براساس تحقیقات پزشکان به جواب قاطع درباره اینکه هاشور و تاتوی ابرو یا رنگ مو عوارضی برای جنین و مادر دارد نرسیده‌ایم اما نمی‌توان به صراحت گفت هاشور یا تاتوی ابرو هیچ عوارضی بر مادر و جنین ندارد. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: برخی رنگ‌های مو و مواد هاشور و تاتو ممکن است قلابی بوده و حاوی سرب باشد و بنابراین این موضوع بسیار برای مادر و جنین خطرآفرین است. اولادی تصریح کرد: به عنوان یک پزشک توصیه می‌کنم مادران باردار در هنگام بارداری از رنگ مو استفاده نکرده و تاتو و هاشور ابرو نیز انجام ندهند تا  دچار مشکلات ناشی از آن نشوند. این متخصص زنان و زایمان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شنا کردن در دوران بارداری ممنوع است یا خیر؟ گفت: شنا در دوران بارداری به هیچ عنوان ممنوع نیست و جزء ورزش‌های سبک برای مادران باردار محسوب می‌شود البته مادران باردار باید توجه داشته باشند تا زمانی که هنگام راه رفتن می‌توانند تعادل خود را بخوبی حفظ کنند ورزش شنا را انجام دهند.
 


Page Generated in 0/0066 sec