printlogo


کد خبر: 160062تاریخ: 1395/4/15 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت «بانو سیده علویه همایونی»
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت بانوی فاضله و معلم اخلاق، بانو سیده علویه همایونی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت بانوی فاضله، بانو سیده علویه همایونی رحمه‌00‌الله علیها را به خانواده محترم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این بانوی ارزشمند و معلم اخلاق و علوم دینی که از شاگردان مرحومه بانو مجتهده امین بودند، خدمات باارزشی در گسترش معارف اسلامی داشته و عمر بابرکتی را گذرانده‌اند.
رحمت واسعه الهی و علو درجات را برای ایشان از خداوند مسالت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
13 تیرماه 95»

تشکیل کمیته‌های بررسی رهنمودهای رهبر انقلاب در قوه‌قضائیه
آیت‌الله آملی‌لاریجانی از تشکیل کمیته‌هایی به منظور بررسی محورهای مختلف رهنمودهای مقام معظم رهبری به مسؤولان قضایی و تبیین و تدوین راهکارهای عملیاتی شدن این رهنمودها بویژه در بخش‌های مربوط به ارتقای سلامت قضایی، حقوق بشر اسلامی، زندان‌ها و مجازات‌های جایگزین زندان و پیشگیری از وقوع جرم خبر داد. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، رئیس قوه‌قضائیه گفت: اصرار بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اصراری موقت یا اتفاقی نیست بلکه ادامه راه حضرت امام(ره) است و اگر این ارزش‌ها و آرمان‌ها را کنار بگذاریم در دنیا حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

از سوی رئیس قوه‌قضائیه
۵ حقوقدان برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی شدند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی 5 حقوقدان را برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. به گزارش فارس، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه 5 حقوقدان را برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، احمد بیگی‌حبیب‌آبادی، محمدهادی صادقی و سیدفضل‌الله موسوی 5 حقوقدان معرفی شده به مجلس شورای اسلامی هستند.

هاشمی‌رفسنجانی برگ برنده تبادل دیپلمات‌ها را سوزاند
فریده متوسلیان، خواهر سردار جاویدنشان احمد متوسلیان در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد شدید از عملکرد ‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی در ماجرای اسارت دیپلمات‌های ایرانی به دست فالانژهای لبنان گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی نگذاشت تبادل اتفاق بیفتد. وی افزود: هنوز طعم شیرین آزادی خرمشهر به ملت ایران چشانده نشده بود که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد تا قضیه را به نفع خودش تمام کند. آن زمان برادر من(سردار احمد متوسلیان) به عنوان فرمانده نیروهای اعزامی به سوریه عازم آنجا شد. خواهر سردار جاویدنشان احمد متوسلیان تصریح کرد: برادرم 4 آمریکایی را اسیر کرد ولی دولت سوریه نگذاشت آ‌نها را به ایران بیاورند. ولی حاج احمد با آن سیاست خاص خودش دهان، دست و پای آنها را بست و گفت: 4 تابوت بیاورید و در تابوت بگذارید و پرچم جمهوری اسلامی روی آن بکشید و بچرخانید دور حرم حضرت زینب(س) و بگویید که «شهیدان زنده‌اند الله‌اکبر، به خون آغشته‌اند الله‌اکبر». با این ترفند که مثلاً اینها شهید هستند آنها را به ایران می‌فرستد تا به عنوان یک برگ برنده برای یک زمان خاص در دست ایران باشند. با این حال آقای هاشمی‌رفسنجانی به خاطر سیاست‌بازی‌هایش آنها را تحویل دولت حافظ اسد داد.

پیگیری‌های جدی درباره 4 دیپلمات ادامه دارد
رئیس سازمان اطلاعات سپاه از پیگیری‌های جدی برای به نتیجه رسیدن پرونده 4 دیپلمات خبر داد و گفت: در اینکه پیگیری‌های‌مان به نتیجه‌ برسد، ما هنوز ناامید نیستیم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب در گفت‌و‌گو با فارس، تاکید کرد: در این راستا پیگیری‌های جدی انجام می‌شود و مراجع ذی‌‌ربط این مساله را دنبال می‌کنند تا این پرونده به انجام برسد.


Page Generated in 0/0052 sec