printlogo


کد خبر: 160385تاریخ: 1395/4/23 00:00
اخبار

پرداخت 49 هزار میلیارد تومان وام بانکی
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۲ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ 49 هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم سبب به مدت مشابه سال قبل رشد 7/45 درصدی داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها نسبت به 2 ماهه ابتدای سال 1394 مبلغ 15 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در این مدت مبلغ 32 هزار میلیارد تومان معادل 3/66 درصد کل تسهیلات پرداختی بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با مبلغ 8/9 هزار میلیارد تومان معادل 2/43 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن نیز معادل 4/12 هزار میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص
1/38 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش همه بخش‌های اقتصادی است. گفتنی است 2/14 هزارمیلیارد تومان تسهیلات پرداختی به بخش صنعت و معدن بوده است.


پیگیری میوه‌های قاچاق با وزارت کشاورزی است
عرضه دوباره میوه‌های قاچاق بویژه لیموترش و آلبالو در بازار میوه و تره‌بار موضوعی است که قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی و نظارت بر آن را بر عهده وزارت جهاد کشاورزی می‌داند. مجتبی خسروتاج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میوه‌های قاچاق و غیر قاچاق کاملا از هم قابل تفکیک هستند، گفت: طبق قانون تمرکز وظایف وزارت جهاد کشاورزی که همه مراحل تولید، فروش، توزیع و تجارت در این حوزه را بر عهده این وزارتخانه گذاشته است، موضوع میوه‌های قاچاق مربوط به آنها می‌شود که در حوزه تخصص خود باید آن را بررسی کنند. وی ادامه داد: جز چند قلم میوه استوایی مانند موز و انبه، دیگر میوه‌ها اجازه واردات به کشور را ندارند و بیشتر میوه‌ها قدرت تامین از داخل کشور را دارند. این اظهارات در حالی است که حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از عرضه دوباره میوه‌های قاچاق از جمله لیموترش و آلبالو در میدان میوه و تره‌بار خبر می‌دهد لیموترش از 3 محور ترکیه، آفریقا و برزیل به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. بر این اساس با دستور وزیر جهاد کشاورزی، ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود و محمود حجتی در حکمی به علی‌اکبر مهرفرد، قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی ماموریت داد تا نسبت به تشکیل ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی اقدام کند.


Page Generated in 0/0056 sec