printlogo


کد خبر: 160119تاریخ: 1395/4/19 00:00
اخبار

حذف یارانه غیرنیازمندان شاید اصلاً
با وجود آماده‌سازی فهرست جدید اسامی افراد غیرنیازمند براساس بانک‌های اطلاعاتی موجود اما هنوز حذف این افراد در تیرماه قطعی نیست. احمد میدری، معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت «حذف یارانه اقشار غیرنیازمند» که از ابتدای امسال متوقف است، چه شد به فارس گفت: اکنون چیزی قطعی نیست اما در صورت تصمیم‌‌گیری نهایی، حذف اقشار ثروتمند جامعه در تیرماه از سرگرفته می‌شود. وی افزود: با وجود آماده‌سازی فهرست جدید از افراد غیرنیازمند برای حذف یارانه اما حذف آنان قطعی نیست. وی همچنین درباره طرح تأمین کالاهای اساسی بازنشستگان و مستمری‌بگیران افزود: این طرح اکنون در حال انجام است و بر تعداد فروشگاه‌ها نیز برای سهولت در دسترسی افراد افزوده شده است.  با وجود این اعلام اما براساس لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵ که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، مشخص است دولت قصد ندارد یارانه ثروتمندان را حذف کند. در این اصلاحیه، بند «ب» تبصره 14 قانون بودجه 95 کل‌کشور حذف شده است. در این بند آمده بود: «از ابتدای تیرماه 1395 پرداخت یارانه به اشخاص مشمول این تبصره تصرف در اموال عمومی بوده و جرم محسوب  می‌شود.» بر این اساس با حذف آن دولت می‌تواند پرداخت یارانه نقدی به همه مشمولان بند «الف» تبصره 14 را ادامه دهد.


کارمزد فروش اقساطی مسکن نصف شد
«براساس مصوبه بانک مرکزی نرخ کارمزد تضمین فروش اقساطی مسکن را که ۵ درصد بود به 3/2 درصد کاهش دادیم». به گزارش تسنیم، محمدهاشم بت‌شکن، مدیرعامل بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: دستورالعمل و بخشنامه فعالیت تضمین معاملات مسکن قسطی ابلاغ شده و انبوه‌سازان می‌توانند با مراجعه به شعب مراکز استان‌ها از امکانات بانک مسکن استفاده کنند. وی افزود: یکی از کارهایی که بانک مسکن به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی انجام داده تسهیل در کاهش رکود در بازار مسکن است و در این چارچوب طرح تضمینی معاملات اقساطی مسکن را راه‌اندازی و جلساتی را با انبوه‌سازان برگزار کردیم. بت‌شکن اظهار داشت: تضمین معاملات اقساطی جذابیت خاصی را برای انبوه‌سازان دارد تا خیال آنها از نظر بازپرداخت اقساط راحت باشد زیرا در صورت پرداخت نشدن اقساط، بانک مسکن پرداخت می‌کند.


چندشغله‌های وزارت صنعت چه کسانی‌ هستند؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستوری خواستار تک‌شغله کردن معاونان و مدیرانی شده است که در هیات‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت حضور دارند. محمدرضا نعمت‌زاده در نامه‌ای به معاونش، خواستار کنار رفتن مدیران و معاونانی شده که علاوه بر پست وزارتی خود، در هیات‌مدیره دیگر شرکت‌ها نیز دارای سمت بودند. محمدرضا فیاض، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: پس از ابلاغ قانون مبنی بر محدودیت چندشغله بودن مدیران و معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستوری، خواستار شناسایی این افراد در وزارت صنعت و برکناری آنها تا قبل از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها شده است. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که هم‌اکنون محسن صالحی‌نیا، علاوه بر پست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو و عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم مشغول به فعالیت است. همچنین امیرحسین قناتی، مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز عضو هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا است. در عین حال، ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، عضو هیات‌مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران است. مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل ایمیدرو هم رئیس هیات‌مدیره شرکت ملی مس ایران و عضو هیات‌مدیره فولاد مبارکه است. همچنین مجتبی خسروتاج، علاوه بر قائم‌مقامی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت هرمزان تجارت‌گستر کیش و مدیرعامل شرکت پترو تجارت هرمزان است.


Page Generated in 0/0048 sec