printlogo


کد خبر: 160153تاریخ: 1395/4/19 00:00
حذف آلمان که رؤیای قهرمانی در سر داشت
جام فرانسوی

 همه از پیروزی شاید آسان آلمان حرف می‌زدند اما خبر نداشتند وقتی فرانسوی‌ها در خائه بازی می‌کنند به هیچ چیز جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. اینچنین بود که شاگردان دشان با دو گل از سد آلمان گذشتند تا آلمانی‌های مغرور ناباورانه فینال را از خانه تماشا کنند. تیمی که در بنگاه‌های شرط‌بندی شانس اول کسب جام بود حالا به دست میزبان حذف شده است و باید شاهد رویارویی فرانسه و پرتغال در فینال باشیم.  اما چه شد که فرانسه موفق شد از سد این آلمان قدرتمند بگذرد؟
آنتوان گریزمان در بازی اول مقابل رومانی موفق نشد گل بزند و نمایش ضعیفی داشت. این نمایش باعث شد تا مقابل آلبانی نیمکت‌نشین شود اما ورود ستاره‌ اتلتیکو مادرید در این بازی گل اول فرانسه را در دقیقه‌ 90 به همراه داشت. در مرحله‌ یک‌هشتم هم گریزمان با دو گلی که به ایرلند زد باعث بازگشت تیمش به بازی و صعود به یک چهارم شد، جایی که او مقابل ایسلند یک گل دیگر هم به گل‌هایش اضافه کرد. بعد نوبت به آلمان و درخشش به یادماندنی گریزو برای له بلو(لقب فرانسوی‌ها) شد. گریزمان که در فینال چمپیونز لیگ، در جریان بازی پنالتی‌اش را خراب کرده بود و شانس قهرمانی از اتلتی را گرفته بود، این بار زیر فشار بالای نیمه نهایی یورو 2016 با آرامش تمام مانوئل نویر را فریب داد و ضربه‌ای سخت در آخرین دقیقه‌ نیمه‌ اول به آلمان وارد کرد. گریزمان در نیمه‌ دوم یک بار دیگر هم دروازه‌ نویر را باز کرد تا با پنج گل در دور حذفی یورو رکورددار تاریخ این تورنمنت لقب بگیرد. تعداد گل‌های گریزمان در جام ملت‌های اروپا (6) حالا به اندازه‌ تیری آنری و بیشتر از زین‌الدین زیدان است. آنتوان گریزمان ستاره بی‌رقیب جدال کلاسیک فرانسه – آلمان بود: دو گل، هفت شوت درون چهارچوب (بیش از هر بازیکن دیگری) و پنج دریبل موفق (بیش از هر بازیکن دیگری). دست باستین شوآین‌اشتایگر بالای سرش و در حالتی کاملا غیر طبیعی بود، شبیه کاری که جروم بوآتنگ مقابل ایتالیا کرد. بنابراین آلمانی‌ها نمی‌توانند هیچ شکایتی از نیکولا ریتزولی داشته باشند. این داور نقطه پنالتی را به درستی نشان داد.
 مالکیت بدون برندگی آلمان
 شاگردان یوآخیم لو در این بازی 68 درصد مالیکت توپ داشتند و تعداد پاس‌هایشان در نیمه اول بیشتر از پاس‌های فرانسه در کل بازی بود اما غیبت ماریو گومز و فرم بد توماس مولر باعث شد آلمان از این همه مالیکت توپ استفاده‌ای نکند. در دقایق پایانی اشکودران موستافی و ماریو گوتزه موقعیت‌های نسبتا خوبی را از دست دادند و جاشوا کیمیچ هم توپ را به تیر دروازه زد. اما در مجموع آلمان به اندازه‌ کافی دروازه هوگو یوریس را تهدید نکرد.
یورو 2016 برای پل پوگبا هم مثل گریزمان خوب شروع نشد و باعث نیمکت‌نشینی‌اش در بازی دوم شد. اما هر چه از تورنمنت گذشت، ستاره یوونتوس بهتر و بهتر شد. پوگبا مقابل ایسلند گل اول خودش در یورو را زد و مقابل آلمان هم نمایشی درجه یک ارائه داد، نمایشی که علاقه 100 میلیون پوندی منچستر یونایتد به او را اثبات کرد. بهترین حرکت پوگبا در نیمه نهایی جایی بود که موستافی را با چند حرکت فریبنده جا گذاشت و توپ را برای گل دوم گریزمان روی دروازه آلمان فرستاد.
تیری آنری اعتقاد دارد پوگبا می‌تواند یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال شود. ادامه دادن این روند از پوگبای 23 ساله می‌تواند پیش‌بینی آنری را محقق کند. از سوی دیگر ساموئل اومتیتی هفته‌ای رویایی را پشت سر گذاشت. مدافع سابق لیون پنجشنبه با قراردادی 20 میلیون پوندی راهی بارسلونا شد، یکشنبه اولین حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی فرانسه را تجربه کرد و در نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا مقابل آلمان بازی کرد. اومتیتی در این بازی نشان داد چرا بارسلونا او را به خدمت گرفته است. مدافع 22 ساله فرانسه 9 دفع توپ مقابل آلمان داشت که مهم‌ترین‌هایشان روی ارسال‌های خطرناک کیمیچ و جولین دراکسلر بود. اومتیتی در کل بازی نظم و هوشیاری‌اش را حفظ کرد و با 89 درصد پاس صحیح (این درصد مقابل ایسلند 100 بود!) نشان داد چرا دیدیه دشان او را به عادل رامی ترجیح داده بود.
دشان: فرانسه لایق برد بود
سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه گفت: لایق برد مقابل آلمان بودیم و برای بازی با پرتغال به شاگردانم ایمان دارم. دیدیه دشان که تیمش با زیرکی و خوش‌شانسی ۲ بر صفر برنده بازی با آلمان شد و به فینال یورو ۲۰۱۶ راه یافت، اظهار داشت: به خاطر بازیکنانم خیلی خوشحالم که لیاقت داشتند. ما تیمی بزرگ داریم. وقتی راهی ورزشگاه شدیم هواداران را دیدیم. همه دیدیم چقدر شور و اشتیاق وجود دارد و همین به بازیکنانم انرژی داد.
وی ادامه داد: به هرحال فکر می‌کنم شاگردانم لایق کسب چنین بردی بودند. البته بازی روز یکشنبه با پرتغال در فینال سخت‌تر است اما من به شاگردانم ایمان دارم.
یوآخیم لو: آلمان با کلاس بازی کرد اما شانس نداشت
سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان گفت: تیم همه کار کرد و با کلاس بازی کرد اما شانس نداشت. یوآخیم لو بعد از شکست ۲بر صفر تیمش از فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۶ اظهار داشت:ابتدا به تیمم بسیار تبریک می‌گویم. خیلی بهتر از حریف بازی کردیم و بر بازی تسلط داشتیم. من حتی تصور می‌کنم بازی با کلاسی انجام دادیم و تیم بازی درخشانی کرد. در حالی که فرانسه می‌ترسید و ما مسلط بودیم. ما همه کار کردیم اما گل نزدیم و از این بابت همه بازیکنان ناراحت هستند. می‌توان گفت امشب، خوش‌‌شانسی نزد ما نبود. به همین دلیل نمی‌توانم از بازیکنی خرده بگیرم.
او ادامه داد: شرایط بسیار سختی ایجاد شد و بدشانسی گریبان ما را گرفت. وقتی بازیکنی مثل بوآتنگ مصدوم می‌شود و از بازی بیرون می‌رود، به تیم لطمه می‌خورد.
 


Page Generated in 0/0055 sec