printlogo


کد خبر: 160378تاریخ: 1395/4/23 00:00
اخبار

طراحی عملیات فلوجه با مستشاران ایرانی بود
مشاور سیاسی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق درباره عملیات فلوجه گفت: این عملیات از بهترین و مؤثرترین عملیات‌ها علیه داعش بود که با طراحی مستشاران ایرانی انجام گرفت. سیدمحسن حکیم در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: عملیات فلوجه از بهترین و مؤثرترین عملیات‌ها علیه داعش بود. مساحت عملیات 800 کیلومتر و شامل «کرمه»، «سقلاویه» و «البوشجل» بود که با طراحی بسیار خوب مشاوران ایرانی بویژه سردار قاسم سلیمانی و فرماندهی و هماهنگی خوبی که از سوی حیدر العبادی بین حشد، پلیس، ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم بود، پیش رفت و توانستیم در بهترین وضعیت در مدت یک ماه شاهد آزادسازی این منطقه «فوق‌استراتژیک» باشیم. وی  خاطرنشان کرد: نزدیک 2 هزار تروریست داعشی در این عملیات کشته شدند و ضربات جبران‌ناپذیری به دشمن وارد شد.

کربی:
برای آزادی نمازی تلاش می‌کنیم
وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه، آزادی سیامک نمازی را خواستار شد. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود درباره سیامک نمازی تبعه ایرانی- آمریکایی بازداشت شده در ایران مدعی شد: اگر گزارشات اخیر صحت داشته باشد ما همچنان معتقدیم وی ناعادلانه بازداشت شده و کیفرخواست مطرح شده علیه سیامک نمازی (شهروند آمریکایی ایرانی‌الاصل) نامشخص است و دیگر آمریکایی‌های دوتابعیتی که در ایران بازداشت هستند، باید هرچه فوری‌تر آزاد شوند. براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، کربی همچنین گفت: : به دلیل حفظ حریم شخصی و مسائل امنیتی نمی‌توانیم درباره اقدامات خود برای آزادی این شهروندان و تبعه لبنانی ساکن آمریکا اظهارنظر کنیم اما تاکید می‌کنم که از هر روشی برای حل این مساله استفاده می‌کنیم. به گزارش ایسنا، سیامک نمازی به اتهام ارتباط با عوامل ضدامنیتی داخلی در ایران بازداشت بوده و همان‌گونه که دادستانی تهران اعلام کرده است، پرونده وی برای بررسی و صدور رای نهایی به دادگاه رفته است.

 واکنش ظریف به برگزاری نشست منافقین با حضور شاهزاده سعودی
وزیر امور خارجه کشورمان به برگزاری نشست منافقین در پاریس با حضور شاهزاده سعودی واکنش نشان داد. محمدجواد ظریف در بدو ورود به آستانه، پایتخت قزاقستان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور شاهزاده سعودی در نشست منافقین در پاریس گفت: این بازی سیاسی که سالانه برگزار می‌کنند برای نخستین‌بار نیست که شکل گرفته بلکه همه‌ساله با تعدادی از افراد تقریبا با شناسنامه کاملا روشن سیاسی معیوب از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و سخنرانی می‌کنند. افرادی مثل اولسون یا نیوت گینگریچ سال‌هاست حضور پیدا می‌کنند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. اتفاق جدیدی نیست و سیاست‌های‌شان همیشه همین بوده است. وی  ادامه داد: متاسفانه حضور فردی که هم تولیدکننده القاعده و هم طالبان بوده و هم نقش بسیار ننگینی در سابقه رژیم سعودی در منطقه داشته حضورش در این اجلاس منافقین قدری خبرساز شده که آن هم نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌درایتی اینگونه افراد است که مثل صدام آینده خود را با تروریست‌ها گره زدند.

کدخدایی صالح‌ترین فرد برای حضور در شورای نگهبان است
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس با بیان اینکه وجود امثال کدخدایی‌ در شورای نگهبان مورد نیاز است، گفت‌: کدخدایی حقوقدان اصلح شورای نگهبان است. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتخاب حقوقدانان انقلابی برای شورای نگهبان اظهار کرد: باید روحیه انقلابی و ولایت‌پذیری در حقوقدانان شورای نگهبان پدیدار باشد و با همین روحیه است که می‌توانند صلاحیت نمایندگان ملت را احراز و در تصویب قوانین منافع نظام را مدنظر قرار دهند. وی با اشاره به روحیه انقلابی کدخدایی به عنوان یکی از حقوقدانان شورای نگهبان گفت: ایشان یکی از نیروهای مومن، متدین، وفادار به انقلاب و آرمان‌های نظام است که برای شورای نگهبان فرد اصلح‌ است. عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وجود امثال کدخدایی‌ در شورای نگهبان مورد نیاز است، زیرا آنها حافظ قانون اساسی و دستاوردهای انقلاب و نظام هستند.
 


Page Generated in 0/0065 sec