printlogo


کد خبر: 159951تاریخ: 1395/4/13 00:00
اخبار

قاطعانه با مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی برخورد شود
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید با مسؤولان متخلف که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برخورد شود، گفت: باید سازوکاری برای پرداخت حقوق‌ها شکل بگیرد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران دولتی، اظهار کرد: وظیفه شرعی و قانونی همه مسؤولان برخورد در این زمینه است. باید پول‌های به‌ناحق گرفته شده، پس گرفته و با متخلفان قاطعانه برخورد شود. وی با بیان اینکه این مساله اکنون نیازمند برخورد است، تصریح کرد: باید نظام و سازوکاری برای پرداخت‌ها تعیین شود و نظارت «علی‌الدوام» شکل بگیرد تا دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها برگزار خواهد شد. محمدحسین مقیمی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره آخرین اخبار مربوط به رسیدگی به تخلفات انتخابات مجلس دهم، گفت:‌ پرونده انتخابات مجلس دهم در وزارت کشور بسته شده است؛ به همه تخلفات و ادعاهای مطرح شده رسیدگی کردیم و پرونده برخی تخلفات نیز به قوه‌قضائیه ارسال شده است. وی از استارت وزارت کشور برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ استارت کار برای انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک است و باید برای آن آماده شویم. به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، جدول زمانبندی انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم در آینده نزدیک اعلام خواهد شد. وی ادامه داد:‌ انتخابات ریاست‌جمهوری قوانین ویژه خود را دارد و نیاز به استعفای کاندیداها نیست، اما داوطلبان شوراها طبق زمانبندی باید استعفا کنند.

آمادگی سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با «بیوتروریسم»
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از آمادگی سازمان متبوعش برای همکاری با وزارت اطلاعات در راستای مقابله با «بیوتروریسم» خبر داد. سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره روش‌های جدید دستگاه‌های جاسوسی بیگانه در ترورهای زیست‌محیطی (بیولوژیک) و احتمال تهدید مسؤولان کشور از این ناحیه اظهار کرد: مسؤول رسیدگی به امور بیوتروریسم، وزارت اطلاعات است که وظیفه کشف تروریسم و مسائل امنیتی را بر‌عهده دارد. وی افزود: در بند «ج» ماده 206 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است وزارت اطلاعات مسؤول رسیدگی به امور بیوتروریسم است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تاکنون وزارت اطلاعات درخواست کمکی در این زمینه از سازمان پدافند غیرعامل نداشته است، گفت: با این حال سازمان پدافند غیرعامل برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارد. سردار جلالی همچنین خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به امور درمانی در این حوزه به‌عهده وزارت بهداشت است و از طریق کشت سلولی ویروس اقدام به بررسی‌های لازم می‌کند تا به‌عنوان مثال مشخص شود یک ویروس بیماری‌زا بوده است یا خیر.

صهیونیست‌ها در برابر اقدام کوبنده ایران قادر به دفاع نیستند
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: صهیونیست‌ها می‌دانند که به هیچ وجه قادر نیستند از موجودیت خودشان در برابر پاسخ قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.سردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سخنان روز قدس سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه که گفته بود «100 هزار موشک در لبنان آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی است» و با بیان اینکه گنبد آهنین اسرائیل مدت‌ها پیش امتحان خود را پس داد، اظهار داشت: بحث ادعای گنبد آهنین و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که صهیونیست‌ها در این زمینه با کمک‌های اهدایی آمریکایی‌ها به راه انداخته بودند، در جنگ‌های 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه امتحان خود را پس داد. وی با بیان اینکه بعد از جنگ 51 روزه، رژیم صهیونیستی تاکنون جرأت تجاوز دیگری را نداشته است، افزود: شاهد بودیم که در جنگ 51 روزه اعتبار گنبد آهنین رژیم صهیونیستی فرو ریخت و نشان داده شد که منافذ این رژیم غاصب تا چه اندازه آسیب‌پذیر است و آنها نمی‌توانند از موجودیت خودشان در برابر مقاومت دفاع کنند.
 


Page Generated in 0/0058 sec