printlogo


کد خبر: 160047تاریخ: 1395/4/15 00:00
حاشیه‌های جذب نیرو به ریاست جمهوری رسید
تداوم مشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش‌وپرورش

گروه اجتماعی: علی اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش اسفندماه ۹۳ مجوز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش را دریافت کرد و 3هزار و700 نفر در این آزمون پذیرفته شدند اما در حال حاضر حاشیه‌های این آزمون به ریاست جمهوری نیز کشیده شده است. این در حالی است که پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی باید دوره‌های یک‌ساله حرفه‌ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی طی کنند. دوره‌هایی که به دلیل طولانی و کش‌دار شدن فرآیند برگزاری آزمون، اعلام نتایج و گزینش پذیرفته‌شدگان به کمتر از 6 ماه تبدیل شده است. طولانی شدن فرآیند آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش حاشیه‌هایی به دنبال داشت که پس از اعلام نتایج و برگزاری دوره‌های آموزشی همچنان این حاشیه‌ها پابرجاست.
مشکلات متعدد گریبانگیر پذیرفته‌شدگان
خوابگاه، شهریه، تحقق نیافتن وعده وام و انتقالی و نبود کیفیت دوره‌ها از عمده‌ترین مشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش است که همچنان ادامه دارد. این مشکلات تا جایی پیش رفته است که بیش از یکهزار پذیرفته‌شده آزمون استخدامی به رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی نامه‌ای مبنی رسیدگی به مشکلات‌شان ارسال کردند.
هزینه سنگین اسکان و تغذیه
علیرضا یکی از پذیرفته‌شدگان این آزمون در این باره به مهر اظهار داشت: چندین برابر شهریه هزینه اسکان، تغذیه و رفت و آمدهای‌مان شده است، در حالی که بیشتر افراد متاهل هستند و به دلیل تمام وقت بودن کلاس‌ها امکان اشتغال به کار هم وجود ندارد.
گلایه از برگزاری دوره‌های بی‌کیفیت
همچنین یکی دیگر از پذیرفته‌شدگان گروه آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: دروس و محتوا بی‌کیفیت و تکراری هستند و رفتار مدیران دانشگاه فرهنگیان بسیار دور از انتظار است.  وی ادامه داد: گرفتن امتحان بدون فرصت مطالعه و موکول کردن کارورزی به ترم دوم و مصادف شدن با تعطیلات تابستان تنها بخشی  از مشکلات پذیرفته‌شدگان ماده ۲۸ است.
محرومیت به دلیل مباحث مالی
علاوه بر این یک پذیرفته شده دیگر نیز عنوان کرد: چون هزینه پرداخت دوره در نیم ترم اول را نداشتم به‌رغم حضور کامل در کلاس‌های دوره، اجازه امتحان در نیم ترم اول را به من ندادند و بسادگی افرادی که در چند مرحله تایید صلاحیت علمی شدند را به خاطر پول از استخدام محروم می‌کنند. این گلایه‌ها تنها بخشی از صحبت‌های پذیرفته‌شدگان است. بیش از هزار پذیرفته‌شده آزمون استخدامی نسبت به وضعیت خود گلایه و انتقاد دارند که در انتظار پاسخ و حل مشکل از سوی مدیران کشوری هستند. جالب اینجاست که این انتقادات و گلایه‌ها در شرایطی  است که وزیر آموزش‌وپرورش از برگزاری دور جدید استخدامی در سال ۹۵ سخن گفته است.


Page Generated in 0/0055 sec