printlogo


کد خبر: 160063تاریخ: 1395/4/15 00:00
اخبار

تقدیر سرلشکر جعفری از اقدامات سرلشکر فیروزآبادی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با تبریک انتصاب وی به سمت مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی از تلاش‌های وی طی دوره تصدی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح قدردانی کرد. در پیام سردار سرلشکر محمدعلی جعفری خطاب به سرلشکر فیروزآبادی آمده است: خوشا آن برادر عزیز عاشورایی را که خستگی و مرارت سال‌های طولانی خدمت صادقانه، مجاهدت جانانه و پرثمرش در عرصه‌های مختلف دوران انقلاب، دفاع‌مقدس و پس از آن 27 سال در ستاد کل نیروهای مسلح که منجر به ایجاد افزایش و استحکام قابلیت‌های دفاعی و توانمندی‌های نیروهای مسلح گردید با شهد رضایتمندی مراد و مقتدایمان حلاوتی جان‌افزا یافت و کارنامه‌ای درخشان از یکی دیگر از فرزندان صدیق انقلاب و سرباز مخلص ولایت با مهر تایید حضرت‌شان بر تاریخ سراسر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه نیروهای مسلح افزون گشت. بی‌گمان خیل بی‌شمار مجاهدان فی سبیل‌الله و عاشوراییان سال‌های آتش و خون تا نسل دوم و سوم نیروهای نظامی و انتظامی، نقش ارزنده و انکارناپذیر جنابعالی را در توانمندسازی و روزآمدی و ارتقای سطح آمادگی دفاعی در مقابل تهدیدات و به تبع آن اقتدار نیروهای مسلح و نیز پاسداشت حماسه‌های دفاع‌مقدس و نشر و گسترش فرهنگ ایثار ارج می‌نهند. اینجانب مراتب سپاس و قدردانی خود و یکایک همرزمان دیرین و آحاد پاسداران و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به پاس آن همه تلاش نستوه و بی‌دریغ و مخلصانه تقدیم داشته و انتصاب شایسته جنابعالی را نیز به سمت مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا تبریک عرض می‌نمایم. از قادر متعال توفیق روزافزون‌تان را در تحقق تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی  مسألت می‌نمایم.

برگزاری ۵ رزمایش توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه از نیمه تابستان امسال تا پایان سال ۵ رزمایش بزرگ در دستور کار قرارگاه قرار دارد، گفت: در این رزمایش‌ها از سامانه‌های موشکی و راداری جدید رونمایی می‌شود. امیر فرزاد اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در این رزمایش‌ها از سامانه‌های موشکی و راداری جدید رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رزمایش‌ها تعامل بین ارتش و سپاه در قرارگاه‌های مشترک تمرین خواهد شد.


عارف؛ غایب نشست مشترک دولت و مجلس
جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی که به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد، یک غایب بزرگ داشت. به گزارش «وطن‌امروز» شاید اگر هر نماینده‌ای به جز رئیس مجلس در این جلسه حضور پیدا نمی‌کرد، به اندازه عدم حضور او نمی‌توانست پیام و معنا داشته باشد.  محمدرضا عارف یکی از رقبای حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که به‌رغم میل باطنی با یک نامه از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری کنار کشید، یکشنبه‌شب در نهاد ریاست‌جمهوری، حاضر نشد تا گمانه‌ها بر سر دلخوری و گلایه رئیس فراکسیون امید از دولت در جریان انتخابات هیات‌رئیسه رنگ واقعی‌تری به خود گیرد. به گزارش تسنیم، پس از انتخابات هیات‌رئیسه مجلس و جلوس علی لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس، محمدرضا عارف از حمایت دولت از علی لاریجانی دلخور بوده و به نظر می‌رسد غیبت عارف در این جلسه نیز بی‌ارتباط با این مساله نبوده است. عارف چند روز قبل از انتخاب رئیس جدید مجلس نیز در سخنانی نسبت به حمایت از فرد خاص برای ریاست مجلس هشدار داده بود. به نظر می‌رسید این هشدار عارف متوجه دولت و رئیس‌جمهور و مشاوران وی می‌شد. یک هفته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم، حزب اعتدال و توسعه که دبیرکلی آن برعهده محمدباقر نوبخت و از حامیان روحانی است، در همایشی که در سالن اجلاس سران برگزار کرد، از علی لاریجانی برای سخنرانی در آن مراسم دعوت کرده بود که عده‌ای این اقدام را حمایت دولت از لاریجانی تلقی کرده بودند. بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز اعلام کرده بودند حمایت دولت و روحانی از ریاست لاریجانی بر مجلس برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خوشایند نخواهد بود.


Page Generated in 0/0057 sec