printlogo


کد خبر: 160307تاریخ: 1395/4/22 00:00
دیپلماسی

واکنش ایران به بیانیه نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی تهران
سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه نشست سران ناتو درباره برنامه موشکی ایران را تکرار ادعاهای بی‌اساس گذشته خواند. به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) پیرامون برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را مردود و آن را تکرار ادعاهای بی‌اساس گذشته خواند. وی افزود: همان‌گونه که بارها اعلام شده است توانایی‌های موشکی کشورمان صرفاً در چارچوب برنامه‌های مشروع دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به هیچ‌وجه برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برنامه موشکی ایران نه‌تنها هیچ‌گونه ارتباطی با برجام و مذاکرات هسته‌ای ندارد، بلکه همان‌گونه که بارها تأکید شده است ناقض قطعنامه ٢٢٣١ نیز محسوب نمی‌شود.  

سفارت کره جنوبی در تهران: قاچاقی پول می‌آوریم
6 ماه از برجام گذشت و تا به امروز هیچ‌یک از بانک‌های بزرگ و معتبر اروپایی و آمریکایی حاضر به مراودات اقتصادی با ایران نشدند. نشست صوری وزیر خارجه آمریکا نیز با مدیران ارشد 8 بانک بزرگ اروپایی تغییری در تصمیم بانک‌های اروپایی به وجود نیاورد تا اینکه به جای واکنش مقامات ایرانی به بدعهدی طرف غربی، سفیر کره‌جنوبی به انتقاد از سیاست‌های آنان بپردازد و از کسانی که برجام را پذیرفتند بخواهد بانک‌های خود را مجاب کنند پول‌های ایران را به این کشور انتقال دهند. کیم سئونگ‌هو از اینکه پس از گذشت 6 ماه از برجام هنوز پول سفارت کره در تهران را به شکل چمدانی به کشور منتقل می‌کند نیز ابراز تاسف کرده است. به گزارش فارس، سفیر کره‌جنوبی در ایران در نخستین کنفرانس بورس فاینکس 2016 گفت: من به عنوان یک دیپلمات ناظر معتقدم دوره جدیدی برای ایران آغاز شده که می‌تواند صفحات زیادی را مملو از نوشتارهای مفید کند. دولت کره‌جنوبی علاقه دارد سهم بالایی از این صفحات داشته باشد. هم‌اکنون برخی کشورها می‌خواهند روابط تجاری بهتری با ایران داشته باشند و این در حالی است که بدون جوهر نمی‌توان این صفحات را از نو نوشت. این جوهر همان فاینانس است که بدون پول و سرمایه امکان آغاز هیچ تجارتی را فراهم نمی‌کند. وی عنوان کرد: باید کسانی که برجام را پذیرفتند هم‌اکنون بانک‌های خود را مجاب کنند که پول‌های ایران را به این کشور انتقال دهند و مانع شدن از این موضوع اکنون غیرقانونی است و این تاسف‌آور است که سفارت کره‌جنوبی با وجود سپری شدن 6 ماه از اجرایی شدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران می‌آورد.

سپاه: حماس در خط مقدم مبارزه و مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین است
روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای تأکید کرد: حماس در خط مقدم مبارزه و مقاومت ضدصهیونیستی فلسطین است. به گزارش سپاه‌نیوز، در پی انتشار مصاحبه یکی از مشاوران سپاه با یکی از خبرگزاری‌های داخلی پیرامون تحولات منطقه و آینده آن و انتساب برداشتی درباره مذاکره حماس با اسرائیل، روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای با تکذیب این مطلب تأکید کرد: با شکل‌گیری انتفاضه سوم مقاومت ضدصهیونیستی ملت مظلوم فلسطین وارد مرحله‌ای نوین شده و اسباب هراس فزاینده‌ اشغالگران قدس شریف و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنها را رقم زده است. این بیانیه با تأکید بر اینکه تجربه مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی نشان داده رویکرد سازش و مذاکره، دشمن صهیونیستی را در تداوم اشغالگری و ظلم به مردم فلسطین حریص‌تر می‌کند و تنها راهبرد مقاومت و پایداری مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و تاریخی که در سال‌های اخیر سرلوحه حرکت حماس و سایر مبارزان واقعی فلسطینی قرار گرفته، می‌تواند آرمان‌های فلسطین عزیز را تأمین کند، افزود: تردیدی نیست جنبش مقاومت اسلامی حماس که رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 22 روزه، 51 روزه و 8 روزه ضربه مهلک و شکست خفتباری از آن متحمل شده در خط مقدم مقاومت و مبارزه ضدصهیونیستی ملت فلسطین قرار دارد. این بیانیه حمایت ملت ایران از آرمان قدس شریف و ملت فلسطین را از راهبردهای خدشه‌ناپذیر انقلاب و نظام و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع و دیدگاه‌های خود را در قالب بیانیه‌های رسمی یا توسط فرمانده کل، نماینده ولی‌فقیه و روابط عمومی این نهاد اعلام می‌کند و سایر اظهارنظرها پیرامون مسائل مختلف را دیدگاه‌های شخصی و غیررسمی می‌داند.


Page Generated in 0/0058 sec