printlogo


کد خبر: 160224تاریخ: 1395/4/20 00:00
چهارگوشه

اتحادیه آفریقا نتانیاهو را نپذیرفت
نماینده سودان در اتحادیه آفریقا اظهار داشت، این اتحادیه از استقبال از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حاشیه سفرش به شهر آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی سر باز زد. نافع گفت: مسؤولان اتحادیه آفریقا براساس اصول منشور اتحادیه که «اسرائیل» را رژیمی اشغالگر و نژادپرست می‌داند، از استقبال نتانیاهو امتناع کردند.  نتانیاهو در سفرش به آفریقا که دوشنبه گذشته آن را با سفر به اوگاندا آغاز کرد و صبح جمعه در آدیس‌آبابا آن را به اتمام رساند، ابراز امیدواری کرد اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر درآید.

اخراج 2 دیپلمات روسی از آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پس از حادثه حمله یک پلیس روسی به یک دیپلمات آمریکایی در مسکو در ماه گذشته، واشنگتن 2 مقام روسی را در واکنش به این حادثه اخراج کرد. جان کربی گفت: یک آمریکایی در ششم ماه ژوئن توسط گارد روسیه در خارج از سفارت آمریکا در مسکو مورد حمله قرار گرفت که این حمله بی‌دلیل بوده و جان کارمند آمریکایی را به خطر انداخت. با این حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کارمند از اعضای سازمان سیا بوده و از ارائه کارت شناسایی خودداری کرده بود.

افزایش جرائم نژادپرستانه در انگلیس
 مقام‌های پلیس انگلیس اعلام کرده‌اند میزان جرائم نژادپرستانه گزارش شده در این کشور بعد از رأی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا افزایش چشمگیر نشان می‌دهد. به گزارش رویترز، در دوره زمانی 2 هفته بعد از 16 ژوئن، 3076 مورد مربوط به جرائم نژادپرستانه در سراسر کشور انگلیس به نیروهای پلیس گزارش شده که 915 مورد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. مردم انگلیس بعد از تبلیغات‌هایی که یکی از موضوعات آن مقابله با حضور مسلمانان و مهاجرت به این کشور بود، رأی به خروج از اتحادیه اروپایی دادند.

آزمایش موشکی کره‌شمالی
به فاصله چند روز پس از تحریم‌های جدید آمریکا علیه رهبر کره‌شمالی و توافق با کره‌جنوبی برای استقرار سامانه موشکی تاد در این کشور، پیونگ‌یانگ دست به آزمایش‌های موشکی جدیدی زد. مقامات سئول روز گذشته  از آزمایش موشکی توسط همسایه شمالی خود خبر داند. در بیانیه ارتش کره‌جنوبی آمده، کره‌شمالی روز شنبه صبح ساعت 11:30 به وقت محلی در آب‌های منطقه شرقی شبه‌جزیره کره یک فروند موشک بالستیک زیردریایی شلیک کرده است. این آزمایش موشکی یک روز پس از توافق واشنگتن و سئول برای استقرار سیستم دفاع موشکی در خاک کره‌جنوبی با هدف مقابله با تهدیدات پیونگ‌یانگ صورت گرفته است.

تظاهرات سراسری بحرینی‌ها در «جمعه الفداء»
آل‌خلیفه اشغالگر برود
گروه بین‌الملل: هزاران بحرینی  جمعه با شرکت گسترده در تظاهراتی تحت عنوان «جمعه الفداء»  یا جمعه قربانی، خواستار پایان حکومت آل‌خلیفه در این کشور شدند و اقدامات طایفه‌گرایانه علیه اکثریت شیعی این جزیره را محکوم کردند. به گزارش تارنمای «مرآه البحرین»، مردم در تظاهراتی که در سراسر شهرهای بحرین برپا شد، تصاویر مربوط به شیخ «عیسی احمد قاسم» رهبر شیعیان این کشور را که ماه گذشته میلادی (ژوئن) سلب تابعیت شد، برافراشتند. آنها همچنین تصاویر «حمد بن عیسی» شاه بحرین را که روی آن نوشته شده بود «اشغالگران مزاحم بروند و ساکنان اصیل بمانند» برافراشتند و خواستار رفتن او شدند و در ضمن با این اقدام به اشغال بحرین توسط خاندان آل‌خلیفه در 200 سال پیش کنایه زدند. مردم حمد را مسؤول نقض حقوق بشر و سرکوب شیعیان در برگزاری مراسم‌ دینی‌شان اعلام کردند. به گزارش فارس، دولت بحرین برگزاری نماز در بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در «الدراز» واقع در غرب این کشور را ممنوع کرده و شیعیان در اعتراض به این اقدام 4 هفته است نماز جمعه را تحریم کرده‌اند. این در حالی است که تحصن در مقابل منزل شیخ قاسم هنوز ادامه دارد و تحصن‌کنندگان تاکید کرده‌اند این مکان را ترک نخواهند کرد. نیروهای امنیتی آل‌خلیفه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان «جمعه الفداء»   در شهرهای «البلاد القدیم»، «ستره» و المعامیر» از گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای استفاده کردند؛ مردم این مناطق از خدمت در ادارات دولتی محرومند.


Page Generated in 0/0049 sec