printlogo


کد خبر: 160269تاریخ: 1395/4/21 00:00
اخبار

سعید داخ بازیگر فیلم جدید وحید جلیلوند
سعید داخ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران به جمع بازیگران فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند پیوست.  به گزارش مهر، سعید داخ بازیگر، تئاتر، سینما و تلویزیون و کارگردان تئاتر بتازگی برای بازی در فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» دعوت به همکاری شده است. «بدون تاریخ بدون امضا» به تهیه‌کنندگی علی جلیلوند، کارگردانی وحید جلیلوند و نویسندگی مشترک علی زرنگار و وحید جلیلوند در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود. پیش از این یکی از رسانه‌ها خبر داده بود علی مصفا به‌عنوان نقش اصلی فیلم تازه وحید جلیلوند انتخاب شده است.

مجلس بزرگداشت مهدی آذریزدی برگزار می‌شود
«محفل انس» به یاد مهدی آذریزدی روز 23 تیرماه با حضور نویسندگان برجسته کشور برگزار می‌شود.  به گزارش مهر، 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان بود. 22 تیر نیز سالروز درگذشت مرحوم مهدی آذریزدی، نویسنده قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است که بدین مناسبت، محفل انس 23 تیرماه با حضور نویسندگان برجسته کشور برگزار می‌شود.  براساس این گزارش، در این مراسم نویسندگانی چون مصطفی رحماندوست، قاسمعلی فراست، جواد محقق، جواد جزینی، محمدمهدی رسولی، محمدعلی گودینی، علی‌الله سلیمی و شماری دیگر از نویسندگان برتر، حضور داشته و به این نویسنده پرتلاش و بی‌ادعای حوزه ادبیات کودک و نوجوان، مرحوم آذریزدی می‌پردازند.  این مراسم در روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۸ در خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه شهید براتی، کوچه تمدن (غربی)، بن بست اول، پلاک ۲ (محفل انس) برگزار می‌شود.

انتشار رمان «آواز، بچه، آتش» درباره شهید دستغیب
رمان «آواز، بچه، آتش» نوشته اکبر صحرایی، با محوریت شخصیت شهید دستغیب بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.  به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، رمان «آواز، بچه، آتش» نوشته اکبر صحرایی، با محوریت شخصیت شهید محراب، آیت‌الله دستغیب بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. نام این کتاب با توجه به اتفاقاتی در جشن هنر شیراز و نمایش زننده «خوک، بچه، آتش» انتخاب شده است.  این کتاب، یک رمان۲۲۴ صفحه‌ای درباره زندگی شهید دستغیب است و شخصیت اصلی آن نادر اتابکی نام دارد. این کتاب از 2 دفتر تشکیل شده است. دفتر اول آن، از آینده به گذشته روایت می‌کند که از هنگام انفجار تروریستی و شهادت آیت‌الله دستغیب آغاز می‌شود و بتدریج تا سال ۵۷ به عقب می‌آید. در دفتر دوم نیز که از اواسط کتاب آغاز می‌شود، مخاطب با نادر اتابکی آشنا خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی برگزار شد
پیکر عباس کیارستمی  ساعت 8:20 بر دستان مردم و با ذکر لا اله الا الله به سمت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تشییع شد.  به گزارش تسنیم، پرویز پرستویی به‌عنوان مجری مراسم گفت: ما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا عزیزی را بدرقه کنیم که سال‌ها تلاش کرد و خاطرات فراوانی به جای گذاشت. کیارستمی فقط یک فیلمساز، شاعر، تصویرگر و عکاس نیست؛ کیارستمی همه اینها هست اما همه اینها نیست. عشق کیارستمی به ایران در آثارش ریشه دوانده بود و همواره به ایرانی بودنش افتخار می‌کرد.  در ادامه مراسم ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان، ابراهیم فروزش، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی از دوستان و همکاران کیارستمی جملاتی در وصف کارگردان «خانه دوست کجاست؟» بیان کردند. حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی هم در سخنانی گفت که امروز را تاریخ به یاد خواهد داشت.  احمد کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی نیز سخنران دیگر مجلس بود. پیکر مرحوم عباس کیارستمی پس از تشییع در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به سمت لواسان رفت تا در آنجا آرام بگیرد.


Page Generated in 0/0067 sec