printlogo


کد خبر: 160217تاریخ: 1395/4/20 00:00
فرانسه و پرتغال برای صید جام می‌جنگند
معجزه رونالدو یا اقتدار فرانسوی

فرانسه می‌تواند سومین قهرمانی‌اش در خانه را یکشنبه شب جشن بگیرد. تاریخ تکرار شد. هر بار که فرانسه میزبان تورنمنت بزرگی است، به فینال صعود می‌کند. خروس‌ها با شکست 2 بر صفر آلمان دوباره در پاریس دومین فینال‌شان را در اروپا تجربه خواهند کرد. سومین فینال اروپایی در یورو 2000 که به میزبانی هلند و بلژیک برگزار شد، با قهرمانی فرانسه برابر ایتالیا به پایان رسید اما آبی‌ها در مجموع 5 فینال را تجربه کردند.  در جام‌جهانی 98 در کشورشان قهرمان شدند و در سال 2006 از ایتالیا شکست خوردند. یورو 2016 نیز همچون یورو 1984 و جام‌جهانی 98 در خانه برگزار می‌شود، جایی که فرانسه دو جام را فتح کرده است. در اولین فینال خود در بازی به‌یاد ماندنی برابر اسپانیا قرار گرفت و اشتباه آرکونادا در مهار ضربه آزاد میشل پلاتینی، قهرمانی را برای فرانسوی‌ها به ارمغان آورد. 14 سال بعد دوباره فینال را در پاریس تجربه کرد. آبی‌ها اولین و تنها عنوان قهرمانی را با شکست برزیل جشن گرفتند. این دیدار 3 بر صفر و با گل‌های زین‌الدین زیدان (دو گل) و امانوئل پتی به پایان رسید. سومین فینال اروپایی و پنجمین فینال تاریخ خروس‌ها یکشنبه در استادو فرانس برابر پرتغال برگزار خواهد شد. آنها فرصت دارند دوباره جام قهرمانی را در خانه و برابر هوادارانشان بالای سر ببرند.
رونالدو: امیدوارم همه چیز به سود پرتغال شود
کاپیتان تیم‌ملی فوتبال پرتغال از یارانش خواست کاملا برای رویارویی در فینال جام ملت‌ها تمرکز کنند.  کریستیانو رونالدو از اینکه تیم‌ملی کشورش معروف به «سلسائو اروپا» به ایستگاه پایانی جام ملت‌ها راه یافته، بسیار خرسند است. اما او با توجه به تجربه سال‌ها حضور در بالاترین سطح فوتبال می‌داند که هنوز چیزی به‌عنوان «افتخار» در کارنامه تیمش ثبت نشده است. به همین دلیل برای رویارویی با فرانسه، میزبان مسابقات در بازی نهایی و جدال امشب خواهان آن شد که یارانش با بالاترین تمرکز وارد میدان بازی با خروس‌های آبی شوند.  وی همچنین در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: اکنون زمان تمرکز است. شمارش معکوس برای جدال نهایی آغاز شده که امیدوارم همه چیز به سود ما پیش برود.
په‌په بازی می‌کند
مدافع تنومند رئال‌مادرید پس از گذراندن دوران مصدومیتش در تمرینات دیروز پرتغال شرکت کرد.
په‌په مدافع تنومند پرتغال در آستانه دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2016 از کمند مصدومیت رهایی یافت. او در دیدار مقابل لهستان مصدومیتی جزئی داشت که در تمرینات تشدید شد و بازی نیمه‌نهایی برابر ولز را از دست داد. در جدیدترین خبر، په‌په در تمرینات پرتغال شرکت کرد و برای دیدار فینال مقابل فرانسه بازی می‌کند. با توجه به اینکه سانتوس، سرمربی پرتغال روی په‌په حساب زیادی باز کرده است این خبر خوبی برای آنهاست.
دیدار فینال رقابت‌های یورو 2016 یکشنبه ساعت 23:30 میان فرانسه و پرتغال برگزار می‌شود.
آنری: با گریزمان ترسی از رونالدو نداریم
اسطوره فوتبال فرانسه به ستایش از آنتوان گریزمان پرداخت و از او به‌عنوان کریستیانو رونالدوی خاص فرانسه یاد کرد.  تیری آنری، ستاره سابق فرانسه دیدار برابر پرتغال را سخت توصیف کرد. با این حال تاکید کرد فرانسه چیزی برای از دست دادن ندارد.  آنری در این زمینه گفت: بازی سخت و مهمی برای دو تیم است. هر تیمی شجاع‌تر باشد، پیروز بازی خواهد شد. دلیلی ندارد از چیزی بترسیم زیرا یک سوپرمن واقعی به نام آنتوان گریزمان داریم. او کریستیانو رونالدوی فرانسه است. فرانسه از رونالدو نمی‌ترسد چون گریزمان را دارد.  اسطوره باشگاه آرسنال ادامه داد: فرانسه میزبان یورو 2016 است و در بازی فینال هم شانس بیشتری برای پیروز شدن دارد. اگر بازیکنان هماهنگی و اتحاد داشته باشند، پیروز خواهند شد. بی‌صبرانه در انتظار دیدار فینال هستم. امیدوارم بتوانیم جام قهرمانی را هم به دست بیاوریم.
 


Page Generated in 0/0068 sec