printlogo


کد خبر: 160213تاریخ: 1395/4/20 00:00
اخبار

معرفی کتابی از محمدرضا سرشار در نماز جمعه‌های سراسر کشور
روز جمعه به‌ مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، کتاب «اصیل‌آباد» نوشته محمدرضا سرشار برای مطالعه کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت ایام تابستان، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد. به گزارش تسنیم، کتاب «اصیل‌آباد» نوشته محمدرضا سرشار کتابی جذاب و آموزنده برای نوجوانان است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. «اصیل‌آباد» همان‌طور که از اسم آن پیداست، داستان زندگى مردمی است که در یک جامعه روستایی و دور از جاذبه‌هاى زندگى شهرى، با تکیه بر تولیدات خودشان و براساس فطرت، سادگى و پاکى گذران زندگی می‌کنند اما در جریان ورود گوشه‌ای از ظواهر فریبنده دنیای غرب به این روستای اصیل، مردم آن، شیفته زرق و برق‌ زندگى شهرى می‌شوند و با رشد روحیه تجددگرایى و مصرف‌پرستى، کم‌کم اصالت و پاکی خود را می‌بازند، اگرچه بعضی از شخصیت‌هایی که تا انتهای داستان، دستخوش تغییر نمی‌شوند، مردم را گاه و بیگاه از خطرات پیش‌رو آگاه می‌کنند.

حدادعادل در مراسم بزرگداشت استاد سبزواری:
برای خدمت به انقلاب‌ بر سر کسی منت نگذاشت‌
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: استاد سبزواری در کنار باور انقلابی خود، بر ادبیات فارسی تسلط داشت و هرگز برای خدمت به انقلاب بر کسی منت نگذاشت.
به گزارش تسنیم، غلامعلی حدادعادل در مراسم بزرگداشت استاد حمید سبزواری در خانه ولایت و انقلاب اسلامی اصفهان با اشاره به نقش استاد سبزواری در ارتقای جایگاه شعر پارسی و شعر انقلاب با بیان اینکه استاد سبزواری برای همه فعالان ‌ادب و شعر انقلاب یک پشتوانه بود، اظهار داشت: استاد سبزواری، سرمایه ارزشمند خود را در خدمت اسلام و انقلاب آورد و هیچگاه بر سر کسی منت نگذاشت و کسی از او طلبکاری از انقلاب ندید. او از روز اول تا آخر حیات خود مثل یک سرباز در خدمت انقلاب بود و برای انقلاب کم نگذاشت و کوتاه نیامد. وی با بیان اینکه مرحوم سبزواری متعلق به تهران نبود بلکه به همه ایران و جهان اسلام تعلق داشت، اظهار داشت: او به زبان فارسی شعر می‌گفت اما ارزش‌های اسلامی را در شعر خود منعکس می‌کرد بنابراین جا دارد همه شهرهای ایران به مقام شامخ او احترام بگذارند.

هادی محقق، کارگردان فیلم «ممیرو»:
فیلم جدیدم هم درباره مرگ است
هادی محقق، کارگردان «ممیرو» تاکید دارد مرگ به عنوان دغدغه اصلی در تمام آثارش حضور دارد و فیلم جدیدش هم در همین زمینه است.  به گزارش مهر، هادی محقق کارگردان سینما با اشاره به اکران فیلم «ممیرو» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: نسخه‌ای که برای اکران عمومی این فیلم در نظر گرفته شده است، همان نسخه‌ای است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد. هنگام دریافت پروانه نمایش «ممیرو» با هیچ اصلاحیه‌ای مواجه نشدیم و فیلم بدون تغییر روی پرده سینماها می‌رود.  این کارگردان گفت: دغدغه من در سینما، بحث مرگ است و تلاش می‌کنم در فیلم‌های خود پذیرش مرگ توسط انسان را به تصویر بکشم. این سوالی است که همیشه خودم درگیر آن هستم و نمی‌دانم چگونه می‌توان با مقوله مرگ مواجه شد. محقق افزود: فیلم جدیدم نیز در لوکیشن آثار قبلی‌ام یعنی منطقه دهدشت ساخته می‌شود و از بازیگران بومی برای این کار استفاده می‌کنم. در واقع خاصیت این نوع از سینما به اصیل بودن آن است. یعنی ترجیح می‌دهم آدمی که در پلان فیلم من قدم می‌زند همجنس با بک‌گراند فیلم باشد، به همین دلیل معمولا از افراد بومی برای فیلم‌هایم استفاده می‌کنم.

کیومرث پوراحمد  فیلمی جنایی می‌سازد
پروانه ساخت فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی صادر شد.  به گزارش مهر، فیلم جدید کیومرث پوراحمد، «پرونده باز است» نام دارد که پوراحمد به همراه فرید مصطفوی آن را نوشته و تهیه‌کنندگی آن را علی قائم‌مقامی برعهده دارد. «پرونده باز است» داستانی جنایی دارد و سومین همکاری کیومرث پوراحمد و علی قائم‌مقامی است. پوراحمد پیش از این با قائم‌مقامی در فیلم‌های «شب یلدا» و «کفش‌هایم کو؟» همکاری
داشته است.


Page Generated in 0/0055 sec