printlogo


کد خبر: 160214تاریخ: 1395/4/20 00:00
رویدادها

کتاب « آمریکا نگاهی از درون» منتشر شد
چاپ نخست کتاب « آمریکا نگاهی از درون» تألیف موریس برمان و با ترجمه فواد ایزدی و محمد حیدری از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات سروش، در کتاب «آمریکا نگاهی از درون» نویسنده به بررسی فرهنگ آمریکا از زمان نخستین مستعمرات تا زمان حال می‌پردازد و نشان می‌دهد ریشه‌های فرهنگ چپاول از همان ابتدا در زمین آمریکا رشد کرد و آشکار می‌کند درست همان ابزاری که باعث گسترش کشور شد تبدیل به خنجری برای قتل آن نیز شد.  نویسنده در کتاب نشان می‌دهد حتی پیش از انقلاب آمریکا، کسب نفع شخصی مطلق به جای نفع همگانی، به عنوان ارزش اصیل اجتماعی در میان مردم نهادینه شد و این قدرت سازنده و نیروی ویرانگر این ایده در دهه‌های پس از تصویب قانون اساسی جایگاهی مستحکم و تغییرناپذیر پیدا کرد. کتاب حاضر موریس برمان اثری به شدت روراست، با ساختی فوق‌العاده و مستنداتی کاملا محکم است که نشان می‌دهد چگونه آمریکا چندصد سال پیش شروع به بلعیدن فرزندان خود کرد، چه به لحاظ مالی، چه به لحاظ اجتماعی و چه فناورانه. برمان با شفافیتی خیره‌کننده در این اثر نشان می‌دهد چگونه و چرا ذهنیت چپاول که کشور آمریکا براساس آن بنیان نهاده شده، سایر دکترین‌های اخلاقی و اجتماعی را قلع و قمع کرد و بنابراین، تخم خودویرانگری را با همین دریافت خود در سرزمین آمریکا کاشت.

بازدید سردار نقدی از پشت صحنه سریال «آرام می‌گیریم»
سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پشت صحنه سریال تلویزیونی «آرام می‌گیریم» به کارگردانى روح‌الله سهرابى و تهیه‌کنندگى فرهاد گلی بازدید کرد. به گزارش فارس، در ادامه روند تولید سریال تلویزیونی «آرام می‌گیریم» به کارگردانى روح‌الله سهرابى و تهیه‌کنندگى فرهاد گلی، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از پشت صحنه این سریال بازدید کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این دیدار طی سخنانی به رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: «در عرصه فرهنگ، بویژه فیلم و سریال نیز ما بحمدالله رویش‌هایی داشته‌ایم که روح‌الله سهرابی و امثال او از این جمله هستند. بنده با توجه به ذوق و توانایى آقای سهرابی که قبلا هم در تولید فیلم سینمایى از او دیده‌ام امید دارم این سریال نیز موفق بوده و مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد». در این دیدار سردار نقدی همراه با عوامل و دست‌اندرکاران «آرام می‌گیریم» به تماشای بخش‌هایی از سریال که پیش از این آماده شده بود نشست.

انتشار سرود صبحگاهی رهبر انقلاب
علیرضا قزوه گفت: رهبر انقلاب پس از تاکید بر سرودن سرود و اهمیت آن، آغازگر این کار بودند و خود ایشان چند روز پس از دیدار شعرا، سرودی صبحگاهی سرودند که بزودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار می‌شود. به گزارش فارس، علیرضا قزوه در نشست خبری چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره عنوان کرد: چهاردهمین جشنواره در روزهای ٢١ و ٢٢ تیرماه در زنجان برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه، کارگاه‌ها و شب شعرها در محل کارخانه کبریت‌سازی و اختتامیه روز بیست‌ودوم در سالن شهید شهریاری برپاخواهد شد اما پیش از افتتاحیه حاضران بر سر مزار حسین منزوی حاضر خواهند شد و به قرائت فاتحه می‌پردازند. وی همچنین گفت: قرار است از 3 چهره در حوزه شعر و داستان استان زنجان با نام‌های غلامرضا طریقی، مصدق آقاجانلو و مریم بیات‌تبار تقدیر شود.

پیشنهاد ساخت فیلمنامه افخمی
 به کارگردان «ایستاده در غبار»
بهروز افخمی در سری جدید برنامه «هفت» و هنگام گفت‌وگو با محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم «ایستاده در غبار» گفت: من پس از تماشای فیلم «ایستاده در غبار» آنقدر متاثر شدم که به محمدحسین مهدویان پیشنهاد کارگردانی فیلمنامه «خمسه خمسه» خود را دادم.  وی افزود: من یک فیلمنامه دفاع‌مقدسی دیگر هم در دست دارم که اگر مهدویان قبول کند فیلم «خمسه خمسه» را بسازد، من سراغ آن فیلمنامه می‌روم.
 


Page Generated in 0/0056 sec