printlogo


کد خبر: 160128تاریخ: 1395/4/19 00:00
پتروشیمی بوعلی در تب و تاب حریق

گروه اجتماعی: پتروشیمی بوعلی در شهرستان ماهشهر استان خوزستان از بعدازظهر چهارشنبه 16 تیرماه در تب و تاب آتش به سر می‌برد این در حالی است که به دلیل تخلیه نیروها این سانحه تلفات جانی به جا نگذاشته است.
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع است که حوالی بعدازظهر چهارشنبه گذشته آتش در برج ۸۰۰۱ واحد پارازیلین این مجتمع زبانه کشید و تا ساعت 9 صبح روز بعد ادامه داشت.
بی‌تدبیری، عامل تشدید آتش
 حریق در حالی خاموش شد که نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد نبود حداقل یک فروند بالگرد امداد و نجات در تشکیلات منطقه ویژه برای حفظ سرمایه‌های موجود در مقابل حوادث، بی‌تدبیری مدیران است.
علی گلمرادی گفته بود به جرات می‌توان گفت نبود حداقل یک فروند بالگرد امداد و نجات در منطقه با وجود ده‌ها کارخانه پتروشیمی باارزش، بی‌تدبیری و بی‌تعهدی است که نیاز به بررسی ویژه دارد.
آتش به جان مخزن 2001 افتاد
اما در شرایطی که تنها چند ساعت از مهار آتش‌سوزی گذشته بود ناگهان  ظهر پنجشنبه خبر رسید آتش مخزن ٢٠٠١ را فرا گرفته است. حریق بعد از ظهر پنجشنبه در حالی ادامه یافت که استان‌های معین به کمک خوزستان آمدند تا آتش پتروشیمی را مهار کنند. احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان درباره زمان مهار این آتش‌سوزی بیان داشت: تاکنون یک چهارم مواد این مخزن سوزانده شده و همه مواد باید بسوزد و از بین برود تا آتش‌سوزی مهار شود و نمی‌توان زمان مشخصی را برای مهار آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی‌سینای ماهشهر اعلام کرد.
تخلیه شرکت‌های پتروشیمی و اداره بنادر
این در حالی است که به دنبال آتش‌سوزی صورت گرفته، شرکت‌های پتروشیمی‌ و اداره بنادر و دریانوردی به دلیل احتمال سرایت آتش تخلیه شدند. بر این اساس، یک دستگاه بالگرد آبپاش به عملیات مهار آتش اضافه شده و مدیریت کمیته بحران نیز به مناطق نفتخیز سپرده شده است.
اعلام دلیل حریق پتروشیمی بوعلی
در همین حال سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دلیل بروز این آتش‌سوزی گسترده را نشت در واحد پارازایلین اعلام کرد.
سیاوش فرجی، مدیر روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این باره عنوان کرد: به دلیل نشتی یکی از والوهای واحد پارازایلین بوعلی سینا «آروماتیک سوم» این واحد دچار آتش‌سوزی شد که متعاقب این سانحه کمیته بحران شهرستان تشکیل و از تمام امکانات مناطق نفتخیز استان برای مهار آتش استفاده شده است.
 


Page Generated in 0/0050 sec