printlogo


کد خبر: 160245تاریخ: 1395/4/21 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب
سرلشکر حسنی‌سعدی جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) شد
امیر سرلشکر حسین حسنی‌سعدی با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) منصوب شد. به گزارش فارس، وی پیش‌تر معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح بود. هفته قبل سردار سرلشکر غلامعلی رشید با حکم حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به فرماندهی قرارگاه خاتم منصوب شد.

قدردانی سرلشکر فیروزآبادی از الطاف فرماندهی معظم کل قوا
در پی انتصابات اخیر در ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدحسن آقایی‌فیروزآبادی با ارسال نامه‌ای محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از الطاف و عنایات ویژه معظم‌له نسبت به اقدامات صورت گرفته خود در دوره تصدی ریاست ستادکل نیروهای مسلح و نیز انتصاب به عنوان «مشاور عالی نظامی» قدردانی کرد. سرلشکر فیروزآبادی در این نامه با اشاره به 37 سال مسؤولیت‌های خطیر در انقلاب اسلامی که دستمایه خدمتگزاری بیش از 30 ساله به رزمندگان اسلام و ایثارگران شد، آورده است: در ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) تحت فرماندهی مستقیم حضرت مستطاب عالی با هدایت‌های عالمانه مولایم با موفقیت مسیر 27 ساله را طی کردیم و محصول آن پیشرفت نیروهای مسلح قدرتمند ایران اسلامی که با به کاربردن واژه‌های «مخلصانه» و «مدبرانه» و «ارزیابی خوب» در احکام اخیر اعلام فرمودید و نیز با صدور حکم «مشاورت عالی نظامی» بنده را باز هم از الطاف پدرانه و صمیمانه خویش برخوردار ساختید؛ وظیفه دارم سپاس خود را از صمیمم قلب اعلام کنم.

تیم مذاکره‌کننده درباره بدعهدی آمریکا می‌گفتند «حل است»
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید در کمیسیون ویژه برجام به دولتمردان توصیه می‌شد دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و عهدشکن و دنبال منافع خود است اما اعضای تیم مذاکره‌کننده بیان می‌کردند هیچ مشکلی وجود ندارد و این مسائل قابل حل است.  احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با بسیج درباره مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران با بیان اینکه این مساله از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، اظهار داشت: دولت آمریکا اگر بخواهد بهانه‌ای بیاورد و در مقابل اجرای برجام بایستد که الان این کار را انجام داده‌ و ایستاده‌، علاوه بر بهانه‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای که تحریم‌ها را برنخواهد داشت، از ابزارهای قانونی دیگر خود مثل سنا، کنگره و دولت‌های فدرال استفاده خواهد کرد و به نوعی کارشکنی‌های خود را رنگ و لعاب قانونی خواهد داد تا به تعهدات خود عمل نکند.

دومین گزارش برجام وزارت خارجه جدی‌تر باشد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید تا ۲۶ تیرماه دومین گزارش سه‌ماهه اجرای برجام را ارائه دهد، گفت: امیدوارم این گزارش دقیق‌تر و جدی‌تر باشد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، افزود: پس از این تاریخ، کمیسیون امنیت ملی نیز موظف است بلافاصله گزارش ۶ ماهه اجرای برجام را به صحن علنی مجلس ارائه دهد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون به صحن مجلس براساس ۳ شاخصه شامل «2 گزارش ارائه شده از وزارت خارجه»، «بازدیدهای میدانی کمیسیون از سایت‌های هسته‌ای» و «نشست‌های کارشناسی با مسؤولان سیاسی، امنیتی و اقتصادی مرتبط با برجام» تنظیم خواهد شد. نقوی‌حسینی تصریح کرد: ما این گزارش را در اولین فرصت تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌کنیم و پس از آن هیات رئیسه باید آن را در نوبت طرح در صحن علنی قرار دهد. گفتنی است براساس قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام»، وزارت امور خارجه موظف است از زمان اجرای برجام (۲۶ دی ماه سال گذشته)، هر 3 ماه یک‌بار گزارشی از روند اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دهد و این کمیسیون نیز موظف است هر 6 ماه یکبار، در این رابطه به صحن مجلس گزارش دهد.


Page Generated in 0/0054 sec