printlogo


کد خبر: 160357تاریخ: 1395/4/22 00:00
نبض جامعه

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس انتقاد کرد
سوءمدیریت عامل تشدید آتش‌سوزی جنگل‌ها
نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس سوءمدیریت را از مهم‌ترین عوامل در آتش‌سوزی جنگل‌ها عنوان کرد. عبدالکریم حسین‌زاده، نایب‌رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس در واکنش به افزایش آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها گفت: بخش اعظم مشکلات ناشی از سوءمدیریت، کمبود اعتبارات و تجهیزات و زیرساخت‌های حفاظت از محیط‌زیست است. نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس به خانه ملت عنوان کرد: محدود بودن اعتبارات حوزه محیط‌زیست قابل قبول است اما همین اعتبارات محدود را باید اولویت‌بندی کرد به طوری که حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها و خرید تجهیزات برای این منظور باید در اولویت سازمان محیط زیست قرار گیرد.

هشدار درباره افزایش گردوغبار خوزستان
کارشناس سازمان هواشناسی از گردوغبار شدید در استان‌های ایلام و خوزستان خبر داد.
به گزارش میزان، مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این خبر گفت: طی 3 روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان شاهد گردوغبار شدید خواهیم بود ضمن اینکه استان‌های بوشهر و کرمانشاه نیز شرایط مشابهی را خواهند داشت. وی افزود: در این استان‌ها با کاهش دید افقی نیز همراه خواهیم بود و در ساعات بعد از ظهر از میزان دید افقی کاسته می‌شود. کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوای در نوار شمالی کشور خبر داد و اظهار داشت: در نوار شمالی کشور طی 3 روز آینده کاهش به نسبت شدید دمای هوا را شاهد خواهیم بود و در شمال غرب کشور نیز تا حدودی کاهش دما را خواهیم داشت. ضرابی با اشاره به وزش باد شدید در برخی از استان‌های کشور از جمله تهران خاطرنشان کرد: طی 3 روز آینده، استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی و قزوین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را تجربه خواهند کرد.

نبود اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده ایثارگری
آموزش‌وپرورش به دلیل نبود اعتبار قادر به پرداخت فوق‌العاده ایثارگری به فرزندان شاهد نیست. محمد حسین کفراشی، مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش درباره پرداخت نشدن فوق‌العاده ایثارگری به فرزندان شاهد شاغل در آموزش‌وپرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش پس از نیروهای مسلح بیشترین ایثارگر و خانواده‌های آن را در مجموعه خود داراست، تلاش ما بر این است که با در نظر گرفتن بضاعت مالی آموزش‌وپرورش، این قانون را اجرا کنیم. وی به فارس گفت: در این باره با توجه به دستور وزیر آموزش‌وپرورش مبنی بر پیگیری این موضوع، مکاتباتی از طرف معاونت پشتیبانی آموزش‌وپرورش با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شد اما تا به حال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جواب مشخصی درباره تأمین اعتبار آن به ما نداده‌ است.
 


Page Generated in 0/0066 sec