printlogo


کد خبر: 160248تاریخ: 1395/4/21 00:00
اخبار

ساماندهی مؤسسات غیرمجاز اندر خم یک کوچه
تجمع سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج در نمایشگاه بورس و بانک
ناتوانی مسؤولان در ساماندهی سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج باعث شد که جمعی از سپرده‌گذاران این موسسه دیروز در پی اعتراض به عدم حل مشکل‌شان مقابل نمایشگاه بین‌المللی تهران (محل برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه) دست به اعتراض بزنند. به گزارش «وطن امروز»، دیروز همزمان با برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه جمعی از معترضان به عملکرد ضعیف مسؤولان بانک مرکزی در قبال ساماندهی  و حل مشکل سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن‌الحجج با ورود اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی سد راه آنها شده و خواهان رسیدگی مسؤولان به مشکلات خود در این زمینه شدند.


روغن ۹ درصد گران شد
هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها با افزایش حداکثر ۹ درصدی قیمت انواع روغن نباتی موافقت کرد. به گزارش تسنیم، معاون اجرایی رئیس‌جمهور با توجه به اختیارات تبصره 3 قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی و جلسه 31 خرداد کارگروه تنظیم بازار در سال 95 درباره قیمت انواع روغن نباتی تصمیم زیر را ابلاغ کرد. براین اساس در راستای حمایت از کشت دانه‌های روغنی تولید داخل و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده در صنعت روغن‌کشی و ترغیب واحدهای روغن نباتی برای خرید دانه‌های روغنی تولید داخل و همچنین مصوبه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی کشور درباره محدود کردن سهم واردات روغن پالم و تصمیمات هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، با افزایش حداکثر 9 درصدی قیمت انواع روغن نباتی نسبت به آخرین قیمت‌های مصوب موافقت شد. اجرای قیمت‌های جدید از اول مرداد صورت می‌پذیرد و انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران باید با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به اطلاع‌رسانی و درج قیمت‌ها در سامانه 124 اقدامات لازم را معمول کند. در همین‌باره داریوش محمودی، دبیر انجمن روغن نباتی افزایش قیمت روغن نباتی را منوط به تایید آنالیز قیمتی توسط سازمان حمایت دانست. وی با بیان اینکه افزایش قیمت روغن در محصولات مختلف متفاوت است، افزود: قیمت انواع روغن براساس آنالیزی که کارخانه‌ها به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می‌دهند حداکثر تا 9 درصد افزایش خواهد داشت.


پسر، پیمانکار پدر در اپراتور زرد
اواخر بهمن پارسال معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر از اعطای موافقتنامه اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه به 6 شرکت داد و گفت: انتظار داریم سالانه حدود 2 درصد از سهم بازار تلفن همراه برای اپراتورهای MVNO باشد. بتازگی هم از سوی صادق عباسی‌شاهکوه اعلام شد به 16 متفاضی اپراتور مجازی، موافقتنامه اصولی اعطا شده است و این شرکت‌ها در حال رایزنی برای توافق با اپراتورهای فعلی تلفن همراه کشور هستند تا بتوانند از امکانات شبکه‌ این اپراتورها استفاده کنند. به گزارش تسنیم، در میان فهرست یاد شده، اسامی شرکت‌هایی به چشم می‌خورد که ارائه موافقت اصولی به آنها می‌تواند شائبه‌برانگیز باشد. شرکت‌های پویا آفرین مبنا، یکی از عرضه‌کنندگان محصولات الکترونیکی ایرانسل و ایران نوین کیش، آژانس تبلیغاتی انحصاری اپراتور زرد در قالب کنسرسیومی موفق به دریافت موافقت اصولی MVNO شده‌اند. مرتضی قلمبردزفولی، رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت پویا آفرین مبنا به‌عنوان یکی از عرضه‌کنندگان محصولات دیجیتال ارزش افزوده در ویترین ایرانسل، گفته می‌شود فرزند مدیرعامل ایرانسل است. وی در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده محتوای دیجیتال ایرانسل را در اختیار دارد و با مشارکت آژانس تبلیغاتی انحصاری اپراتور زرد درصدد امضای تفاهمی دیگر با این اپراتور در زمینه MVNO است زیرا هر دو شرکت صاحب کنسرسیوم، همکار اپراتور زرد هستند.


Page Generated in 0/0051 sec