printlogo


کد خبر: 160123تاریخ: 1395/4/19 00:00
اخبار

معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور:
۱۳هزار خودرو توقیف شد
۳۷ درصد تصادفات به دلیل  توجه نداشتن به جلو بوده است و در تعطیلات عید فطر 13 هزار خودرو توقیف شد. عین‌الله جهانی، معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور با بیان این مطلب درباره آخرین جزئیات ترافیکی جاده‌های کشور اظهار داشت: در تعطیلات عید سعید فطر بیش از 95 درصد رانندگان براساس قوانین عمل کردند و تاکنون بیش از 13 هزار دستگاه خودرو که اقداماتی برخلاف قانون راهنمایی و رانندگی داشتند توقیف شده است. جهانی افزود: در این ایام در محورهای شمالی مانند هراز، اتوبان قزوین و چالوس بار ترافیک سنگین بود. وی افزود: 37 درصد تصادف‌های جاده‌ای در ایام عید سعید فطر به دلیل عدم توجه به جلو بوده است و ضروری است رانندگانی که خسته و خواب‌آلوده هستند ابتدا استراحت کنند و بعد به رانندگی خود ادامه دهند.
ساعت زوج و فرد تا ۱۹
همچنین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ هم گفته است: با اتمام ماه مبارک رمضان طرح زوج و فرد تردد خودروها که تا ساعت ۱۷ کاهش یافته بود به ساعت ۱۹ بازگردانده خواهد شد. سردار سیدتیمور حسینی افزود: در ماه مبارک رمضان، ساعت اجرای طرح زوج و فرد با 2 ساعت کاهش به ساعت ۱۷ رسیده بود که با توجه به پایان این ماه، از روز شنبه ساعت اجرای طرح زوج و فرد به حالت اول بازگشته و در ساعت ۱۹ به پایان می‌رسد.  وی ادامه داد: اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ آغاز شده و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد داشت. اجرای طرح زوج و فرد نیز از ساعت ۶:۳۰ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد که البته ساعت اتمام اجرای 2 طرح در روز پنجشنبه ۱۳ است. حسینی همچنین با بیان اینکه برچسب‌ها و پشت‌نویسی‌های غیر متعارف وسایل نقلیه غیر قانونی است، خاطرنشان کرد: همکاران  پلیس راهور با این گروه از رانندگان متخلف برخورد قانونی می‌کنند و ضمن جریمه ملزم می‌شوند نسبت به حذف برچسب یا پشت‌نویسی نیز اقدام کنند.


مرگ 13 نفر از مصدومان آتش‌سوزی خوی
«13 نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی در روستای شوریک شهرستان خوی به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده‌اند».به گزارش ایسنا، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب عنوان کرد: در این حادثه به دلیل انفجار کسپول گاز، 25 نفر از هموطنان‌مان دچار سوختگی شده بودند که در بیمارستان‌های تبریز، تهران و اصفهان بستری شدند و افرادی که جان خود را از دست دادند سوختگی‌های بین 80 تا 94 درصد داشتند. وی با بیان اینکه اقدامات درمانی مناسب برای این مصدومان بخوبی انجام شده است، گفت: احتمال زنده ماندن افراد با این شدت سوختگی اندک است اما در حال حاضر 5 نفر بستری هستند و درمان آنها ادامه دارد.

ماندگاری داروها در گمرک تهدید سلامت جامعه
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت ترخیص سریع داروها از گمرک تاکید کرد. به گزارش مهر، حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه قطع و اختلال در ارتباط سامانه جدید الکترونیکی بین این سازمان و گمرک باعث افزایش ماندگاری برخی داروها در گمرک شده است، گفت: دستگاه‌های مربوط باید به صورت جدی این مشکل را رفع کنند زیرا سلامت مردم ممکن است در معرض خطر قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه مدت زمان ماندگاری داروها در گمرگ باید کوتاه شود، بر لزوم رفع مشکلات سامانه مشترک میان سازمان غذا و دارو و گمرک تاکید کرد و افزود: وزارت بهداشت و گمرک باید تمهیدات ویژه‌ای برای رفع این مشکل اتخاذ کنند.  به گفته شهریاری، وزارت بهداشت و گمرک به سهولت می‌توانند این مشکل را رفع کنند، چرا که  مشکل حادی نیست که نیازمند تصویب قوانین، تخصیص اعتبار یا همکاری دیگر دستگاه‌ها باشد. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم بر لزوم تعاون و همکاری میان سازمان غذا و دارو و گمرک برای جلوگیری از افزایش ماندگاری برخی داروها در گمرک در راستای تامین سلامت شهروندان تاکید کرد.


Page Generated in 0/0046 sec