printlogo


کد خبر: 160200تاریخ: 1395/4/20 00:00
نبض جامعه

مشاور سازمان سنجش خبر داد
توزیع کارت آزمون سراسری 95 از امروز
مشاور عالی سازمان سنجش کشور از توزیع کارت‌های ورود به جلسه آزمون سراسری سال 95 از امروز خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به آزمون سراسری 95 به میزان گفت: داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 95 از یکشنبه 20 تیر تا روز چهارشنبه 23 تیر برای دریافت کارت‌های ورود به جلسه آزمون خود زمان خواهند داشت. وی افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور پرینت کار ورود به جلسه آزمون خود را دریافت کنند. توکلی با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 95 بیان داشت: این آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 24 و جمعه 25 تیر برگزار خواهد شد.

خطر حذف اورژانس هوایی
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده جهت استفاده از ظرفیت بالگردهای نیروهای مسلح به منظور ارائه خدمات اورژانس هوایی، این چنین اقداماتی را مسکنی برای اورژانس خواند که ممکن است هر لحظه از دست برود و در عین حال اقدامی عاجل جهت خرید بالگردهای اورژانسی را خواستار شد. امین صابری‌نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به ایسنا بیان داشت: در عین حال تاکید می‌کنم به‌کارگیری بالگردهای نظامی مسکنی در اورژانس هوایی است و هر لحظه ممکن است ما این خدمت را از دست دهیم، زیرا ذات کار نیروهای مسلح حفاظت از تمامیت ارضی کشور است. صابری‌نیا ضمن ابراز نگرانی نسبت به حذف خدمت اورژانس هوایی از سیستم اورژانس کشور، ادامه داد: بنابراین ما باز هم نگرانی خودمان را در این زمینه اعلام می‌کنیم. متاسفانه با وجود احساس نیازی که در جامعه ایجاد شد و این دیدگاه شکل گرفت که  اورژانس هوایی باعث نجات جان افراد در مناطق صعب‌العبور، محروم و کمتر توسعه‌یافته می‌شود اما هنوز نتوانسته‌ایم به زیرساخت مناسبی که در اورژانس هوایی ماندگار و پایدار باشد، دست یابیم.


انهدام مزرعه ماری‌جوآنا توسط سپاه
مزرعه گیاه ماری‌جوآنا(گراس) توسط سپاه در ساوجبلاغ کشف و منهدم شد. به گزارش فارس، ‌معاونت اطلاعات سپاه ناحیه ساوجبلاغ با بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی خود موفق شد مزرعه‌ای را که در آن گیاه ماری‌جوآنا (گراس) کشت شده بود کشف و منهدم کند. طی بازرسی‌ای که از محل کشت این گیاه در روستای قره‌قباد با رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی صورت گرفت تعداد 960 بوته گراس از 2 قطعه زمین کشف شد. گفتنی است، متهم اصلی در محل حضور نداشت اما متهم ردیف دوم در حال آبیاری مزرعه بود که پس از تعقیب و گریز توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر و پس از بازجویی‌های اولیه به عوامل ناجا تحویل داده شد.

کشف بزرگ‌ترین محموله ترانزیتی هروئین
536 کیلو و 795 گرم هروئین جاسازی شده در داخل یک محموله ترانزیتی کشف و ضبط شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، گمرک جمهوری اسلامی  از کشف 536 کیلو و 795 گرم هروئین جاسازی شده در داخل یک محموله ترانزیتی و رد رشوه 10 هزار دلاری در لطف‌آباد استان گلستان خبر داد. براساس این گزارش، ماموران گمرک لطف‌آباد استان گلستان، با استفاده از سامانه جامع گمرکی و بدون دخالت عامل انسانی، کامیونی را به ایکس‌ری هدایت کردند که با بررسی تصاویر اسکن شده، به قسمت ابتدای تریلر و پشت کابین راننده مشکوک شده و خودرو را برای انجام کنترل‌های بیشتر به بخش ارزیابی فیزیکی هدایت می‌کنند. در همین حین و پیش از فک پلمب، راننده تریلی به رئیس بخش ایکس‌ری گمرک لطف‌آباد رشوه 10 هزار دلاری پیشنهاد کرد تا وی از کنترل بیشتر این محموله چشم‌پوشی کند.  ماموران گمرک هنگام بررسی بار داخل تریلر مشاهده کردند که در همان قسمتی که ایکس‌ری نشان داده، یک محفظه اضافی تعبیه شده است که با برش محفظه تعداد 525 بسته مواد مخدر از نوع هروئین هر کدام به وزن یک کیلو و 16 گرم کشف شد.
 


Page Generated in 0/0051 sec