printlogo


کد خبر: 160393تاریخ: 1395/4/23 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان امداد و نجات مطرح کرد
سیلاب در 5 شهرستان آذربایجان‌غربی
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در 5 شهرستان آذربایجان‌غربی جزئیات امدادرسانی به این مناطق را تشریح کرد. ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: 5 شهرستان ماکو، چالدران، چایپاره، شوط و خوی متاثر از این حادثه شدند که به 11 روستا توسط نیروهای هلا‌ل‌احمر امدادرسانی شده است. وی با اشاره به امدادرسانی به 608 نفر از حادثه دیدگان به فارس عنوان کرد: 260 نفر از طریق برپایی 44 دستگاه چادر، اسکان اضطراری یافته و 25 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شده است.

آخرین خبرها از وضعیت اعزام زائران به سوریه
معاون سازمان حج و زیارت درباره وضعیت از سرگیری اعزام زائران به سوریه توضیحاتی ارائه داد. حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت درباره تعیین تکلیف اعزام زائران به سوریه گفت: طرف سوری اعلام کرده است پیوست امنیتی لازم را تهیه کرده و ما نیز آماده‌ایم این پیوست و شرایط سوریه را بررسی کنیم. معاون سازمان حج و زیارت بیان داشت: پیش‌بینی می‌کنم تا یک ماه دیگر هیأتی از سازمان حج و زیارت برای بررسی پیوست امنیتی به سوریه برود و آن موقع نحوه اعزام‌ها مشخص خواهد شد.

ادغام مدارس تیزهوشان برای تقویت مدارس غیردولتی
معاون سابق وزارت آموزش‌وپرورش
پشت پرده ادغام مدارس تیزهوشان را تشریح کرد. ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش درباره اعتراض خانواده‌ها به ادغام برخی مدارس تیزهوشان و اظهارنظر مدیران آموزش‌وپرورش در این باره گفت: به نظر می‌رسد تمام این برنامه‌ها برای این است که مدارس غیردولتی را پر کنند، به همین دلیل هرازگاهی یکسری دردسرها برای مردم درست می‌کنند. وی به فارس بیان داشت: به عنوان مثال مشاهده شد در تهران رشته علوم انسانی را هدف قرار دادند و گفتند نمی‌خواهیم دانش‌آموزان را در این رشته در مدارس دولتی ثبت‌نام کنیم و باید به مدرسه فرهنگ مراجعه شود.  معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش افزود: این اقدامات انجام می‌شود تا صندلی خالی مدارس غیردولتی نسبت به قبل پُرتر شود.

پاداش ۶۹۸ هزار تومانی سوادآموزی در سال95
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی جزئیات پاداش‌های در نظر گرفته شده برای سوادآموزان در سال ۹۵ را تشریح کرد. علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به پاداش باسوادی برای سال 95، اظهار داشت: در سال جاری برای افرادی که باسواد شوند مبلغ 139 هزار و 600 تومان پاداش در نظر گرفته شده است. وی عنوان کرد: در سال گذشته 286 هزار و 110 نفر به عنوان بیسواد در فعالیت‌های سوادآموزی ثبت‌نام کردند که 134 هزار و 24 نفر در این دوره‌ها قبول و مبلغ 134 هزار تومان به عنوان پاداش به حساب قبول‌شدگان واریز شد. وی به پاداشی که برای بیسوادان خودآموز در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: در سال 94 مبلغ 672 هزار تومان بابت پاداش سوادآموزی برای خود آموزان در نظر گرفته شده است. باقرزاده تصریح کرد: پاداش سوادآموزی برای افراد بیسوادی که به صورت خودآموز باسواد می‌شوند در سال 95 مبلغ 698 هزار تومان خواهد بود.

سانحه برای مینی‌بوس سربازان
بر اثر واژگونی مینی‌بوس حامل سربازان ارتش در نوشهر یک نفر جان خود را از دست داد و 5 نفر مصدوم شدند. به گزارش «فارس»، بر اثر تصادف مرگبار و واژگونی مینی‌بوس حامل سربازان ارتش در نوشهر یک نفر جان خود را از دست داد و 5 نفر مصدوم شدند. براساس این خبر، انحراف و واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل سربازان نیروی دریایی ارتش در محور نوشهر ـ رویان در منطقه سی‌سنگان یک کشته و 5 مصدوم برجای گذاشت که حال یکی از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.


Page Generated in 0/0056 sec