printlogo


کد خبر: 160326تاریخ: 1395/4/22 00:00
اخبار

رئیس کارگروه نخبگان شورایعالی انقلاب فرهنگی:
مهاجرت نخبگان در دولت یازدهم 16 درصد رشد داشت
رئیس کارگروه نخبگان شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی دلایل مهاجرت نخبگان، از افزایش ۱۶ درصدی این پدیده در کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدمهدی سیدی، رئیس کارگروه نخبگان شورایعالی انقلاب فرهنگی در این باره اظهار داشت: متاسفانه مهاجرت دانشجویان کشور به خارج رو به رشد است و جدیدترین آمار مهاجرت 11 هزار و 300 نفر در سال  15 -2014 است که نسبت به قبل 16 درصد رشد داشته است. وی با مقایسه وضعیت مهاجرت نخبگان در رشته‌های پزشکی و مهندسی به تسنیم گفت: در پزشکی به دلیل طولانی بودن دوره تحصیل و شرایط پذیرش پزشک در کشورهای گوناگون شاهد تعداد زیاد مهاجرت نیستیم اما در دوره مهندسی با توجه به دوره 4 ساله، زودبازده بودن و نیاز کشورها به کارشناسان این حوزه شاهد افزایش مهاجرت نخبگان هستیم.

مدارک نیابتی دانشگاه آزاد بی‌اعتبار است
وزارت علوم برخلاف تأکید رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر تایید مدارک نیابتی واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه، مدارک نیابتی را تایید نکرد و در حال حاضر مدارک فارغ‌التحصیلان این واحدهای دانشگاهی اعتباری ندارد. به گزارش فارس، دانشگاه آزاد اسلامی مدتی است برای حل مشکل رشته‌محل‌های فاقد مجوز خود اقدام به صدور مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان این رشته‌محل‌ها از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران به نیابت از محل تحصیل دانشجو کرده است. حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرده بود مدارک نیابتی این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است. وی روز اول تیرماه سال جاری تأکید کرد این مدارک مورد تایید وزارت علوم است و این در حالی است که 5 روز قبل طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است مدارک تحصیلی این دانش‌آموختگان توسط دانشگاه آزاد صادر شده است اما پاسخ استعلامات صورت پذیرفته از وزارت علوم برای رشته‌محل‌های اشاره شده به صورت منفی اعلام شده است.


آتش‌سوزی در برج سلمان مشهد
بعد از ظهر یکشنبه برج تجاری- اداری 17طبقه سلمان در شهر مشهد دچار حریق شد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، آتشپاد دوم حسن جعفری، مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد‌  در این باره اظهار داشت: مقارن ساعت 19:52 عصر یکشنبه 20 تیرماه با انتشار دود سیاه‌رنگی توام با زبانه‌های آتش از برج تجاری - اداری 17طبقه سلمان و اعلام این حریق گسترده به سامانه تلفنی 125،  ماموران اطفای حریق از 4 ایستگاه در محل حادثه حضور یافتند. به گفته جعفری، در حالی‌ که 3 تن از آتش‌نشانان در حین عملیات اطفای حریق دچار دودگرفتگی و توسط تکنیسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، خوشبختانه این آتش‌سوزی گسترده خسارت جانی درپی نداشت.

مخدر کتامین در کمین نوجوانان
«کتامین» مخدر جدیدی است که در چند ماه گذشته بین نوجوانان رواج پیدا کرده است و مانند کوکائین مصرف می‌شود. به گزارش فارس، هر روز اسامی جدیدی از مخدرها بویژه انواع صنعتی آن به گوش می‌رسد. اسامی که براساس اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با مواد مخدر همان مخدرهای قبلی هستند که نامی جدید برای جلب مشتری به آنها داده شده است. در این میان اما نام ماده‌ای جدید چند ماهی است که بین بچه‌پولدارها و نوجوانان شمال شهر تهران به عنوان مخدر مطرح شده و بیشتر نظر نوجوانان 15 تا 18 سال  را به خود جلب کرده است. نام این ماده «کتامین» است که مصرف پزشکی و دامپزشکی دارد. کتامین یک داروی بیمارستانی است که دسترسی به آن محدود بوده و سوءمصرف کتامین تنها در افرادی دیده شده که دسترسی به این ماده داشتند. علی عربعلی، درمانگر اعتیاد درباره اثرات این ماده عنوان کرد: تخریب دندان و مخاط‌بینی به دلیل نوع مصرف که مشابه کوکائین است از اثرات مخرب این ماده است.


Page Generated in 0/0064 sec