printlogo


کد خبر: 160192تاریخ: 1395/4/20 00:00
اخبار

 تبلیغات پیش‌فروش مسکن با مجوز
وزیر راه‌وشهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه‌وشهرسازی سراسر کشور، ممنوعیت تبلیغات بدون مجوز پیش‌فروش مسکن را ابلاغ کرد. به گزارش مهر، عباسعلی آخوندی با تأکید بر پیگیری اجرای ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان، مدیران راه‌وشهرسازی را ناظر اجرای مواد ۲۱ و ۲۳ قانون پیش‌فروش اعلام کرد. با اجرایی شدن مواد ۲۱ و ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان، تبلیغات بدون مجوز پیش‌فروش غیرقانونی خواهد بود و همچنین اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان یا بدون گرفتن مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از ۹۱ روز تا یک‌سال یا جزای نقدی به میزان 2 تا 4 برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند. همچنین مطبوعات و رسانه‌ها قبل از دریافت مجوز یاد شده حق درج و انتشار آگهی پیش‌فروش را ندارند. در غیر این صورت به توقیف به مدت حداکثر 2 ماه و جزای نقدی از یک میلیون تا 10 میلیون تومان و در صورت تکرار به حداکثر مجازات محکوم خواهند شد.


خسارت ۶۰ میلیون یورویی در پتروشیمی ماهشهر
کارشناسان بیمه ایران مجموعه خسارت وارده به پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را حدود ۶۰ میلیون یورو تخمین زدند. مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه ایران در این‌باره گفت: مبلغ خسارت پس از تکمیل بررسی‌ها پرداخت می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد رضایی افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه‌نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت‌ بیمه‌ای به راهبری بیمه ایران است بزودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه‌گذار کارسازی خواهد شد. رضایی درباره دلیل بروز این حادثه تصریح کرد: نقص فنی یکی از پمپ‌های سه‌گانه برج تقطیر موجب ایجاد بخار مواد اشتعال‌زا به صورت ابرشده که به کوره مجاور سرایت و باعث آتش‌سوزی شده است. وی تصریح کرد: این میزان خسارت در صنعت پتروشیمی کشور بی‌سابقه بوده و بزرگ‌ترین خسارت در این‌باره به شمار می‌رود.


احتمال تحریم فولاد ایران
به دنبال شکایت شرکت‌های فولاد اروپا، کمیسیون اروپا در این‌باره تحقیق خواهد کرد که آیا ایران، روسیه و ۳ کشور دیگر آهن و فولاد و آلیاژهای آن را به صورت ارزان روانه بازار این اتحادیه کرده‌اند یا نه. به گزارش تسنیم، کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپایی علاوه‌بر صادرکنندگان آهن و فولاد روسی و ایرانی، درباره صادرکنندگان برزیلی، صرب و اوکراینی نیز تحقیق خواهد کرد. به شرکت‌های اروپایی 15 روز فرصت داده شده درباره جزئیات این قضیه با کمیسیون اروپایی تماس بگیرند. اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) که اعضایش بیش از یک‌چهارم محصولات آهن و فولاد اتحادیه را تامین می‌کنند در ماه مه ‌این پرونده شکایت را مطرح کرده است.


سکه یک‌میلیون و 110 هزار تومان
قیمت طلا در اولین روز کاری هفته با افزایش قیمت روبه‌رو بوده، از همین رو سکه تمام طرح قدیم یک‌میلیون و 110 هزار تومان و طرح جدید یک‌میلیون و 112 هزار و 500 تومان معامله شد.  به گزارش میزان، هر گرم طلای 18 عیار در بازار داخلی پس از چند روز تعطیلات با افزایش قیمت حدود یک درصدی به قیمت 113 هزار و 420 تومان قیمت‌گذاری شد. این افزایش قیمت روی انواع سکه نیز خود را نشان داد، از همین رو سکه تمام طرح قدیم یک‌میلیون و 110 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک‌میلیون و 112 هزار و 500 تومان، نیم‌سکه 557 هزار تومان، ربع‌سکه 294 هزار تومان و سکه یک گرمی 191 هزار تومان معامله شد.


Page Generated in 0/0052 sec