printlogo


کد خبر: 160362تاریخ: 1395/4/23 00:00
رویدادها

مصطفی کیایی، کارگردان فیلم «بارکد»:
در آلمان گفتند تو همجنس‌گرایی را مسخره کرده‌ای!
مصطفی کیایی، کارگردان فیلم «بارکد» گفت: «بارکد» را ساختم، چون به فضای مجازی نقد دارم.  به گزارش «سوره سینما»، این کارگردان درباره تازه‌ترین اثر سینمایی‌اش عنوان داشت: «بارکد» واکنشی بود به پروانه ساخت نگرفتن فیلمنامه‌ای که داشتم! شاید یک‌جور دیوانه‌بازی در قبال فیلمنامه‌ای بود که آن‌همه برایش زحمت کشیده و نتیجه نگرفته بودم. یعنی گفتم فیلمی می‌سازم که مردم بخندند و گوشه‌هایی هم به فضاهای مد نظرم می‌زنم.  کارگردان فیلم «بارکد» افزود: در آلمان علیه من قیام کردند که تو همجنس‌گرایی را مسخره کرده‌ای! مثلاً شخصی درباره بحث همجنس‌گرایی برایم کامنت گذاشته بود. این موضوع دارد در همه کشورهای مدرن مورد توجه قرار می‌گیرد ولی تو آن را مسخره کرده‌ای اما داخل کشور دوستان می‌گویند این فیلم همجنس‌گرایی را ترویج کرده است.
 کارگردان فیلم «عصر یخبندان» در مروری بر آثار گذشته‌اش عنوان کرد: بعضی جاها مثل «عصر یخبندان» بلندبلند شعار داده‌ام که خارپشت‌ها… ولی واقعاً دلم می‌خواست یک میکروفن دستم بگیرم، بعد از فیلم جلوی سینما بایستم و بگویم خانواده‌ها در معرض خطر هستند. حواستان جمع باشد. «خط ویژه» هم در واقع خروجی فیلم آقازاده‌ها بود که در دوران آقایان سجادپور و شمقدری نتوانستیم برایش مجوز بگیریم و دلیلش هم این بود که آنها خیلی محکم ایستادند و گفتند ممکن است برای خیلی از سران مملکت این شائبه به وجود بیاید که زندگی آنهاست. «خط ویژه» برایم شروع جریانی بود که فقط بحث آقازادگی مطرح نبود، بلکه بحث نبود عدالت اجتماعی، شایسته‌سالاری و… بود. البته خیلی‌ها مخالف پول ریختنم از بالای پل در فیلم «خط ویژه» بودند و می‌گفتند ممکن است یک جورهایی نزدیک به شعارهای احمدی‌نژاد باشد. یکی- دو نفر هم این را به من گفتند ولی در آن لحظه فکر کردم این پول مردم است و باید به دست مردم برسد. به نظرم در بسیاری از دولت‌ها این موضوع شعار و برای جذب رأی بود ولی به شکل واقعی گفتم قهرمانان فیلم می‌خواهند این پول به دست دولت یا رانت‌خوار نرسد و به دست مردم برسد.

رضا بابک زنگ پهلوانی «قصه‌های من و تو و شاهنامه» را نواخت
رضا بابک پس از نواختن زنگ پهلوانی نمایش «قصه‌های من و تو و شاهنامه» اثر تازه مریم معترف گفت:«مطمئن هستم اجرای شاهنامه با استقبال خانواده‌ها همراه می‌شود». به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان و استقبال چشمگیر تماشاگران همراه بود، رضا بابک، پیشکسوت تئاتر از اهمیت پرداختن به داستان‌های شاهنامه فردوسی برای کودکان گفت و تصریح کرد: کودکان در این نمایش‌هاست که با فرهنگ کهن ایران آشنا می‌شوند. امیدوارم افراد بیشتری این نمایش را ببینند و از آن لذت ببرند.

آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره خوشنویسی رضوی
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از آغاز داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد. ابراهیم شریفی افزود: در حال حاضر داوران برجسته کشور در رشته‌های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ حوزه خوشنویسی در بررسی اولیه از میان آثار دریافتی 50 اثر را برای گزینش نهایی به مرحله دوم داوری جشنواره انتخاب کردند. وی گفت: اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره بزودی از طریق سایت شمس توس یا به صورت پیامکی اعلام می‌شود تا منتخبان از نتایج کار خود آگاه شوند، اصل آثار نیز برای داوری نهایی در اختیار هیات داوران قرار می‌گیرد. شریفی برگزیدگان در هر رشته را 4 نفر عنوان و تصریح کرد: برگزیدگان در مراسم اختتامیه که 18 مردادماه همزمان با دهه کرامت در کرج برگزار می‌شود مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند. وی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار برگزیدگان مرحله نخست داوری جشنواره خوشنویسی رضوی در حاشیه برگزاری این جشنواره، ادامه داد: این نمایشگاه پیش از مراسم اختتامیه جشنواره افتتاح می‌شود.


Page Generated in 0/0065 sec