printlogo


کد خبر: 160336تاریخ: 1395/4/22 00:00
رویدادها

«آقای مجری» شبکه اجتماعی ندارد
ایرج طهماسب، کارگردان مجموعه‌های «کلاه‌قرمزی» درباره صفحه‌ای که در یکی از شبکه‌های مجازی با نام او فعالیت دارد، گفت که هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارد. به گزارش مهر، مدتی است در یکی از شبکه‌های مجازی صفحه‌ای منتسب به ایرج طهماسب فعالیت دارد و اخباری را درباره فیلم سینمایی و مجموعه «کلاه‌قرمزی» منتشر می‌کند و در ایام و مناسبت‌های مختلف نیز یادداشت‌هایی به نام وی منتشر می‌شود. در این صفحه فراخوانی هم درباره علاقه‌مندان به بازیگری در فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی» منتشر شده است. ایرج طهماسب، کارگردان مجموعه‌های «کلاه‌قرمزی» هرگونه صفحه مجازی منتسب به خود را رد کرد و به مهر گفت: من هیچ صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارم و اتفاقا درباره این صفحه به دادگستری هم شکایت کرده‌ام. با رشد و گسترش شبکه‌های مجازی صفحات مختلفی با نام هنرمندان راه‌اندازی و از این نام‌ها و چهره‌ها سوءاستفاده می‌شود.

ماه‌چهره خلیلی: «رؤیای نیمه‌شب» را خواندم و هدیه دادم
یکی از بازیگران تیزر سینمایی کتاب «رویای نیمه‌شب» گفت: فکر می‌کنم این تیزر کاری که باید انجام دهد این است که مخاطب را جذب کتاب کند تا آن را پیگیری کند که حتما این کار را کرده است. به گزارش فارس، ماه‌چهره خلیلی، بازیگر تیزر سینمایی کتاب «رویای نیمه‌شب» درباره این تیزر گفت: نتیجه کار را خیلی دوست داشتم. فکر نمی‌کردم آنقدر جذاب باشد. چیزی که روی کاغذ است آدم با تصور خود می‌بینید اما نتیجه نهایی خوشبختانه بسیار جذاب شده است. وی افزود: من فکر می‌کنم این تیزر کاری که باید انجام دهد این است که مخاطب را جذب کتاب کند تا آن را پیگیری کند که حتما این کار را کرده است. خلیلی درباره همراهی کتاب و سینما برای ترویج کتابخوانی اظهار داشت: امیدوارم این آخرین باری نباشد که این اتفاق خوب فرهنگی رخ می‌دهد و امیدوارم یک روزی این کتاب تبدیل به فیلم شود چون اقتباس قشنگی می‌شود و امیدوارم خیلی‌ها به امید فیلم شدن کتاب‌های‌شان کتاب بیشتری بنویسند. یعنی از دوطرف باعث رشد شود.

توزیع 8 فیلم در شبکه نمایش خانگی
در جلسه 13 تیرماه شورای نمایش خانگی با توزیع 8 فیلم در شبکه نمایش خانگی موافقت شد. به گزارش فارس، در جلسه 13 تیر شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «آدم‌باش»  به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی مجید جوانمرد، «نزدیک‌تر» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی و به کارگردانی مصطفی احمدی، «شب واقعه» به تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی و به کارگردانی شهرام اسدی، «محرمانه تهران» به تهیه‌کنندگی قاسم جعفری و به کارگردانی مهدی فیوضی، «حکایت عاشقی» به تهیه‌کنندگی  مسعود جعفری‌جوزانی و به کارگردانی احمد رمضان‌زاده، «حس خوب زندگی» به تهیه‌کنندگی  فرزانه امینی و به کارگردانی حسن داها، «ویترین قسمت 3 تا 5» به تهیه‌کنندگی  و به کارگردانی محسن احتشامی و «یادآوری» به تهیه‌کنندگی  احمد زالی و به کارگردانی حجت قاسم‌زاده‌اصل موافقت شد. در این جلسه با عرضه 4 عنوان فیلم کوتاه، 12 عنوان فیلم خارجی و 3 عنوان فیلم مستند نیز موافقت به عمل آمد.

مجید قیصری: خودمان را در اختیار متن قرار دهیم
مجید قیصری در جشنواره شعر و داستان جوان سوره از خاطراتش در کشف مضمون‌های داستانی سخن گفت. به گزارش مهر، در نخستین کارگاه از این جشنواره مجید قیصری، نویسنده در جمع هنرجویان با اشاره به چیستی مضمون در داستان عنوان کرد: مضمون در داستان امری است که نویسنده باید آن را خلق کند نه آنکه هر مخاطبی بتواند به سادگی آن را ببیند و به بودنش اشاره کند. قیصری در بخش دیگری از این کارگاه به خاطره خود از نگارش 2 کتابش اشاره کرد و گفت: بهترین شیوه برای روایت متن داستانی این است که خومان را در اختیار متن قرار دهیم؛ من برای نوشتن رمان «دیگر اسمت را عوض نکن» چنین  پروسه‌ای را طی کردم، قصه‌ای را در روزنامه خواندم که برایم تعجب‌برانگیز بود به دنبالش رفتم و ماجرا را کشف کردم اما در نگارش قصه سعی نکردم پشت سر هیچ کدام از آن شخصیت‌ها پنهان شوم. درباره رمان «طناب‌کشی» هم آنچه را نوشتم براساس خاطره‌ای بود که جایی آن را خواندم و جالب اینکه بعدها که به عراق رفتم و بر اساس آنچه در شهر حله دیدم از ‌این دست خاطره‌ها بسیار است، بسیاری از داستان‌ها آنجا هست که هنوز نوشته نشده است.


Page Generated in 0/0063 sec