printlogo


کد خبر: 159947تاریخ: 1395/4/13 00:00
اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی:
کاهش تولید مرغ دروغ است
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کلیات اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای صادرات لبنیات ابلاغ شده است و منتظر اولین تخصیص اعتبار آن هستیم، کاهش تولید مرغ در کشور را تکذیب کرد. حسن رکنی در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به مباحث مطرح‌شده مبنی بر اینکه کاهش ۵۰ درصدی جوجه‌ریزی دلیل گرانی مرغ است، اظهار داشت: چنین موضوعی قطعا صحت ندارد. تولید مرغ در کشور از استمرار برخوردار است. البته ممکن است گاهی مسیر تولید با فراز و نشیب‌هایی همراه شود اما کاهش ۵۰ درصدی به این راحتی اتفاق نمی‌افتد. معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه تولید مرغ در کشور ما بین ۲۶ تا ۲۷ کیلوگرم و در دنیا حدود ۱۵ کیلوگرم است، گفت: هیچ مشکلی در تامین و عرضه گوشت مرغ نداریم. البته مساله قیمت در خرده‌فروشی‌ها را ما کنترل نمی‌کنیم، چراکه دستگاه نظارتی نیستیم.  وی ادامه داد: همچنین برای صادرات لبنیات ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی درخواست کردیم که به تصویب دولت رسیده و کلیات آن نیز ابلاغ شده اما هنوز تخصیص اعتبار انجام نشده است. ما منتظر اولین تخصیص اعتبار آن هستیم ضمن اینکه این اتفاق می‌تواند میزان صادرات ما را بلافاصله به شکل جهشی افزایش دهد. به گفته رکنی، ایران به بیش از ۳۰ کشور لبنیات صادر می‌کند.


یک فیش حقوقی دیگر افشا شد
یک مدیر میلیاردی دیگر!
افشای گردش حساب و اسناد مالی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید نشان می‌دهد که وی دست‌کم یک میلیارد تومان در یک سال حقوق و مزایا و پاداش دریافت کرده است. به گزارش «وطن امروز»، طبق سندی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده، «غ.ج» مدیرعامل شرکتی است که در عسلویه واقع شده است. وی در یک سال مجموعا یک‌میلیارد تومان دریافتی داشته البته در کنار آن، پاداش نیز می‌گرفته است.  تصویر منتشر شده از یک سند مالی گویای این حقیقت است که وی مبلغ 114 میلیون تومان با عنوان «پاداش راه‌اندازی پروژه MEG» طی یک فقره چک به تاریخ 17 اسفندماه 1394 دریافت کرده است. در همین باره خبرگزاری تسنیم، در گزارشی راجع به ضرورت برخورد قاطعانه با مدیران متخلف میلیاردی، نام مدیرعامل شرکت پتروشیمی مروارید را نیز در ستون «فعلا برخوردی نشده» آورده است!  در بخشی از این گزارش آمده است: دولت برای مقابله با حقوق‌های نجومی با چند چالش مهم روبه‌‌رو است؛ یکی اینکه چون هنوز بیش از 75 درصد از اقتصاد دست دولت است، مشکل دولت این است که باید با خودش مبارزه کند و این مبارزه با خود کار دشواری است. نکته دوم اینکه قوانین حاکم به این پرداخت‌ها تا اصلاح نشود، نمی‌توان به صورت ریشه‌ای با این موضوع برخورد کرد. نکته سوم این است که مدیرانی که به این میزان پرداخت‌ها عادت کرده‌اند، حاضر نیستند به کمتر از این حقوق تن دهند، از این رو مقابله با این چالش کار بسیار دشواری برای دولت است.


واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد ممنوع شد
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ابلاغیه‌ای از مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور خواست تا مانع واردات خودروهای سواری آمریکایی به مناطق آزاد ایران شوند. به گزارش‌ تسنیم به نقل از روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این ابلاغیه که به امضای «اکبر ترکان» رسیده، خطاب به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور آمده است: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روز هشتم اردیبهشت سال جاری کارگران با ایشان و تاکید معظم له بر جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی که می‌فرمایند: «خود آمریکایی‌ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی آمریکا خودرو وارد کنیم؟! مدیران و مسؤولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه‌ها وارد می‌شود بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسائل انجام شود»، مقتضی است در اجرای اوامر مقام معظم رهبری، از ورود خودروهای سواری ساخت آمریکا به محدوده مناطق آزاد خودداری شود.


Page Generated in 0/0061 sec