printlogo


کد خبر: 160059تاریخ: 1395/4/15 00:00
رویدادها

پخش نمایش‌های ویژه عید فطر از رادیو نمایش
شبکه رادیویی نمایش ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای عید سعید فطر در نظر گرفته است.  به گزارش فارس، مجموعه نمایش‌های «عیدانه» و «بی‌بی‌ شبکه» عناوین آثاری هستند که از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شوند. «عیدانه» به کارگردانی جواد پیشگر، ساعت 15:15 روی آنتن می‌رود. «بی‌بی شبکه» نیز به کارگردانی جواد پیشگر، ساعت 16:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: بی‌بی پس از دستکاری گوشی موبایلش سیستمی طراحی می‌کند که هرگاه اهل خانه غرق گوشی‌هایشان می‌شوند خود به خود گوشی‌ها را خاموش می‌کند و تا زمانی که به گفت‌وگوی صمیمانه ننشینند قادر به استفاده از شبکه نیستند. این مساله نخست آزرده‌شان می‌کند اما سرانجام خانواده را به هم نزدیک می‌کند.  همگی این آثار با هنرنمایی بازیگران، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، صدابرداران و افکتورها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده و در این روز فرخنده روی آنتن رادیو نمایش می‌روند.

انتقاد سعید بیابانکی از رفتار تبعیض‌آمیز رئیس‌جمهور
سعید بیابانکی، از رفتار تبعیض‌آمیز دست‌اندرکاران مراسم افطاری رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر انتقاد کرد.  به گزارش تسنیم، سعید بیابانکی شاعر و طنزپرداز درباره دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس‌جمهور، نوشت: بر پیشانی کارت دعوت حک شده بود دیدار رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر... سردر ورودی اجلاس سران هم همین را نوشته بودند. وقتی به اتفاق تعدادی از دوستان شاعر که هم پژوهشگرند هم استاد دانشگاه وارد سالن شدیم تعدادی به ما خیر مقدم گفتند  و ما را به سمت صندلی‌هایی در کنار سالن و آن عقب عقب‌ها هدایت کردند. اطرافم را نگاه کردم. خیلی‌ها بودند. نویسندگان بزرگ، مترجمان، نقاشان، خوشنویسان، مجسمه‌سازان و بعضا شاعران پیشکسوت ولی دست‌اندرکاران فقط دنبال هنرپیشه‌ها و خوانندگان پاپ می‌گشتند که دستشان را بگیرند و ببرند ردیف‌های اول و دوم تا عکس‌های عکاسان دوربین به دست، خبری شود و (چهره‌ها) در آن حضور داشته باشند. ظاهرا چهره یعنی کسی که او را در قاب تلویزیون و در سریال‌های بی‌سر و ته دیده باشند یا بر پرده نقره‌ای یا روی جلد مجلات زرد.  بیابانکی در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است: احساس کردم دیدار رئیس‌جمهور بیشتر با ستاره‌های سینما و خوانندگان پاپ بود تا اهالی فرهنگ. مطالبات این جماعت را هم از رئیس‌جمهور بروید در خبرها بخوانید که از چه جنسی بود. من دیشب به شخصه از اهالی پیشکسوت فرهنگ و هنر که چون چهره مناسب عکس‌های خبری نبودند و آخرهای سالن روی صندلی‌های فرعی نشسته بودند خجالت کشیدم... .

انتقاد شاکری از جریان ملون سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور
احمد شاکری، نویسنده ادبی با انتقاد از جریان سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور، آن را ملون و متزلزل طی ادوار مختلف خواند و گفت: در چنین شرایطی مؤثرترین گام برای رونق کتاب و کتابخوانی، شکل‌گیری جریانی خودجوش از سوی نویسندگان است.  به گزارش تسنیم، با فرارسیدن روز قلم، محسن پرویز، محمدرضا اصلانی، کامران پارسی‌نژاد و احمد شاکری از نویسندگان کشور، به تبیین نقش و رسالت اهالی قلم و چهره‌های تأثیرگذار فرهنگی در بسط و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه پرداختند.  احمد شاکری، نویسنده حوزه دفاع مقدس در این باره گفت: به عقیده من، نویسندگان و اهالی قلم نخستین میزبانان عرصه کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شوند، متأسفانه سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در کشورمان دچار نوعی تزلزل و تلون است و طی ادوار و مدیریت‌های مختلف تغییر کرده است. در چنین شرایطی مؤثرترین گام برای رونق کتاب و کتابخوانی، شکل‌گیری جریانی خودجوش از سوی نویسندگان است.  وی ادامه داد: انتظار بهبود وضعیت کتابخوانی برای اقبال عمومی از آثار منتشر شده، انتظار درستی نیست. نویسندگان باید خود در این عرصه پیشگام باشند. نویسنده طبیب روح است؛ پیام و هدفی دارد که با معرفی کتاب خود باید آن را به مخاطب انتقال دهد. انجام مطلوب این امر نیازمند ایجاد زمینه‌هایی از سوی نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی است به عنوان مثال نهاد کتابخانه‌ها با برپایی سلسله نشست‌های کتابخوان و دعوت از نویسندگان، ظرفیت مناسبی ایجاد کرده و در اختیار نویسندگان قرار داده است.


Page Generated in 0/0052 sec