printlogo


کد خبر: 160076تاریخ: 1395/4/15 00:00
چهارگوشه

اماراتی‌ها دشداشه نپوشند!
وزارت خارجه امارات از اتباع این کشور خواست هنگام سفر به خارج از کشور، دشداشه نپوشند! به نوشته روزنامه امارات الیوم، این وزارتخانه در صفحه مجازی «تواجدی» که به خدمات‌رسانی به مسافرت اتباع این شیخ‌نشین اختصاص دارد، اعلام کرد: «شهروندان اماراتی برای حفظ سلامت و امنیت خود، از پوشیدن لباس ملی (دشداشه) خودداری کنند». دستورالعمل ضد دشداشه‌ای پس از آن صادر شد که پلیس ایالت اوهایو در آمریکا شنبه‌شب یک بازرگان اماراتی به نام احمد المناهلی را تنها به این دلیل که لباس عربی به تن داشته، یک داعشی دانسته و پس از ضرب و جرح بازداشتش کرده بود. اما با اینکه المناهلی اعلام کرده که علیه هتل و پلیس اوهایو شکایت می‌کند، دولت امارات خود را باخته است. در همین راستا، احمد الهام‌الظاهری، سرپرست امور کنسولگری در وزارت خارجه امارات، از زنان اماراتی نیز خواست که از پوشیدن نقاب و روبنده در اماکن عمومی کشورهای اروپایی بویژه فرانسه، بلژیک و هلند خودداری کنند تا ناچار به پرداخت جریمه نشوند.

جمع‌آوری امضا برای اخراج سفیر سعودی
به دنبال بی‌عملی دولت حیدر العبادی در قبال اظهارات مداخله‌جویانه و غیردیپلماتیک دیپلمات‌های سعودی علیه  نیروهای بسیج مردمی(حشدالشعبی)، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که اگر دولت هیچ اقدام عملی نکند، این کمیته امضای نمایندگان را درباره اخراج سفیر سعودی از عراق جمع‌آوری می‌کند. «رزاق الحیدری» ضمن محکوم کردن سکوت دولت عبادی در قبال مداخله آشکار عربستان در امور عراق و تعرض به نیروهای بسیج مردمی که نهادی نظامی وابسته به دولت است، اظهارات اخیر وزیر خارجه سعودی و پیش از آن بیانیه‌های پیاپی سفیرشان در بغداد را  شواهد روشنی دال بر مقاصد سیاه سعودی در قبال ملت عراق دانست.  

حملات مکرر به مسلمانان آمریکا
در فاصله 2 روز، 2 مسلمان در ایالات متحده مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. ابتدا روز شنبه گذشته یک مرد مسلمان در مقابل مرکز اسلامی فلوریدا مورد حمله افراد احتمالا نژادپرست قرار گرفت و سپس روز یکشنبه در حادثه‌ای که از نظر رسانه‌ها مهم‌تر تلقی شد، 3 مرد ناشناس مسلح به یک پزشک مسلمان در شهر هیوستون پایتخت ایالت تگزاس  حمله کرده و او را زخمی کردند. این چشم‌پزشک حدوداً 30 ساله که ارسلان تجمل نام دارد، برای ادای نماز صبح به مسجد می‌رفت که مورد حمله این افراد قرار گرفت و به ضرب گلوله مجروح شد. به گفته مصطفی کارول، مدیر شورای روابط اسلامی- آمریکایی در هیوستون، ارسلان در حال حاضر در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود از این حادثه جان سالم به در ببرد.


دولت انگلیس، لیونی را فراری داد
دولت دیوید کامرون در اقدامی بی‌سابقه، فراخوان صادر شده از سوی دادگاه بریتانیا برای بازجویی از «تزیپی لیونی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی را درباره ارتکاب جنایت جنگی در تجاوز سال 2008 به غزه لغو کرد. لیونی اواخر هفته گذشته برای حضور در اداره پلیس انگلیس فراخوانده شد تا درباره نقشی که در جنایت جنگی ارتکاب شده در عملیات «سرب گداخته» علیه فلسطینی‌های غزه داشت، از او بازجویی شود اما بلافاصله لابی فشار صهیونیستی در لندن با مقامات دولت کامرون ارتباط گرفت تا با لغو حکم بازجویی ارسالی به سفارت رژیم صهیونیستی، برای او حکم مصونیت از تعقیب صادر شود. جالب آنکه لیونی مجبور شد در کنفرانس مطبوعاتی روزنامه هاآرتص در لندن، به این موضوع اشاره کند. البته او به تمسخر دستگاه قضایی بریتانیا پرداخت و تهدید به دادگاهی کردن سران ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات رژیم به محض ورودشان به لندن را موضوعی مسخره دانست. این نخستین بار نیست که دولت انگلیس، تزیپی لیونی در معرض بازداشت را فراری می‌هد.


Page Generated in 0/0057 sec