printlogo


کد خبر: 160048تاریخ: 1395/4/15 00:00
نبض جامعه

معاون سازمان حج و زیارت عنوان کرد
اعلام زمان ثبت‌نام زائران اربعین
جهت تسهیل خروج زائران اربعین و با راه‌اندازی سامانه سماح  مقرر شد تا ثبت‌نام زائران در این سامانه از 15 مرداد آغاز شود. به گزارش فارس، حمید محمدی، معاون امور حج سازمان حج و زیارت به برنامه زمان‌بندی کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین برای پذیرش زائران اشاره کرد و گفت: در این برنامه زمان‌بندی زمان ثبت‌نام زائران در سماح نیمه مرداد و شروع صدور ویزا اول شهریورماه مشخص شده است که این اقدام نیازمند توافق بر سر موضوع صدور ویزا است. همچنین محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز درباره توسعه سامانه سماح بیان داشت: امسال در سامانه سماح فقط بحث مدیریت اطلاعات مطرح نیست بلکه 16 توانمندی جدی از جمله اطلاعات ناوگان عمومی، مواکب، منابع انسانی و داوطلب، اشیا و افراد گمشده و پیدا شده، اخبار و اطلاعیه‌ها، مدارک مفقودی، محل‌های اقامت و اسکان، آمبولانس‌ها، تجهیزات خدمات‌رسانی و مراکز درمانی  در این سامانه لحاظ شده است.

افزایش قربانیان حادثه خوی  به 7نفر
رئیس اورژانس کشور از فوت 7 مصدوم سوختگی حادثه خوی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» امین صابری‌نیا، رئیس اورژانس کشور درباره وضعیت مجروحان سوختگی  حادثه خوی اظهار داشت: 7 مصدوم از 25 نفری که در این حادثه دچار سوختگی شده بودند جان خود را از دست داده و وضعیت برخی مصدومان نیز وخیم است؛ یک کودک نیز به دلیل شرایطش در کنترل ویژه قرار گرفته است. رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بیماران حادثه خوی نیاز به انتقال زمینی و هوایی داشتند و در حین انتقال یک مورد از مصدومان دچار شرایط ویژه شد که با  احیا به زندگی بازگشت.  صابری‌نیا یادآور شد: متاسفانه قبل از رسیدن به انتقال‌ هوایی 2 مصدوم جان خود را از دست دادند که یکی از آنها در بیمارستان و دیگری در آمبولانس دچار مشکل شد. همچنین 2 نفر نیز در بیمارستان شهید مطهری تهران جان خود را از دست دادند.

عزل 15 نفر از مدیران متخلف مدارس
سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به بازرسی و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی و عزل ۱۵ مدیر متخلف، اولویت برنامه‌های سال تحصیلی 96-95 را اعلام کرد. مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره رئوس اولویت‌های برنامه سال تحصیلی 96-95 شهر تهران به تسنیم اظهار داشت: ‌اولویت نخست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر افزایش مشارکت اولیای دانش‌آموزان، رسانه‌ها و معلمان مدارس است.به گفته وی، اولویت دوم صیانت از اجرای برنامه درسی با تأکید بر تناسب محتوای امتحانات و برنامه هفتگی و روش‌های تدریس با اهداف برنامه درسی، اولویت سوم اصلاح سبک مدرسه‌داری با تأکید بر مشارکت همه ارکان و عوامل سهیم در تربیت با اولویت والدین، دانش‌آموزان و معلمان و اولویت چهارم ارتقای کیفیت امتحانات مدارس بویژه در مدارس غیردولتی است. ثقفی با اشاره به اینکه در معدودی از مدارس غیردولتی با چالش‌هایی مواجهیم که با سازوکارهای نظارتی موثر مرتفع خواهد شد، عنوان کرد:‌ بخش اول اقداماتی که در این باره انجام شده است عزل 15 مدیر متخلف بود که برخی از متخلفان با فضاسازی در فضای مجازی تلاش می‌کنند مانع رسیدگی به سایر تخلفات مهم‌شان شوند.

کمبود 2 هزار تخت سوختگی
معاون درمان وزارت بهداشت از نیاز کشور به 2 هزار تخت سوختگی خبر داد. محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با تشریح وضعیت تخت‌های سوختگی در کشور گفت: در حال حاضر تعداد تخت‌های سوختگی کشور حدود 800 تخت است و براساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، نیاز کشور به 2 هزار تخت سوختگی ملموس و مشهود است. وی به فارس بیان داشت: از زمان آغاز طرح تحول سلامت و با توجه به کمبودهای موجود در زمینه درمان سوختگی، حداقل 180 تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی (BICU) در 18 بیمارستان در سراسر کشور توسعه، راه‌اندازی و ایجاد شده است. آقاجانی افزود: همچنین مراکز درمان فوق‌تخصصی سوختگی در 7 استان راه‌اندازی شده است یا مراحل تکمیل را طی می‌کند؛‌ و 14 بخش BICU در سراسر کشور ایجاد، استانداردسازی، تکمیل و تجهیز شده است.


Page Generated in 0/0069 sec