printlogo


کد خبر: 160184تاریخ: 1395/4/20 00:00
اخبار

بزک‌کنندگان آمریکا مقصر مشکلات فرهنگی هستند
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌گوید مقصر اصلی در بدتر شدن اوضاع فرهنگی کشور کسانی هستند که به قول رهبر معظم انقلاب، چهره آمریکا را بزک شده به ما نشان می‌دهند. غلامعلی حدادعادل در برنامه تلویزیونی «صددرصد» با شعار «فرهنگ از آنچه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است» با اشاره به اهمیت مهندسی فرهنگی در حیطه عمل اظهار داشت: در مهندسی فرهنگی ما نیازمند مقداری عزم، شناخت و قدری هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف هستیم، اگر ارگان‌های مختلف با اراده قوی و مصمم وارد میدان عمل شوند و تصویر درستی از واقعیات داشته باشند، می‌توانند هرکدام متناسب با فعالیت خود یک ‌گوشه کار را دست بگیرند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. وی درباره نهادهای مقصر در پیش آمد ولنگاری فرهنگی اظهار داشت: نمی‌توان اسم شخص آورد ولی رفتار برخی افراد به نحوی است که گویا ما باید هر چیزی که از خارج کشور وارد ایران شود، روی سرمان قرار دهیم و از داشته‌های خودمان دوری‌ کنیم و همین باعث می‌شود روحیه مسؤولان درباره اطلاع‌رسانی معضلات سست شود. حدادعادل با بیان اینکه مقوله فرهنگ از سیاست جداست، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد فرهنگ را خرج می‌کنند تا در سیاست به پیروزی برسند مثل وقتی‌که از کیسه امنیت ملی برای پیروزی‌های زودگذر در عالم سیاست خرج می‌کنند و متوجه نیستند که این مورد هرچند در کوتاه‌مدت می‌تواند نتیجه‌بخش باشد ولی در درازمدت فرهنگ را دچار مشکل خواهد کرد.

کاهش بودجه دفاعی خلاف تدبیر است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد دولت برای حذف اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی از قانون بودجه سال۹۵ انتقاد کرد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت وگو با خانه ملت، گفت: با توجه به تهدیدات مختلف بیگانگان علیه جمهوری اسلامی بویژه اقدامات و رویکرد تهدیدآمیز مقامات آمریکایی و مسائل تروریستی در منطقه، قطعا حذف این اعتبارات تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی نقطه اصلی جریان‌های تروریستی و تکفیری در جنگ‌های نیابتی منطقه، ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، از این‌رو ایران همواره باید در جهت تقویت توان دفاعی خود تلاش کند. وی گفت: در طول چند سال گذشته در یک مسابقه تسلیحاتی کشورهای منطقه از سوی غربی‌ها به تجهیزات و تسلیحات مجهز شده و عملا به دنبال آن بوده‌اند که معادلات قدرت نظامی را در منطقه  علیه ایران تغییر دهند. ذوالنور تصریح کرد: قطعا پیشنهاد دولت در اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 درباره حذف 5 هزار میلیارد تومانی از اعتبارات دفاعی کشور، یک امر غلط و نادرست و خلاف تدبیر است، از این رو فضای مجلس در شرایط کنونی، اینگونه نیست که این پیشنهاد تصویب شود و به طور حتم این موضوع در صحن علنی مجلس حذف می‌شود.

جزئیات نجات نفتکش ایرانی از دست 115 دزد دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از استقرار تیم‌های ویژه نداجا در کانال امنیتی خلیج عدن به شعاع 1500 کیلومتر با هدف مقابله با خطرات احتمالی علیه کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران خبر داد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع‌مقدس با اشاره به برقراری امنیت 3 هزار کشتی‌ تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش و برخورد ناوگروه چهل‌ویکم نیروی دریایی با دزدان دریایی در هفته گذشته، اظهار داشت: اخیرا با 12 قایق که در هرکدام از آنها بیش از 10 دزد دریایی حضور داشته در تنگه باب‌المندب برخورد داشته‌ایم که الحمدلله طرف مقابل نتوانست به اهداف خود دست یابد. وی افزود: در این درگیری دزدان دریایی چندین مرتبه با حجم گسترده به طرف یکی از نفتکش‌های ما حمله‌ور شدند که پس از مواجهه با ناوشکن شهید دریابان نقدی ناکام مانده و متواری شدند. دریادار سیاری افزود: دزدان دریایی این‌بار با حجم نیرویی قابل توجه به‌دنبال دوره کردن نفتکش ایرانی بودند تا از طریق محاصره بتوانند سکان نفتکش ایرانی را تحت اختیار خود بگیرند، اما ناوگروه ما با حضور بموقع در منطقه خطر و اجرای تاکتیک‌های لازم مانع اقدام آنها شده و دزدان دریایی را از صحنه خارج کرد.


Page Generated in 0/0056 sec