printlogo


کد خبر: 159952تاریخ: 1395/4/13 00:00
اخبار

پرونده‌های بدعهدی آمریکا حدود ٥٠ میلیارد دلار است
دبیر شورایعالى امنیت ملى اظهار داشت: بدعهدى‌هاى آمریکا علیه ایران از کودتاى ٢٨مرداد تا جنگ تحمیلى و پس از آن منجر به تشکیل پرونده شده و براى آنها احکام قضایی صادر شده که مجموعه این پرونده‌‎ها در حدود ٥٠ میلیارد دلار است. امیر دریادار علی شمخانى، دبیر شورایعالى امنیت ملى در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بدعهدى آمریکایی‌ها در اجراى برجام اظهار داشت: کل برجام در اختیار آمریکا نیست و کشورهاى اروپایی موضع متفاوتى نسبت به آمریکا دارند. وى افزود: البته باید گفت هیات نظارت بر برجام به طور مداوم تشکیل می‌شود و در جلسه گذشته این کمیته، گشایش‌ها و چالش‌هاى پس از برجام بررسى شد و گشایش‌ها شامل مسائل پولى، بانکى و انرژى بوده است و چالش‌هاى درون و خارجى برجام نیز مورد بحث قرار گرفت. دبیر شورایعالى امنیت ملى گفت: اگر این چالش‌ها تبدیل به موضوع نقض آشکار برجام شود، حتما تصمیمات مقتضى گرفته خواهد شد.

عربستان نیز از برجام حمایت می‌کند
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به توافق هسته‌ای با ایران گفت: سعودی‌ها بار‌ها حمایت خود را از اقداماتی که ما انجام داده‌ایم، اعلام کرده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی عربستان سعودی از برجام، تصریح کرد: «باید صادقانه بگویم که این سخن، یا برداشت اشتباه یا سخن اغراق‌آمیز است. سعودی‌ها بار‌ها و بار‌ها به ما گفته‌اند که از این توافق حمایت و از کارهایی پشتیبانی می‌کنند که ما انجام داده‌ایم. آنها از اقدامات جاری ما نیز حمایت می‌کنند برای اینکه اطمینان حاصل شود هیچ کشوری در امور داخلی کشوری دیگر مداخله نمی‌کند». وی با این ادعا که ما محموله‌ای تسلیحاتی را رهگیری کردیم که به سمت یمن در حال انتقال بود، اظهار داشت: زمانی هم که لازم بود، تحریم‌هایی [علیه ایران] اعمال کردیم که علت آن نیز فعالیت‌های موشکی [ایران] بود. ما بشدت تلاش می‌کنیم تا هر‌گاه امکانپذیر باشد از طریق مسالمت‌آمیز، اختلاف‌ها را حل‌وفصل کنیم. درباره زمان و مکان استفاده از زور باید بسیار دقت کرد؛ زیرا این رویکرد همواره تاثیرات و پیامدهایی دارد.


دانشجویان بورسیه گرفتار «اتاق جنگ» وزارت علوم
 مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه در نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی و رؤسای کمیسیون آموزش و اصل 90 مجلس درخواست کردند با عوامل دخیل در جنایت علمی بورسیه‌ها برخورد شود. به گزارش «نسیم آنلاین»، در بخشی از این نامه با اشاره به درگذشت یکی از دانشجویان بورسیه در دانشگاه کاشان ضمن هشدارهایی آمده است:‌ وزارت علوم طی چند روز گذشته سعی در مبهم نگه داشتن اصل ماجرا و علل آن دارد. با توجه به اینکه دانشجوی مذکور بورسیه دولت جمهوری اسلامی ایران بوده، باید تحقیقات فوری و عاجل در این خصوص صورت پذیرد و از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل 90 که از ابتدا محل تظلم‌خواهی دانشجویان بورسیه بوده‌اند، تقاضا داریم بدون هیچ ملاحظه‌ای ریشه‌ها و مسببان ظلم به این دانشجوی نخبه را معرفی و به مجازات برسانند. در ادامه این نامه با اشاره به برخی عوامل منجر به ایجاد بحران روحی- روانی برای دانشجویان بورسیه، تصریح شده است: مهم‌ترین عاملی که طی 3 سال گذشته روح و روان دانشجویان بورسیه را مستمراً شکنجه داده، تهمت‌ها و هتک حرمت‌های رسانه‌های بیگانه خارجی و مغرض داخلی(با حدود 11000 تیتر موهن و کذب) بوده است. در پایان این نامه آمده است: تراژدی غمبار زندگی دانشجوی مرحوم بورسیه، داستان چند هزار نخبه‌ای است که گرفتار سیاست‌های باندی و ظالمانه «اتاق جنگ» وزارت علوم شده‌اند. این نخبگان طبق سیاست‌های مسؤولان فعلی وزارت علوم زحمات گذشته خود را بر فنا و آینده خود را تباه و در سقوط می‌بینند.
 


Page Generated in 0/0060 sec