printlogo


کد خبر: 160361تاریخ: 1395/4/23 00:00
اخبار

«ایستاده در غبار» میلیاردی شد
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان به باشگاه میلیاردی‌های سینما پیوست.  به گزارش فارس، مدیر فروش دفتر فیلمیران درباره فروش فیلم «ایستاده در غبار» گفت: فیلم در پنجمین هفته اکران خود است و اکران آن به سرگروهی سینما زندگی ادامه دارد. این فیلم در تهران به فروش 820 میلیون تومان و در شهرستان به فروش 190 میلیون تومان دست یافته است.  وی ادامه داد: فروش کل فیلم به مبلغ یک‌میلیارد و 10 میلیون تومان تا دوشنبه‌شب رسیده است.

رمان «تکفیری»‌ها درآمد
رمان «تکفیری» اثر مهدی دُریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شد.  به گزارش فارس، رمان «تکفیری» اثر مهدی دُریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت راهی بازار کتاب شد. این رمان اقتباسی از زندگی پرماجرای شهید علی‌اکبر پیرویان است که توسط این نویسنده به نگارش درآمده است. این شهید در سال 1359 که دانشجوی دانشکده علوم پزشکی بوده است به همراه چند تن از همکلاسی‌هایش به افغانستان سفر می‌کند تا به مجاهدان افغان در برابر اتحاد جماهیر شوروی کمک کند و بعدها در جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد.  

حمیدرضا شکارسری:
مهم این است شعر در چه گفتمانی سروده شده باشد
یک منتقد ادبی گفت: ما هیچ رویکرد مشخصی در حوزه شعر نداریم که ثابت باشد. رویکردها همیشه قابل تغییر است. مهم این است که ببینیم شعر در چه گفتمانی سروده شده و بر همین اساس رویکردش را مشخص کنیم.  به گزارش فارس، حمیدرضا شکارسری، شاعر و منتقد ادبی در کارگاه شعر چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره طی سخنانی عنوان کرد: رابطه زبان با جهان ما رابطه‌ای نشانه‌شناسانه است و ما با استفاده از آن و در بیان شاعرانه تنها به جهان اشاره می‌کنیم و بی‌راه نیست اگر بگوییم این زبان اگر وجود نداشت، رابطه ما نیز با جهان مانند رابطه جانوران می‌شد.  وی ادامه داد: ما هیچ رویکرد مشخصی در حوزه شعر نداریم که ثابت باشد. رویکردها همیشه قابل تغییر است. مهم این است که ببینیم شعر در چه گفتمانی سروده شده و بر همین اساس رویکردش را مشخص کنیم.  وی در ادامه با طرح این سوال که آیا شعر می‌تواند با برخورد غیرمنطقی و غیرمستدل با برخی پدیده‌های اجتماعی و دینی روبه‌رو شود؟ گفت: در اینگونه موارد باید بگوییم شاعر با اجزای آن پدیده برخوردی شاعرانه باید داشته باشد و کلیت حادثه باید سر جای خود باقی بماند. مثلا در موضوع مدافعان حرم، آنها همیشه سر جای خود ثابت هستند اما شاعر است که باید بتواند با آنها برخوردی استعاری برقرار کند.

برگزاری نشست تحلیل و بررسی سریال «برادر»
نشست تحلیل و بررسی سریال «برادر» با حضور عوامل این مجموعه و جمعی از اصحاب رسانه و علاقه‌مندان در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. به گزارش نسیم آنلاین، جواد افشار کارگردان سریال «برادر» در نشست تحلیل و بررسی این سریال گفت: فیلمنامه این سریال را آقای چگینی برای من فرستاد و من هم آشنایی قبلی با آقای آرش قادری داشتم و می‌دانستم از چه قلم خوبی برخوردارند. بنابراین احساس کردم این سریال خیلی از دغدغه‌ها و مسائل امروزی را که به سلیقه و علاقه من نزدیک است در خود گنجانده است. نعمت چگینی، تهیه‌کننده سریال «برادر» درباره گنجاندن موضوع برنج در سریال برادر گفت: از روز اول که ایده برنج مطرح شد، این احساس را داشتیم که ممکن است جامعه مخاطب آن را نپذیرد و ما را دچار مشکل کند اما تحقیقات متعددی کردیم تا مشکلی از این بابت پیش نیاید. به طور کلی موضوع سریال ما حمایت از تولیدات داخلی است.

ادای احترام شاعران و نویسندگان به حسین منزوی
شاعران حاضر در چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره با حضور بر سر مزار حسین منزوی به این شاعر ادای احترام کردند. به گزارش تسنیم، چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره در زنجان آغاز به کار کرد و در حاشیه این مراسم شاعران و نویسندگان حاضر با حضور بر سر مزار حسین منزوی، به این شاعر نامدار ادای احترام کردند. در این مراسم، موسی بیدج، علی داوودی، سیده تکتم حسینی و جمعی از شاعران جوان حضور داشتند. همچنین در این مراسم غزلی با این مطلع از زنده‌یاد منزوی قرائت شد:
حکمم از زمین رها شدن نبود
سرنوشت من خدا شدن نبود


Page Generated in 0/0055 sec