printlogo


کد خبر: 159938تاریخ: 1395/4/13 00:00
چهارگوشه

نصرالله: اسرائیل نگران شکست داعش است
دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر جمعه در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، گفت: برخی رژیم‌ها و حکومت‌های سلطنتی عربی به طور علنی و برای حفظ تاج و تخت خود به اسرائیل خدمت می‌کنند. سید حسن نصرالله گفت  حق آشکاری که در چنین روزی باید با اقتدار گفته شود، این است که فلسطین سرزمینی اشغال شده و سرقت رفته از اهالی مشروع خود است و زمان مالکیت سرزمینی را که به سرقت و غارت رفته است، به سارق نمی‌دهد، حتی اگر همه جهانیان هم آن را به رسمیت بشناسند. نصرالله گفت: تصادفی نیست که کسانی که روز قدس را در کشورهای مختلف اعم از یمن و بحرین و سوریه و عراق و ایران و نیجریه گرامی می‌دارند، اگر به پشت‌های آنان نگاه کنید، متوجه آثار و ضرباتی می‌شوید که از سوی نظام سعودی متحمل آن شده‌اند. دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه مباحثی که در منطقه با عنوان آزادی و دموکراسی جریان دارد دروغی بیش نیست و هدف از آن نابودی ملت‌ها و جنبش‌های مقاومت، برای حمایت از اسرائیل و ادامه حیات این رژیم است. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: از نگرانی درباره شکست داعش در سوریه سخن گفتند چرا از پیروزی محور مقاومت در سوریه و شکست داعش بیمناک هستند.

حمله اشتباهی تایوان به چین
یکی از ناوهای تایوان به اشتباه یک موشک مافوق صوت را به سمت چین شلیک کرد که باعث کشته شدن یک نفر و انهدام یک قایق ماهیگیری شد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، موشک «هسیونگ – فنگ 3» تایوان پس از شلیک به یک قایق ماهیگیری در سواحل «پنگو» در تنگه تایوان برخورد کرده و باعث کشته شدن یک نفر شد. این موشک در جریان رزمایش صبح روز جمعه و از یک ناو حمل موشک در پایگاه نیروی هوایی در جنوب تایوان شلیک و به اشتباه به سمت چین روانه شد.

هلاکت 225 داعشی در ننگرهار
بنا به اعلام مسؤولان ولایت ننگرهار افغانستان، ۲۲۵ عضو گروه تروریستی داعش در شهر «کوت» که بین آنها سرکرده‌های‌شان نیز به چشم می‌خورند در هفته‌ای که گذشت به هلاکت رسیده‌اند. علاوه بر این طی عملیات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغان در ولایت ننگرهار که به آزادی ۴۵ روستای اطراف کوت انجامید ۹۴ داعشی دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین ۲۰ نفر از نیروهای ارتشی و مردمی کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

داعش آماده حمله شیمیایی به اروپا
به نوشته روزنامه اکسپرس، یکی از تروریست‌های داعش که ماه گذشته در ترکیه بازداشت شد، مدعی شده است این گروه به تسلیحات شیمیایی دسترسی دارد و آماده حمله به اروپاست. طبق اعلام یک منبع اطلاعاتی، این فرد داعشی می‌گوید این گروه تسلیحات، مهمات، موشک و تسلیحات شیمیایی برای ساخت بمب‌های هیدروژنی در اختیار دارد. به گفته یک منبع آگاه، سخنان هشدارآمیز این عنصر بازداشت شده «معتبر» است و «تنها فردی در قلب داعش می‌تواند آن را بداند». این هشدارها تنها 3 روز پس از حملات انتحاری مرگبار در فرودگاه آتاتورک استانبول مطرح می‌شود.

کاهش رتبه اعتباری
اتحادیه اروپایی
بریگزیت نه تنها باعث کاهش رتبه اعتبارسنجی مالی بریتانیا شد بلکه اتحادیه اروپایی را هم دچار سقوطی مشابه کرد.  به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی، موسسه اعتبارسنجی «اس‌اند‌پی»  (استاندارد ‌اند پورز) ، رتبه اعتباری این اتحادیه را از رتبه اعتباری AA+ به AA کاهش داد. این امر باعث می‌شود هزینه‌های استقراض در بین کشورهای عضو این اتحادیه بالا برود. شرکت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی با استفاده از گزارش‌های شرکت‌های اعتبارسنجی ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری یا حتی احتمال ورشکستگی سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کنند. در بیانیه این موسسه آمده است: «در پی تصمیم رای‌دهندگان انگلیسی برای ترک اتحادیه اروپایی، ما در ارزیابی خود درباره انسجام اتحادیه تجدیدنظر کرده‌ایم و از نظر ما این عامل (انسجام) حالا دیگر عاملی مثبت در اعتبارسنجی محسوب نمی‌شود و امری عادی است».


Page Generated in 0/0062 sec