printlogo


کد خبر: 160335تاریخ: 1395/4/22 00:00
اخبار

بهروز شعیبی: از سیانور استقبال می‌شود
بهروز شعیبی درباره آخرین وضعیت اکران «سیانور» اظهار داشت: در تلاش هستیم «سیانور» برای پاییز اکران شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شعیبی درباره احتمال استقبال مردم از فیلم گفت: فکر می‌کنم کار استقبال خوبی داشته باشد. چون این فیلم تاریخی است و مقطعی از تاریخ را روایت می‌کند که پیش‌تر درباره آن صحبتی نشده بود، بنابراین فکر می‌کنم برخورد مردم با فیلم خوب باشد.  گفتنی است که «سیانور» فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی، نویسندگی مسعود احمدیان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است. قصه این فیلم که در دهه 50 می‌گذرد، زندگی عاشقانه یک زوج است و بخش‌هایی از زندگی مجید شریف واقفی را به تصویر می‌کشد.  مهدی هاشمی، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، پدرام شریفی، رضا مولایی، فرزین صابونی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی، آتیلا پسیانی و حامد کمیلی از بازیگران این فیلم هستند. خلاصه داستان فیلم از این قرار است: پایان یک سکوت طولانى! امیر و هما پس از مدتى یکدیگر را مى‌یابند در حالی که یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگى! و آنها زندگى را انتخاب مى‌کنند.

آیتم‌های جدید در صبح بخیر ایران
برنامه صبحگاهی «صبح بخیر ایران» با اضافه شدن بخش‌های جدید و تغییرات در برخی آیتم‌ها پخش خود را از سر گرفته است. احسان نیلی تهیه‌کننده برنامه «صبح بخیر ایران» درباره ویژگی‌ها و تغییرات این برنامه با اتمام ماه مبارک رمضان گفت: برنامه به همان شکل قبلی ادامه دارد. البته یک سری تغییرات آیتمی داشته‌ایم که این تغییرات بیشتر به لحاظ ظاهری و شکلی است.  وی افزود: یکی از بخش‌ها «روستاگرد» است که تابستانی‌تر شده است؛ یعنی مکان‌هایی که رفته‌ایم از تنوع بیشتری برخوردار بوده‌اند. قسمت بعدی اضافه شدن ورزش صبحگاهی است. این بخش در گذشته هم به صورت آموزشی وجود داشت که هم‌اکنون نیز در حد 3 دقیقه و کوتاه پخش می‌شود. به علاوه آیتم موسیقی نیز ترکیبی از موسیقی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی است که از نظر تنوع و تعداد تغییراتی داشته است. سعی کرده‌ایم، آیتم‌های گزارشی را یک مقدار به‌روز‌تر و جذاب‌تر کنیم. نیلی در ادامه از اضافه شدن یک بخش دیگر خبر داد و گفت: ایرانگردی بخش دیگری است که در آن به آموزش سفر ارزان و معرفی اماکنی که بکر مانده و مردم کمتر آنها را دیده‌اند، می‌پردازیم و به عنوان گزینه‌های سفر به مردم معرفی می‌شوند.  

نویسنده رمان پاریس، پاریس:
کتاب کماکان بهترین رفیق است
سعید تشکری، نویسنده رمان «پاریس، پاریس» گفت: نوشتن از مضامین مغفول فرهنگی و دینی و نشان دادن آن بخش نگفته این سرزمین وظیفه‌ هر نویسنده باورمند است. متاسفم با این همه تمایل به واقعه گوهرشاد کتاب «پاریس، پاریس» که به همت آقای شجاعی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد اکنون بعد از گذشت سال‌ها دارد معرفی می‌شود. تلخ است رمانی خونین‌دلانه از یک کشتار فجیع نوشته شود و همه هم سالی یک‌بار از آن موضوع حرف بزنند اما کتابش را نخوانند!  به گزارش فارس، این نویسنده درباره رمانی که پیرامون واقعه گوهرشاد نوشته است، می‌گوید: یک بار فکر کنید سعید تشکری چه تحقیقات میدانی را به صورت فردی برای شناسایی آدم‌های رمانش در «پاریس، پاریس» انجام داده است. در 10 سال پیش، به کجاها رفته و با چه کسانی گفت‌وگوی شفاهی و مکتوب کرده و بعد رمانی نوشته که خاصیت رمان را داشته باشد و به حوزه گزارش نرود تا مخاطب، نفسگیر درگیر شود. اما انگار امروز بعد از سال‌ها باید یادمان بیاید تنها رمان واقعه گوهرشاد «پاریس، پاریس» است. هر چند گلایه‌ای نیست و بازهم دیر نیست. تشکری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود ادامه داد: نوشتن رمان ایرانی با خلق و خوی ایرانی و حوادث اقلیمی وظیفه هر نویسنده ایرانی با مشخصات اقلیمی است. چون بکر است و نویسنده چون یک واقف ادبی باید بی‌استتار و با اندیشه ژرف، پویانگر باشد. مشهد شهر ادبیات بوده و می‌ماند. چون سرشار از هویت و قهرمان است. همچنان که هر گوشه‌ ایران هم همین موقعیت ادبی را دارد. اما من کنار بارگاهی نفس می‌کشم که عین معصومیت و قربت، اهل دل و معناست و وظیفه‌ خودم را انجام می‌دهم. سلوک من به من می‌گوید هر موضوعی که ‌می‌نویسم، یک پیشنهاد از سوی هستی به من است و اصلا اتفاقی و تصادفی هم نیست. چون یک کشف است و محصول خواندن، دیدن و شنیدن. خراسان یک اقلیم جهانی معنوی است. گفت‌وگوی مردم با همدیگر شعر تمام است. به این جهان کامنتی هم هیچ تعلقی ندارم. چون پدیده‌ای است که می‌گذرد و کتاب کماکان بهترین رفیق و نمود یک تمدن بشری است.


Page Generated in 0/0247 sec