printlogo


کد خبر: 160152تاریخ: 1395/4/19 00:00
رویدادها

برگزاری اردوی استعدادهای درخشان قرآنی از مرداد ماه
اردوی استعدادهای درخشان قرآنی با محوریت سبک زندگی قرآنی از مردادماه سال جاری در استان‌های مختلف کشور آغاز می‌شود. به گزارش فارس، اردوی استعدادهای درخشان قرآنی از سال 1391 به همت سازمان دارالقرآن با حضور 100 نوجوان مستعد در تلاوت قرآن کلید خورد. این اردوها در 6 مرحله به صورت متمرکز برگزار شد و در نهایت سال گذشته به پایان رسید. پس از اتمام نخستین دوره این اردوها، سازمان دارالقرآن توسعه اردوها و کشف و پرورش استعدادهای قرآنی کشورمان را در دستور کار قرار داد. بر همین اساس از سال گذشته برنامه‌ریزی برای برپایی اردوی استعدادهای درخشان قرآنی در استان‌های منتخب صورت گرفت که با توجه به کمبود بودجه این امر محقق نشد و امسال سازمان دارالقرآن برپایی این اردوها را در سطح کشور پیگیری کرد.  طرح برپایی اردوی استعدادهای درخشان قرآنی به استان‌های مختلف کشور ابلاغ شد و استان‌های متقاضی برپایی این اردوها مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت مقرر شد یک دوره از اردوی استعدادهای درخشان در استان‌های مختلف کشور با حداقل 25 و حداکثر 50 نوجوان قرآنی برگزار شود. به گفته مهدی نادی، مسؤول آموزش سازمان دارالقرآن این اردوها پس از ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی و از مردادماه سال جاری آغاز می‌شود و قرار است تا پایان سال 250 ساعت آموزش قرائت قرآن و فنون تلاوت با محوریت سبک زندگی قرآنی در هر استان برگزار شود. در مرحله نهایی اولین دوره اردوی استعدادهای درخشان قرآنی که زمستان سال گذشته برگزار شد، حدود 30 نفر تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند و برخی از آنها موفق به اخذ گواهینامه از سوی سازمان دارالقرآن شدند.

سعید نعمت‌الله
«لبخند رخساره» را می‌نویسد
مجموعه تلویزیونی «لبخنده رخساره» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی بهرنگ توفیقی این روزها توسط سعید نعمت‌الله در حال نگارش است. به گزارش مهر، مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» قصه مردی میانسال است که با پسرش در شهر مشهد زندگی می‌کند. همسر این مرد بنا به دلایلی در سال‌های اول زندگی مشترک ترکش می‌کند. او که به شغل رستوران‌داری مشغول است آخر هفته‌ها از رستورانش به زائران امام رضا (ع) نذری می‌دهد. قبول شدن پسر این مرد در یکی از دانشگاه‌های تهران و آشنا شدن او با دختر مورد علاقه‌اش راه ورود رخساره مادر دختر را به قصه باز می‌کند.  این مجموعه که بخشی از آن در مشهد و تهران فیلمبرداری می‌شود قرار است سکانس‌هایی از آن در یکی از شهرهای مرزی جلوی دوربین برود که به نظر می‌رسد این سکانس‌ها مربوط به مساله ورود جنس قاچاق به ایران است. پیچ و خم داستان مرد میانسال، رخساره و همسر اولش را در موقعیتی عاطفی قرار می‌دهد.  همانطور که پیش از این در رسانه‌ها آمده است «لبخند رخساره» ملودرامی عاشقانه است که نگارش بیش از ۱۰ قسمت آن به پایان رسیده و گروه این روزها درصدد مشخص کردن عوامل تولید و بازیگران است.  مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی بهرنگ توفیقی جلوی دوربین می‌رود و توسط سعید نعمت‌الله نگارش می‌شود.

ملیحه  نیکجومند دار فانی را وداع گفت
«ملیحه نیکجومند» بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت. به گزارش تسنیم، این بازیگر که در پی وقوع یک سانحه از هفته گذشته در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت. ملیحه نیکجومند با نام مستعار «شیده رحمانی» و متولد 1311 در همدان، سال 1331 با فعالیت در تئاتر سپاهان به عرصه هنری وارد شد و در سال 1334 در فیلم «خسیس» به ایفای نقش پرداخت و سال 1337 نیز فعالیت در دوبله فیلم را آغاز کرد.  از جمله آثار این بازیگر طی 4 دهه فعالیت هنری‌اش می‌توان به نمایش‌های «همسایه‌ها»، «هملت»، «باغ آلبالو»، «فالگیر»، «آیینه شکسته»، «موش و گربه»، فیلم‌های «جدایی»، «شازده احتجاب»، «مردی که زیاد می‌دانست»، «فرار»، «آوار»، «مادیان»، «آتش در زمستان»، «آن سوی مه»، «مأموریت»، «طلسم»، «بهار در پاییز»، «هی جو»، «شب دهم»، «به خاطر همه چیز»، «افسانه مه پلنگ» و سریال‌هایی مانند «سربداران»، «بوعلی‌سینا»، «پاییز بلند»، «این خانه دور است»، «سفر به سرزمین ملائک» و «آشپزباشی» اشاره کرد.


Page Generated in 0/0048 sec