printlogo


کد خبر: 160259تاریخ: 1395/4/21 00:00
اخبار

معاون اداره کل محیط‌زیست تهران:
هوای پایتخت دوباره ناسالم شد
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۲ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. به گزارش میزان، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران در این باره اظهارداشت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ١١ مورخ یکشنبه 20 تیرماه در وضعیت  ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.  رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۲)، ازن سالم (۵۴)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۶۲)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (۷۵) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون  ناسالم برای گروه‌های حساس  (۱۰۲) بوده است.

ابتکار بارش‌ باران را هم به نام خودش تمام می‌کند!
نماینده مردم زابل در مجلس از برنامه‌های شعاری سازمان حفاظت محیط‌زیست برای حل معضل گرد و غبار انتقاد کرد. حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زابل در مجلس با انتقاد از اینکه تاکنون مدیران برای حل معضل گردوغبار تنها شعار داده‌اند، گفت: اگر هم‌اکنون دریاچه هامون آب دارد به لطف خداوند و بارش باران است اما می‌بینیم رئیس سازمان محیط‌زیست در مصاحبه‌ها این بارش‌ها را هم به نام خود تمام می‌کند.  شهریاری به فارس بیان داشت: یکی از عوامل اصلی گردوغبار در سیستان، خشکسالی و خشک بودن دریاچه هامون است. از زمان خشک شدن دریاچه این توفان‌های شدید خاک کف دریاچه را بلند می‌کند و به سر و روی مردم می‌پاشد.


ترویج حجاب باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود
دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب بر ضرورت ترویج حجاب و عفاف در جامعه در قالب یک مطالبه عمومی و مردمی تاکید کرد. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام محمدحسن اختری، دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با اشاره به عملکرد بنیاد عفاف و حجاب گفت: این بنیاد به همت افراد دلسوز و علاقه‌مند به ترویج عفاف و حجاب و برای مبارزه با بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه شکل گرفته است و با تاسیس دفاتر استانی بر اهتمام خود نسبت به ترویج حجاب و عفاف در جامعه تاکید می‌کنیم. اختری با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است که در سال 1385 به تصویب رسیده و وظایفی را برای دستگاه‌های گوناگون مشخص کرده است، بیان داشت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه باید به یک مطالبه عمومی و مردمی تبدیل شود، چرا که این مهم خواسته بسیاری از مردم متدین ایران اسلامی است.

کاهش حوادث با راه‌اندازی کمپین شهروند قانون‌مدار
«عنصر فرهنگسازی و آموزش شهروندان را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مؤلفه در اصلاح وضعیت ترافیکی در نظر گرفت». به گزارش «وطن امروز»، سرهنگ مراد مرادی، معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب، درباره تشکیل کمپین شهروند قانون‌مدار گفت: تبلیغات بزرگ‌ترین ابزار در راستای انتقال و تبادل اطلاعات در حوزه علمی، آموزشی و اجتماعی است. مرادی افزود: با هماهنگی و تعامل با شهرداری تهران و سایر نهادها و سازمان‌های دخیل در  ترافیک، در خردادماه سال جاری کارگاهی به مدت 3 روز با حضور بیش از
80 نفر از بهترین طراحان شهر تهران برگزار شد تا مفاهیم ترافیکی مد نظر پلیس به زبان هنر در قالب طرح‌های ترافیکی ارائه شود.  معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد همه سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران از 19 تیرماه به اکران مفاهیم، موضوعات و پیام‌های آموزشی ترافیکی تاثیرگذار در کمپینی با عنوان «شهروند قانون‌مدار» اختصاص یابد تا ضمن توسعه و ارتقای فرهنگ رانندگی، کاهش حوادث ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور را در میان شهروندان در سال جاری شاهد باشیم.

 


Page Generated in 0/0056 sec