printlogo


کد خبر: 160199تاریخ: 1395/4/20 00:00
آوای شهر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:
گرد و غبار به پایتخت می‌رسد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، سمنان، تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان طی 3 روز آینده خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به ایسنا گفت: با افزایش سرعت وزش باد در عراق انتظار می‌رود طی روز یکشنبه (امروز) در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا رخ دهد. در 3 روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و توفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. وی با اشاره به اینکه در 3 روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و توفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، افزود: در همین بازه زمانی در جنوب استان سمنان، جنوب تهران، قم، قزوین، البرز و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مردودی دولت یازدهم در زمینه حمل و نقل ریلی
مردم و مدیریت شهری چشم انتظار تحقق سهم 50 درصدی دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومی هستند اما دولت یازدهم طی 3 سال فعالیتش حتی سهم یک درصدی اختصاص داده به مترو را هم به طور کامل پرداخت نکرده است. مسعود رنجبریان، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از محقق نشدن سهم دولت در حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: دولت در سومین سال فعالیتش تنها 245 میلیارد تومان به توسعه مترو اختصاص داده است. رنجبریان با بیان اینکه توسعه حمل ‌و نقل ریلی یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان است که دولت نیز باید در این مهم همگام با شهرداری تهران در توسعه مترو قدم بردارد، به شهرنوشت بیان داشت: متاسفانه نه دولت دهم و نه  دولت یازدهم همگام با شهرداری در توسعه حمل‌ونقل عمومی قدم برنداشتند.

بیمه تکمیلی درمان برای خانواده تاکسیرانان
ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان خانواده تاکسیرانان در قالب بسته خدمات رفاهی بشارت برای چهارمین سال متوالی آغاز شد.به گزارش«وطن‌امروز» میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز ثبت‌نام بیمه تکمیلی خانواده (افراد تحت تکفل) تاکسیرانان خبر داد و گفت: سازمان در راستای ارتقای سطح سلامت و رفاه خانواده تاکسیرانان برای چهارمین سال نسبت به ثبت‌نام خانواده تاکسیرانان برای پوشش بیمه تکمیلی درمان در قالب طرح بشارت اقدام کرد. این در حالی است که طی این 4 سال رانندگان تاکسی شهر تهران خود تحت پوشش بیمه تکمیلی، عمر و حوادث رایگان قرار گرفته‌اند. وی ثبت‌نام این طرح را سیستماتیک عنوان کرد و افزود: تاکسیرانان نیازی به مراجعه به شرکت‌ها و سازمان ندارند و از همان سیستم می‌توانند پرینت برگه ثبت‌نام و واریز پول را دریافت کنند.  مظفر سقف تعهدات بیمه برای هر یک از اعضای خانواده تاکسیران را 70 میلیون ریال عنوان کرد و از رانندگان خواست در اسرع وقت برای ثبت‌نام به سایت سازمان مراجعه کنند.


رکوردشکنی خراسان رضوی در سوانح تعطیلات عید فطر
معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور، استان‌های پرحادثه کشور در تعطیلات عید فطر امسال را اعلام کرد. به گزارش میزان، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به استان‌های پرحادثه کشور، گفت: در تعطیلات عید فطر امسال، استان‌های خراسان رضوی، فارس، قم و استان‌های شمالی کشور بیشترین تصادفات و فوت مسافران را به خود اختصاص دادند. جهانی درباره میزان تلفات در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: در تعطیلات عید فطر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خوشبختانه تلفات رانندگی 6 نفر کاهش یافت.وی از تداوم طرح تابستانی راهور تا چهارم مهر خبر داد و تاکید کرد: در این طرح خط قرمز پلیس سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت از سمت راست و شانه خاکی جاده و انجام حرکات مخاطره‌آمیز است. ماموران پلیس راه تا پایان سفرها در جاده‌ها حضوری پررنگ و فعال دارند.


Page Generated in 0/0058 sec